Vandaag was een mooie dag om de radiateurs van m'n 996 schoon te maken. Het is van buitenaf niet zichtbaar hoeveel rommel er tussen beide (links en rechts) radiateurs en de condensors zit. Had eerder deze week de bekende "bladeren" voor de radiateurs weggehaald en vandaag dus de rest.
Zowel links als recht hadden ongeveer een gelijke hoeveelheid rommel....een blik vol
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
Ben zeer voorzichtig geweest tijdens het schoonmaken en ben me natuurlijk bewust van het risico, maar, niet schoonmaken is nog minder verstandig. Door de open en onbeschermde luchtinlaten slipt het langzaam aan dicht. Schat dat zo'n 20 a 25% afgedekt was.
edit, met een hogedruk spuit krijg je deze rommel er niet tussenuit. Het vuil zit klem tussen condensor en radiateur.
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
28 maart 2011 20:34
porscheboy
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold
boxster
cuijk
Re: 996 Radiateurs schoongemaakt met pics!
ik heb die van mij 2 weken geleden vervangen/schoongemaakt......er zat een soort deken van stof en vuil tussen. waardoor 1 radiator het begeven had
ik was echt geschrokken van het vuil wat er tussen zat. wat ik niet begrijp is wrm ze die onderkant tussen de 2 radiatoren dicht zit. zo kan het vuil er toch ook nooit tussenuit vallen. het is echt gemaakt om dicht te slippen
Misschien een rare vraag maar haal je de voorbumper er af en de radiateurs los van elkaar?
28 maart 2011 22:51
Peter
Geen Boxster 981 S meer
Jan A. (993 4S) schreef:
Nooit last van
Je hebt ook gewoon aan beide kanten een radiateur zitten die kapot kunnen gaan, olie en airco, rechts en links resp.
28 maart 2011 23:19
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Ja, de bumper moet eraf want alleen dan kan je erbij!
28 maart 2011 23:24
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
29 maart 2011 12:28
smartbart
996 cabrio, bj 1999
Dronten
Thanx Deepee! Ik ga van het weekend meteen schoonmaken (is toch mooi weer).
29 maart 2011 15:02
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Zeker doen! De temperatuur meter staat tijdens rijden nu lager dan voor de schoonmaak. Het lijkt er ook op dat de koelventilatoren effectiever zijn. Theoretisch moeten ze nu wel effectiever zijn, maar in de praktijk, met de grote temperatuur verschillen moeilijk meetbaar.
Maak gelijk wat foto's van de schoonmaak!
29 maart 2011 15:58
LuckyLuke
Ex 996 C4 Tip 1999
Eindhoven
deepee thanks voor het duidelijke filmpje, heeft me weer op een idee gebracht voor as weekend!
arenarood schreef:
Dat moet je nooit doen,zeker niet van dichtbij! Verbuigen de voorste lamellen
Ben benieuwd of dat waar is, ik doe regelmatig (zeg 1x per 2 maanden) de radiators via de openingen aan de voorkant kort met een hogedrukspuit schoonmaken, me niet realiserend dat die handeling juist schade kon veroorzaken.
We zullen het zien als de bumper en airducts er van het weekend af zijn...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum