Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 feb 2025 13:58

Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Tablet, zo ja, welke en waarom? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Tablet, zo ja, welke en waarom?
@Horn:

Voordat ik de ipad2 kocht had ik al heel wat revieuw's bekeken en zag ik
dat men zeer enthousiast was over het apparaat maar dat de camera's
maar zozo waren.
Dus dat wist ik ook en idd maak ik ook foto's met de smartphone of nog beter met een digitale (spiegel)reflexcamera.

Maar ik kan 'm je echt aanbevelen.... 8)

06 apr 2011 17:53
Profiel
Moderator
PF #57
maar maakt dat dus uit dat de camera's zozo zijn? heb je uberhaupt behoefte aan een camera (geen webcam, dat begrijp ik wel) op je tablet?

06 apr 2011 19:18
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
apple stuurt aan op hun videotelefoneergedoe, ben even de naam kwijt, daar is die cam prima voor. vakantiekiekjes met je ipad is voor rare mensen. edit; face-time heet het.

06 apr 2011 20:03
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Mja, voor mooie foto's te maken is de iPad niet echt geschikt. Daavoor gebruik ik toch liever de speigelreflex. Voor Facetime is de front cam wel handig. Overigens vind ik de foto kwaliteiten van de meeste Pads of Smartphones nou niet om over naar huis te schrijven hoewel ik de videokwaliteit van de iPhone 4 dan weer wel redelijk te noemen vind.

Overigens vind ik de iPad wel mooi als digitale fotolijst (ik naam aan dat alle Tablets dat wel kunnen). Beelskwaliteit is echt subliem.

06 apr 2011 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Nadeel van de I-pad is nog steeds dat je er geen flash bestanden mee kunt afspelen en online niet kunt pokeren op de bekende sites.
Concurrerende tablets schijnen dit wel te kunnen maar zijn weer te klein naar mijn mening.
Als er een tablet op de markt komt die deze nadelen niet heeft heb ik zeker interesse . (en ja ik heb van jailbreaken gehoord, vind ik ook niet echt een goede optie)

07 apr 2011 1:07
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Flash is i.d.d. een nadeel maar Apple kennende zullen ze hier wellicht binnenkort mee komen. Apple is redelijk gevoelig voor de vragen van hun klanten. Ik meen me te herrineren dat Steve Jobs ooit geroepen heeft dat de iPone nooit zou kunnen gaan Theteren maar sinds de laatste update heb je Perspnal HotSpot waarmee je bijvoorbeeld je iPad verbinding kunt laten maken met je iPhone om vervolgens lekker te gaan surfen op Internet via je telefoon.

Waarom, uiteindelijk omdat de consument dat wilde.

07 apr 2011 1:48
Profiel
PorscheForum Rakker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
De providers waren niet zo blij met tethering en is dat in overeenstemming met Apple niet verwerkt in de voorgaande firmware releases (via jailbreak was dit geen issue). Inmiddels hebben de meeste providers hun contract types aangepast dmv data limits.

Heb een Ipad ruim een jaar gehad, erg handig maar ik prefereer de Galaxy tab vanwege het formaat. Hij past namelijk in vrijwel ieder jaszak. Daarnaast, maar dat is persoonlijk, vind ik dat Flash bij de internet ervaring hoort.

07 apr 2011 9:41
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
De iPad heeft geen ''file system', zoals een traditionele PC of laptop, dat je zelf bestanden kan opslaan en mappen kan aanmaken. Dit doe je binnen je applicatie of anders op het web.

Vergeet niet de mogelijkheid om boeken te lezen, zeker op vakantie scheelt dat een hoop slepen met boeken..

Mijn iPad is inmiddels een compleet audio systeem, naast mijn versterkte speakers. Middels de iPod op de IPad speel ik muziek CD's af (eerst ff synchroniseren met i-tunes om het er op te zetten), daarnaast heb ik een digitale radio applicatie, waarmee ik alle bekende radiostations kan ontvangen. De actieve speakers maken draadloos contact middels Airplay naar een Airport Express station. Deze geeft een optisch signaal aan de versterker door...kan er zelfs meerdere actieve speakers op deze manier aansturen (wel bij ieder setje een Airport Express station plaatsen). En tijdens het eten met mijn vrouw zet ik een pianoconcert op via YouTube (clip)....zie je de pianist spelen en hoor je de muziek over de speakers...perfect toch? Ook deze videoclips kan ik trouwens in een playlist achter elkaar laten afspelen, bijv. met tuberadio of musikmonkey...heb je je eigen persoonlijke MTV kanaal... Op youtube zijn de meeste CD's inmiddels ook compleet te vinden....

07 apr 2011 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
ex Boxster ex 996 Targa 3.6 nu 997 C4S
Heiloo
De ipad2 is prachtig ik overweeg zelf eentje te kopen, als je geduld hebt moet je eigenlijk beter wachten voor de Motorola Xoom. Eerst echte dual core multitasking tablet. De Xoom draait op Google Android software, software speciaal ontwikkelt voor de tablet. De Galaxy tab is gewoon een grote smartphone, de software is het zelfde als mijn Galaxy S telefoon. Helaas is de Android pas over twee maanden in Nederland.

07 apr 2011 13:17
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
@Duncan. De iPad 2 is ook een Dual Core multitask apparaat hoor. :wink:

07 apr 2011 14:41
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Ik zou graag ook een ipad kopen. Maar er zijn nog 2 te grote nadelen aan.
-Te duur voor mij, is leuke gadget maar ik zal er nooit zijn prijs kunnen uithalen.
De iphone daarentegen is voor mij wel zijn geld waard.

-Hardwarematig gezien te veel nadelen.
Ik had gehoopt dat deze met de ipad2 gingen verholpen worden, maar blijkt dat ze de verkoop nog wat willen uitrekken.
Hadden ze met usb, uitbreidbaar geheugen en flash gekomen, ging de verkoop verdubbeld zijn. En had ik het misschien wel overwogen om zelf te kopen.
Ik wacht wel nog 2 jaar, tot de ipad4 er is.

07 apr 2011 23:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Ik heb de iPad in een opwelling als gadget gekocht. Kan nu wel zeggen dat ik er moeilijk afscheid van zou kunnen nemen. Even mail checken, supersnel, ook een mail terugsturen gaat super, iets wat bij een smartphone toch een gepriegel blijft.

Iets opzoeken op internet, ook supersnel en erg makkelijk. Flash heb ik tot op heden niet echt gemist.

Ook is het een perfect zoethoudertje voor kinderen die zich vervelen op de achterbank!

De iPad heeft zich voor mij ruimschoots bewezen!!!

08 apr 2011 11:20
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Delnoy schreef:
Flash is i.d.d. een nadeel maar Apple kennende zullen ze hier wellicht binnenkort mee komen.

Aangezien Flash niet op een iDevice draait zijn er natuurlijk mensen die een oplossing hiervoor zoeken. Eén daarvan is Skyfire, dat beschikbaar is voor zowel de iPhone/iPod touch (2,39) als voor de iPad (€ 3,99).
Maar nu is er ook iSwifter en dat blijkt veel meer te kunnen. Want hiermee krijg je niet alleen Flash-video in beeld, maar je kan er ook Flash-spelletjes mee spelen en zelfs de Flash-banners op websites mee zien, hoewel we denken dat weinig mensen op dat laatste zitten te wachten.

Bron: MacFreak

08 apr 2011 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
horn schreef:

Sinds kort ook in NL: http://www.nu.nl/internet/2484742/tele2-gaat-strijd-tabletklant.html

Kortom het begint er op te lijken dat de 3G achteraf toch nog niet zo slechte beslissing was :-) Al gebied de eerlijk mij te zeggen dat ik nu niet meer voor de 3g versie zou gaan, vrijwel overal waar ik kom is gratis wifi en op andere plaatsen gebruik ik dan mijn iPhone als ik echt internet moet hebben.

iPad vind ik persoonlijk de beste gadget en aankoop van de laatste jaren... gebruik 'm veel meer dan mijn laptop!

08 apr 2011 11:54
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Porsche laat je meerijden met Jeroen Bleekemolen

Geinig.....

http://www.iphoneclub.nl/112899/porsche-laat-je-meerijden-met-jeroen-bleekemolen/

13 apr 2011 20:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
PieterZ schreef:
Kortom het begint er op te lijken dat de 3G achteraf toch nog niet zo slechte beslissing was :-) Al gebied de eerlijk mij te zeggen dat ik nu niet meer voor de 3g versie zou gaan, vrijwel overal waar ik kom is gratis wifi en op andere plaatsen gebruik ik dan mijn iPhone als ik echt internet moet hebben.

Jammer dat al die dingen zoveel verschillende specificaties hebben waardoor vergelijken zo moeilijk is. Hier hebben ze een Galaxy met 3G/4G, WIFI, Flash en USB. Erg leuk maar erg duur $700

13 apr 2011 21:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2