Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:01

Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Wat is wijsheid? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Wat is wijsheid?
Hoewel de recessie zijn sporen aardig heeft achter gelaten lijkt het erop dat de oude 911 steeds duurder gaan worden en ook flink aftrek vinden (helaas niet die Bob de Bouwer van mij maar toch).

De SC lijken uitzonderingen maar de 993 gaan voor behoorlijke prijzen over de toonbank. De 996 lijkt compleet uit de gratie gevallen te zijn (productie aantallen en dubieuze eerste generatie motoren, de gevoelige IMS Lager?????) want die gaan voor minder dan een nette classic, 964 of 993.

Wat is wijsheid.

Mijn eerste Porsche, mijn huidige 911T, S-Blok, wil ik graag behouden. Je eerste liefde doe je niet zomaar weg. Toch ben ik me ervan bewust dat alles wat ik in die wagen investeer weggegooid geld is (met uitzondering van onderhoud natuurlijk). Ik zit te denken om Olav van Speedservice op te zadelen met een leuk hobby project voor dit oude gebakje, b.v. voor Trackdays of leuke Meetings.

Neemt niet weg dat ik toch iets erbij wil. Leuke daily driver. Ik heb nog geen grote problemen gehad met mijn oude 911 maar als ik kijk naar de moderne varianten zoals de 996/997 lijken me die niet echt storingsvrij. Ik vind Porsche geweldig maar ik heb weinig zin in geëtter. Een wagen moet lopen, punt.

Heb een paar MB’s gehad en hoewel ik erg te spreken was over hun comfort en rijgedrag heb ik er niet veel geluk mee gehad. De BMW is helaas nog een groter drama……

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Iemand tips?

30 maart 2011 1:37
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Wat is wijsheid?
Wat is precies je vraag? Of je porsche houden en iets non porsche erbij? of ben je op zoek naar een 2e porsche die je meer dagelijks kan rijden?

30 maart 2011 7:45
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Hessel schreef:
Wat is precies je vraag? Of je porsche houden en iets non porsche erbij? of ben je op zoek naar een 2e porsche die je meer dagelijks kan rijden?

:cheers:

30 maart 2011 8:09
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
gast schreef:
Probeer eens een Saab :idea:
:popcorn:

Liever niet, vind ze simpelweg niet mooi.

30 maart 2011 8:11
Profiel
Moderator
PF #57
Delnoy schreef:
Hessel schreef:

:cheers:

lekker antwoord. beetje weinig info. hoeveel km rij je met je dd? waar moet hij aan voldoen (kinderen vervoeren, bakstenen vervoeren etc). wat zoek je - koop lease? budget? wat is belangrijk - fun of degelijkheid? bladibladibla....

30 maart 2011 8:19
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Nog steeds niet echt duidelijk. Wat is nu je dilemma? Welke Porsche je het beste kunt kopen? Zoals Horn al aangaf is er wel meer info nodig om te kunnen adviseren

30 maart 2011 8:37
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Ja, de Benzen zijn Total en de BMW is een nogal probleem diesel en daarbij maak ik bij lange niet meer de KM die ik ooit maakte. Afgelopen jaren zat is rond de 70-80 duizend km p.j. maar dit jaar haal ik de 25000 nog niet eens. Diesel is derhalve niet meer interessant.

Ik heb 2 kinderen (4 en 5) dus die passen nog prima achterin een “kleinere” wagen. Ze kijken er nu al naar uit als we weer met de “Sally” auto op pad gaan.

Ben helemaal gek van Porsche sinds mijn eerste ervaringen met de “ouwe” dus wilde eigenlijk voor dagelijks gebruik een Porsche erbij. Een 996 lijkt interessant vanwege de prijs (die dingen schrijven harder af dan een Benz of BMW) maar staan nou niet direct bekent om hun betrouwbaarheid. 993 lijkt een betere optie maar daar deze ook al redelijk op leeftijd zijn……….

997 is gewoon nog te duur. Boxter en Cayman vallen af vanwege de kids en een Cayenne vind ik op zich wel stoer maar niet echt mooi.

Dus….. Tips?

30 maart 2011 8:50
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
996 vanaf 2001 lijkt me dan.

30 maart 2011 8:53
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Porsche turbo? Zo duur zijn ze niet (meer), en weinig plofgevaar. En heb kinderen in dezelfde leeftijd, gaan prima in de zitjes achterin.

30 maart 2011 9:31
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
een 996 is goed als daily driver. plofgevaar, tuurlijk maar er zijn zoals reeds veel vaker gemeld op dit forum ook vele die geen problemen hebben. als je goede AKK doet en bij voorkeur een Tipje neemt (schijnen veel minder lats te hebben van gevoelige IMS Lager) dan is dat absoluut een goede keuze. zeker gezien prijs / kwaliteit verhouding. maar altijd goed onderzoek doen en volledige onderhoudsboekjes zijn pre/must

30 maart 2011 10:05
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Als daily 'n 2de hands Volvo met G3 installatie - en voor de hobby je BdB terug (laten) bouwen naar z'n originele looks :arrow: dat zou enigszins iets van wijsheid zijn, maar doe gewoon wat je leuk vindt en ambieert !

Als we allemaal "wijs" zouden zijn, dan reed nu heel de wereldbevolking in 'n Toyota IQ :popcorn:

30 maart 2011 11:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Wijsheid komt in meerdere vormen…

Met twee opgroeiende kinderen een jaar kilometrage van minder dan 25.000 en een 996 budget zou ik kiezen voor een auto met hoge funfactor en volwaardige achterbank. Ga eens bij Gert en Paul te rade :idea:

30 maart 2011 13:31
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... of koop de dikste Audi Quatro V6 :mrgreen:

30 maart 2011 15:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Ik denk dat geen enkele Porsche wijsheid is, buiten de klassieker die je al hebt en uitzonderingen. Om je huidige 911T financieel aantrekkelijker te maken kun je hem terugbrengen in originele staat. Prijzen gaan nog steeds omhoog of blijven constant.

Ik zou kijken naar modellen die niet of heel weinig afschrijven. 993 komt dan erg in de richting. Maar als het een DD is zou ik voor een niet porsche gaan en dan een lekkere auto met ruimte. Dan wellicht ook niet de MB, BMW en Audi modellen, maar iets waar je niet in tranen de dealer verlaat bij een servicebeurt.... Ik ben erg tevreden met mijn skoda octavia, super auto en kosten zijn erg ok vergeleken met een meer premium merk. Niks mis mee met een VRS combi...

Maar als je al MB en BMW hebt gereden, denk ik niet dat je een Skoda zou overwegen....

30 maart 2011 16:56
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Probeer eens een nette Golf V GTI... :salut:

30 maart 2011 21:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Citaat:
Probeer eens een Saab

juist ja, vertel mij wat :?
Hoewel het nog meevalt als ik de fotos in de eerste post hier zie :shock:

30 maart 2011 21:41
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ik heb heel lang een 205-je diesel gereden. nooit gezeik.

30 maart 2011 21:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Beste Delnoy, als ik naar de geplaatste foto's kijk is het meest wijze wat je kan doen je 911 verkopen aan een autoliefhebber voordat hem het zelfde overkomt. :cry:

En kijk dan eens hierna: http://www.ov-chipkaart.nl/ 8)

30 maart 2011 23:01
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Hoi Arjan, bedankt voor je zinvolle bijdrage. :flush:

Als auto liefhebber denk ik er niet over om een ouwe brommer te kopen (je album) maar zoek (zocht) een leuke daily driver. Ter info, foto 1 is kortsluiting in airco, foto 2 is in slaap gevallen achter stuur door wat veel uren gewerkt over te lange tijd (en 6 maanden revalidatie) en foto's van de bimmer is helaas de belachelijke bouwkwaliteit van hedendaagse Duitsers. BMW (de diesel i.i.g.) heeft zeg maar dezelfde reputatie als de 996 van 98-99. Ze gevoelige IMS Lager nog net niet maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ja, wat pech gehad met wagens maar doet niets af aan mijn voorkeur voor 4 wielen i.p.v. rails of een bus.

Daar ik minder km. maak is een diesel niet meer interessant, ik werk 36 km van mij woonplaats. Met de trein kost me dit 50 minuten reistijd heen en 50 terug (Stoptrein, overstappen in Sittard etc). Dan nog het stuk met de fiets naar het station dus rond het af naar 2 uur. Met de wagen nog geen 25 min. Dus nog geen uur heen en terug. Tot zover de OV discussie.

Edoch, zoals de toeval het wil heb ik vanavond een mooie aanbieding gekregen om mijn ouderlijk huis te kopen. Riant huis, veel grond en ruimte voor de kids en ook niet onbelangrijk, dubbele garage en extra carport. De mensen die er nu in zitten gaan in September terug naar Amerika want de hoofdbewoner gaat dan met pensioen. Los van alle andere voordelen ligt het op nog geen 5 km. van mijn werk af dus het probleem lost zich vanzelf op.

Ik knap mijn ATB op. :cheers:

Voor de fun ritten pak ik de P en voor de langere ritten leen ik de Benz van mijn schepper wel. Die zit toch 7 maanden per jaar op Tenerife dus die heeft hem haast niet nodig.

Ziedaar…. Problem Solved. :mrgreen:

Toch jeukt een 996…………

31 maart 2011 1:31
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
ik heb heel lang een 205-je diesel gereden. nooit gezeik.

Vrouwke heeft een 207. Prima kar. Maar ik mis de fun.

Citaat:
Probeer eens een Saab

Helaas, vind ze niet mooi.

Citaat:
juist ja, vertel mij wat
Hoewel het nog meevalt als ik de fotos in de eerste post hier zie

Heb aardig wat Benzen gehad en hoewel ze de looks niet mee hebben zijn het tamelijk probleemloze wagens. Uiterst comfortabel, degelijk etc. De afgefikte is puur pech en had wellicht voorkomen kunnen worden en de andere is mijn eigen stomme schuld geweest. (ingekakt achter het stuur). Daarnaast heb ik er nog een paar gehad en echt, helemaal probleemloos. Naast de P is de MB mijn favoriet.

Citaat:
... of koop de dikste Audi Quatro V6

Dan liever de 8 pitter. Super sterk en kosten bijna niets meer. :mrgreen: Geen hond wil ze hebben want bomen knuffelen is tegenwoordig belangrijker dan plezier. Je zou je al bijna moeten schamen als je zo'n ding rijdt lijkt het wel :bang:

Citaat:
Ik denk dat geen enkele Porsche wijsheid is, buiten de klassieker die je al hebt en uitzonderingen. Om je huidige 911T financieel aantrekkelijker te maken kun je hem terugbrengen in originele staat. Prijzen gaan nog steeds omhoog of blijven constant.

Laat ik het zo stellen, de Porsche moet een hoog fun gehalte hebben. Terug brengen in originele toestand kost wellicht meer geld dan hij eigenlijk waard is en eerlijk gezegd vind ik die brede heupen wel g...!
Daarnaast heb ik de tijd niet en ook niet de zin om de wagen terug te brengen naar originele toestand. Wat mij leuker lijkt is een fun car voor erbij. Track days, toerritten e.d. en niet een appeltje voor de dorst. Moet wel zeggen dat ik bij een volgende aankoop meer secuur te werk ga en niet een Bob de Bouwer Porsche zal kopen. Op dit moment heb ik meer zin in fun dan finance.

31 maart 2011 2:02
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Wimpie67 schreef:
Probeer eens een nette Golf V GTI... :salut:

Heb 'n Golf 4 GTI gehad......

Leuk maar veel elende met electronica............ Maar bedankt voor de tip

31 maart 2011 2:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Wat dacht je van een 3 serie coupe van de laatste serie, en dan geen diesel maar een iets "dikkere" benzine uitvoering. Rij zelf 5 serie benzine en heb tot nu toe geen problemen............

Hoop voor je dat dit een iets zinvollere aanvulling geeft aan je topic :wink:

p.s. MB is toch meer iets voor sigaar rookende 50 plussers :?: :popcorn:

31 maart 2011 7:59
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
@delnoy: lees ik het nou goed dat je eigenlijk beetje spijt hebt van je aankoop?

Stel je had nog geen P, dus je was vrij te kiezen? Wat had je dan gekocht?

Wellicht je huidige dus verkopen/inruilen voor iets wat je echt wilt?

31 maart 2011 8:00
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Of bijvoorbeeld de A4 cabrio 4.2v8 (S4) die bij Van roy staat. Voor 29mille een hele knappe auto met een moddervette v8 erin

31 maart 2011 8:21
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
@ Arjan, beter. Thx. Wellicht een optie maar wacht even de verhuizing en de kosten af.

@ Porsche964. Geen spijt, alleen wat pech mee. Zo heb ik ook eens een Alfa 156 SW (nieuw) gehad die structureel iedere 20.000 km er mee op hield. Mooie wagen maar de betrouwbaarheid kan beter. Zelfde geldt voor de BMW. Mooie wagen maar niet de meest degelijke die ik gehad heb. De Benzen vind ik zeker niet de mooiste maar gezien de hoeveelheid km die ik gemaakt heb wel met van de comfortabelste en betrouwbaarste. Daarbij, sigaren rook ik al.... :mrgreen:
Persoonlijke voorkeur neigt toch weer naar MB. Vorige generatie E-320 CDI. Ruim, comfortabel, doorontwikkeld (na 2005) en probleemloos. Niet de mooiste maar goed. Echter, gezien de verwachte km. niet de meest handige.

31 maart 2011 9:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende