Auteur |
Bericht |
964 turbo
|
vervangen ketting en kettingspanners
hey wou vragen of je de motor voledig moet uithalen voor de ketting en ketingspanners te vervangen het gaat om een 3,2 motor
|
09 apr 2011 19:44 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: vervangen ketting en kettingspanners
hey, vrijwel volledig
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 apr 2011 20:23 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: vervangen ketting en kettingspanners
Hey, zou zeggen volledig
|
09 apr 2011 21:14 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: vervangen ketting en kettingspanners
onderblok hoeft toch net niet uit elkaar
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 apr 2011 21:53 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: vervangen ketting en kettingspanners
IDD bijna geheel..... Hij ziet er immers redelijk ontmanteld uit bij kettingrevisie...
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
09 apr 2011 22:04 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: vervangen ketting en kettingspanners
Het is ook te doen met alleen het blok er uit en de deksels van de kettingspanners er af . Dan kan je er een gedeelde ketting in zetten. Maar ik zou het niet doen tenzij de ketting dusdanig kapot is dat die vervangen moet worden. Maar waarom wil je dit doen ? Bij mij is de ketting vervangen omdat het blok toch uit elkaar lag , maar nodig was het niet na 195000 KM . Ook de kettingspanners slijten niet , of wil je upgraden naar carrera spanners ?
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
09 apr 2011 23:14 |
|
|
964 turbo
|
Re: vervangen ketting en kettingspanners
mijn ketting ratelt hoor ik echt goed en wordt erger met de dag daarom heb ik schrik ermee te rijden
|
10 apr 2011 21:17 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: vervangen ketting en kettingspanners
Niet meer doen Als hij knapt/....
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
10 apr 2011 21:39 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: vervangen ketting en kettingspanners
Dan zou ik eerst de einddemper , het stuk RVS buis van de koeling . de achterste motorbeplating en de motor ophanging demonteren (wel even een krik onder het blok ). Dan de olie aflaten en de kettingkast huizen open maken . Dan zijn de kettngspanners zichtbaar , als er een niet op spanning komt is het dan te zien . Het kan ook zijn dat een van de ketting geleiders kapot is . Mocht dat laatste het geval zijn moet het blok uit elkaar , omdat er dan delen in het carter vallen .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
10 apr 2011 23:47 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: vervangen ketting en kettingspanners
Bij mijn toenmalige SC werden er nieuwe kettingen met een "slotje" gemonteerd. Net als een fietsketting met een schakeltje, en dan kan je de motor laten zitten
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
11 apr 2011 8:11 |
|
|