Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:58

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
kugelfischerinjectie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht kugelfischerinjectie
Beste,

Ik ben van plan een 911 e van 1971 te kopen en deze motor heeft een 2.2 kugelfischerinjectie.

Is dit origineel ?

Alvast bedankt voor de info !

28 maart 2011 21:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: kugelfischerinjectie
Welke informatie?

28 maart 2011 21:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik vind niks terug van deze kugelfischerinjectie op een porsche,enkel voor race porsches.

De gegevens van de motor stemmen overeen met de originele papieren van de auto.

Heeft iemand een uitleg hiervoor ?

28 maart 2011 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Uitleg? Verkoper weet het verschil niet tussen een Kugelfischer (dat je bv vond op BMW's zoals de 2002 tii) en een mechanische bosch injectie van de Porsche 911 e of 911S.

;)

Bert

29 maart 2011 0:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Anders post even een pic.

Overigens vermoed ik dat Bertroex gelijk heeft.

30 maart 2011 8:55
Profiel
PorscheForum Rakker
euh .....is dat toevallig deze 911 coupé die in Genk te koop staat? Die waar het "laswerk" aan gedaan is???
Ik ga deze avond daar naar zien....had al een afspraak gemaakt gisteren , en heb interesse voor alleen de motor indien goed , de rest via ebay/marktplaats enz.... verder verkopen dan....
zal foto's posten indien interesse

30 maart 2011 9:42
Profiel
PorscheForum Rakker
zend me even een Pb'tje.ik ben eventueel geinteresseerd in de kas en de rest,buiten de motor.Wil een projectje starten...Mail me even na het bekijken van de wagen..

Grtz

30 maart 2011 15:44
Profiel
PorscheForum Rakker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
Daar ben ik vorig jaar ook gaan kijken, hebben we laten staan omdat het laswerk niet helemaal OK was gedaan.....
Was meer het werk van een handige buur, zal ik maar zeggen.
Ook niet echt de mogelijkheid om alles goed te bekijken, auto staat tegen de muur, onderdelen liggen her en der. Was voor ons onmogelijk om in te schatten of het de 15K die hij vroeg waard was.
Zeer onaardige man ook.

31 maart 2011 17:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
911_2.2T schreef:
Was voor ons onmogelijk om in te schatten of het de 15K die hij vroeg waard was.
Zeer onaardige man ook.

Ik heb dezelfde ervaring als Alex omtrent deze wagen en verkoper.
Laat wat weten wat jij er van vindt Erik...

31 maart 2011 18:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Het gaat inderdaad om de wagen in Genk.
http://nl.kapaza.be/limburg/porsche-911 ... 206437.htm

Als iemand meer weet over deze wagen of een project te koop weet E of S dan hoor ik het graag.

31 maart 2011 18:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Ben juist terug van deze 2.2E en ken de verkoper persoonlijk (per toeval ,ik heb zelf ook altijd gevlogen) is een helicopterinstructeur en weet wel waarover hij praat , zal sffs de foto's posten
maar zoals aangegeven prijs is wat veel 15 K en motor is wel volledig gereviseerd door Vader Boulet voor de kenners een top mekanieker die zijn zoon werkt nu nog aan de porsche's voor rally's..
maar oude revisie 8 jaar geleden dus zeker terug te openen en nazien...droge dichtingen enz...
Laswerk is wel technisch ok alsook de meetpunten goed gedaan , die "buur" waarover hier sprake is wel iemand
die weet hoe het moet heeft zeer veel ervaring met opmaken van oldtimers dus niet zo maar de eerste en de beste.
post sffs de foto's

31 maart 2011 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Houten
Las werk verschillen we dan duidelijk over van mening.
Plaatje over plaatje lassen is echt 'not done' in goede resauratie wereld.
Misschien leuk voor een APK'tje of een kever, maar aan mijn wagens staat daar de doodstraf op. Achterpartij zat er ook niet goed in.

31 maart 2011 19:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ja is ook , zei ook technisch ok maar optisch is idd ander verhaal ....zie foto's
wel alle roest delen zijn grondig vervangen maar niet tegenstaande nog veel werk aan!
Alle onderdelen zijn erbij incl de 4 orig.6JX15 fuchs .
Alle vleugels zijn vervangen door nieuwe verzinkte , bodem nog is nog de originele en is ok
duitse wagen met invoerpapieren België.
Motor en chassis is matching , de versnellingsbak is een 901 maar bj '72
Originele zetels recaro's ook aanwezig wel te overtrekken...
Al met al mijn persoonlijk oordeel ...te duur en zeker omdat ik alleen interesse had in de motor.
Nog hopen werk en kosten aan....zowel de kast en motor , te herdoen wegens te lang stilstaan zal wel "lichte"
revisie zijn dichtingen enz...maar toch .....
Krukas cilinders enz zijn herslepen uitgebalanceerd en toleranties terug in de specs gebracht daar vertrouw ik hem in , is gediplomeerd vliegtuigwerkundige dus daar liegt hij zeker niet over.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

01 apr 2011 7:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik snap de matching niet met het bouwjaar 1972. 2.2. is tot 71 dacht ik en met 901 (laatste weet ik niet 100% zeker aangezien er wellicht hier en daar nog wel eens wat afgeweken is bij de overgang naar 2.4). Haal je wellicht Model year en Bouwjaar door elkaar?

01 apr 2011 8:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Nope ,

vlgs de leverings papieren van porsche klopt het chassis met de motornummer , alleen de boite is van later jaar('72) wagen is uitgeleverd begin 1971....
kan ruil boite geweest zijn , gebeurde nogal eens als de oorspronkelijke wat probs had...maar dat is niet meer te achterhalen....
maar ja ik vind het al met al te duur....maar de gek vraagt en de andere gek kan geven wat ieder wil hé...
mijn schatting is dat als je de wagen terug 100% wil hebben je vlug een 26-30K armer bent incl de aankoop
Oh ja de boschpomp was niet opnieuw ingeslepen zou toen getest zijn en ok bevonden door de toenmalige revisie .....???? Maar héél voornaam punt motor heeft sinds revisie NIET meer gelopen , zit wel vol met olie en bewaarolie op de cilinders maar dat in combinatie met die magnesium onderdelen....???? daar heb ik mijn grote twijfels over of alles in de motor nog wel ok is ...dus =grote onbekende kost !
Kortom , ik heb het gezien maar geen interesse meer tenzij de prijs aanzienlijk daalt wat onwaarschijnlijk lijkt,
onderhandelen prijs was niet mogelijk wou alleen stof vd wagen afdoen niks vd prijs.... :mrgreen:

01 apr 2011 8:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Houten
Hij heeft in ieder geval nog de moeite genomen om de wagen beter toegankelijk te maken. Bij mijn bezoek stond de kas in een donker kol in de hoek. Foto's maken was niet eens mogelijk. Ik zou graag jouw foto's eens nader bekijken.

01 apr 2011 8:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Sorry begreep je niet. Alleen de bak is dus 72. Rest 71. Is prima op zich

MFI / bosch injectie: wel een behoorlijk risico dat ie niets meer doet nu en gereviseerd moet worden. Dingen kunnen heel erg slecht tegen langdurige stilstand, zeker als ze droog geweest zijn en niet gedraaid hebben. Ben geen taxateur, maar lijkt mij dat je voor minder meer kan krijgen. Schoten in een ander topic laatst prijzen voorbij voor naar zegge goede blokjes die toch lager lagen dan dit.

01 apr 2011 8:46
Profiel
PorscheForum Rakker
911_2.2T schreef:
Hij heeft in ieder geval nog de moeite genomen om de wagen beter toegankelijk te maken. Bij mijn bezoek stond de kas in een donker kol in de hoek. Foto's maken was niet eens mogelijk. Ik zou graag jouw foto's eens nader bekijken.

sorry ,
niet echt goede foto's maar zoals gezegd mijn interesse was vooral de 2.2E motor...
maar indien nodig kan altijd terug gaan om meer te maken is 10 Min rijden voor me..
en nu ik weet wie de verkoper is is dat helemaal geen probleem voor hem.
http://s1108.photobucket.com/albums/h417/erik911E/porsche%20911E%20bj1971/

01 apr 2011 9:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Stel dat je deze auto zou spuiten en helemaal weer opbouwen wat is dan de prijs voor zo'n wagen ?

06 apr 2011 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Hangt van verschillende factoren af maar een goede 911E van 1970......vlug een 25/30+k maar deze vind ik al met al een 3000/4000 te duur en zeker omdat daar zo omvangrijke laswerken aan gebeurt zijn nog af te wachten of alles werkelijk "juist" staat en ook de motor staat veel te lang stil meer dan 8 jaar !!!om nog zeker te zijn dat revisie nog "goed" is en ook omdat er niets aan de boschinjectie toen gedaan is kan alles opgeteld nog een heel wrang kostenplaatje opleveren.....persoonlijke mening !
ik wou max 10 à 11 duizend geven voor alles.... om gedeelte" niet nodig" te kunnen recupereren met onderdeel verkoop....

09 apr 2011 16:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
ik kan me vergissen maar ik zie hier geen 15k in :roll: :roll: :roll:

Is dat ding/deze hoop ijzer echt zoveel waard :?:

http://www.degeusmakelaars.com

09 apr 2011 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
jammer maar helaas, de prijzen van een resto zijn niet goedkoop. Nuja, Indien iemand geinteresseerd is in een 2.4S coupe, zwart/zwarte sport recaro's, italiaanse uitlevering, correcte motor maar niet matching numbers en cosmetisch ok maar niet concours: 50 000 euri. Private verkoper.

;)

Bert

09 apr 2011 17:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Volgens mij val ik hier zometeen van mijn stoel....
Na vanmiddag opnieuw te zijn gaan zitten...

wat een geld :shock: :shock:

Ik moet me toch echt eens wat gaan verdiepen in bejaarde P's . . .zo te zien :idea:

http://www.degeusmakelaars.com

09 apr 2011 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
tja echte "oldies" gaan nog geld kosten....en zeker als de nieuwe wetgeving op oldtimers erdoor komt..
en zeker die met een inschrijving van voor 1 januari 1970 wat dat alleen gaan nog de titel echte oldtmer
mogen hebben....
die mannen die er nu eentje hebben van 25j gaan nog de werkelijke taks moeten gaan betalen en normale
keuring......zal bibberen zijn voor diegene die in een P tje van begin jaren '70 een zwaardere motor hebben ingezet,
als die op de autokeuring moeten verschijnen...dan doen die controleurs daar zo :ba: :ba: maar de rijders :bang: :bang:

10 apr 2011 8:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Gelukkig alleen in België. :ass:

Regeling is in Nederland een stuk soepeler maar eind dit jaar houd het ook op. Komt geen classic meer bij. :bang:

10 apr 2011 8:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende