Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:27

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Poetsen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Poetsen?
Even een vraagje aan de gepassioneerde detailers: heeft het ook zin om een zilverkleurige P in de was te zetten (afgezien van bescherming van de lak natuurlijk?).
Kan me voorstellen dat een donkere kleur mooi gaat spiegelen, maar vraag me af of dat bij mij ook zo zou zijn.
Ben zelf geen fervente poetser, maar als het echt resultaat oplevert, wil ik me er wel eens aan wagen :mrgreen:

14 apr 2011 17:05
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Re: Poetsen?
Zeker doen. Ik heb vorige week (voor te eerst van mijn leven) de auto in de was gezet en zo mooi glad (en glimmend) als ie daarna aanvoelt dat is bijna (ik herhaal bijna) een erotische ervaring :lol:

14 apr 2011 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Valkenburg aan de Geul (Lb)
Uiteraard!

Maar het succes qua glans / diepte hangt ook veel van de product keuze af. De meeste reguliere waxen zijn op Carnauba basis. Dat is een natuurlijke stof die vooral kleur en glans versterkend werkt. Prachtig op donkere en warme kleuren aangezien je daar als snel diepte in kunt krijgen. Deze stof versterkt dat waardoor je die mooie diepe wetlook krijgt. Op wit / zilver en andere 'platte' kleuren weinig succesvol.

In deze zou ik een synthetisch product of acrylaat product adviseren. Dit geeft een harde statische glans op zilver. Polarsilver? Zeker ook nog een stap ervoor pakken in de vorm van een pré wax met een lichte abressive erin. Deze haalt de metallic mooi naar voren ;)

14 apr 2011 17:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nou het toch over poetsen gaat, hoe krijg je ingevreten bird shit uit de lak :oops:

14 apr 2011 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3
Kortenhoef
Denk met polijsten, en daarbij uitkijken dat je niet door de lak heengaat.

14 apr 2011 17:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Valkenburg aan de Geul (Lb)
Dat is (helaas) iets lastiger :(

Een laklaag is namelijk niet hermetisch afgesloten maar bevat poriën. Kun je merken bij een pas gespoten laklaag doordat de oliën moeten kunnen verdampen (deze mag je dus ook niet meteen afsluiten dmv een wax / sealant!), andersom merk je het door zuren en UV straling die de laklaag c.q. bindmiddel in de laklaag aantasten.

Kortom, wat er dus gebeurd is dat het zuur langzaam maar zeker in de laklaag sijpelt. Dit wordt versnelt door warmte. Een donkere laklaag + zon = funest. Wil je dit dus effectief verwijderen moet je met een polijstmiddel aan de gang. Hoe nu precies verder hangt af hoe diep het is ingevreten / hardheid laklaag / marge toplaag (want hierin voer je de correctie uit) etc etc. En realistisch gezegd is het soms gewoon niet (meer) mogelijk om dit 100% te verwijderen, bijvoorbeeld als het al in de kleurlak zit..

14 apr 2011 17:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Het is bij m'n bmw, lekkere zwarte lak en dan in het midden van de motor kap. Het is mijn derde zwarte auto, en iedere keer zeg ik dat het m'n laatste is. Zwart en netjes houden is volgens mijn een onmogelijke combi :?

14 apr 2011 17:50
Profiel
Omg. Amsterdam
Ik heb afgelopen weekend nog bij mijn VW´tje nog een lelijke vogelstront er uit gewaxd... auto was al gewassen en toch zag je die lelijke afdruk in het lak.... goede poetsspullen erbij en schuurspons en weg was ie :mrgreen:

14 apr 2011 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
schuursponsje..... jij durft

enne ff kleien van te voren dan heb je veel vervuiling weg
en dan mooi in de wax zetten :thumleft:

14 apr 2011 19:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
wow uuh vergeet dat sponsje aub .....

de zilveren blinkt iets meer en laat zich sowieso gemakkelijker drogen ,mocht je hem weer eesn poetsen :idea:

http://www.degeusmakelaars.com

14 apr 2011 21:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik heb ook wel eens een zwarte auto gehad. Als daar vogelpoep op zat haalde ik het er meteen van af met Meguiar's Quick Detailer en een microvezeldoek (altijd aanwezig in de auto).

Het gekke is bij mijn platzwarte auto, dat je de afdruk van de poep dan nog wel zag zitten, maar dat dat weg trok. Dag er na was het weg.
BMW M5 2001

15 apr 2011 9:30
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik haal het gelijk weg met een sponsje en wat water, werkt ook :wink:

15 apr 2011 9:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Jij hebt altijd een spons en water in de auto?
BMW M5 2001

15 apr 2011 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
ikke wel. :ba:

15 apr 2011 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Ik heb onlangs een dikke flats weggehaald met een nat stuk keukenrol-papier. Resultaat: een plek met krassen. Blijkbaar te hard papier ofzo :bang: Ga binnenkort ook maar eens aan de slag.

15 apr 2011 9:58
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ik gebruik ook een quick detailer van Swissvax voor dit soort problemen (in de auto aanwezig).

15 apr 2011 9:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Maxfli schreef:
Ik heb onlangs een dikke flats weggehaald met een nat stuk keukenrol-papier. Resultaat: een plek met krassen. Blijkbaar te hard papier ofzo :bang: Ga binnenkort ook maar eens aan de slag.

Keukenrol en tissues bevatten houtvezels. Eigenlijk heb je daarmee een stuk fijn schuurpapier in je handen. Moet je je neus eens snuiten met keukenrol, binnen no-time een rooie toet. :bang:
BMW M5 2001

15 apr 2011 10:03
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
fins schreef:
Jij hebt altijd een spons en water in de auto?

Als ik een paar dagen met de auto weg ga wel.
Al is het maar om de dooie vliegen er op tijd af te poetsen. Als je die te lang laat zitten (zeker bij mooi weer) wil het verwijderen ook nog wel eens een probleem zijn.

Vogelpoep zit er thuis ook nooit langer dan een dag op.

15 apr 2011 11:58
Profiel
Moderator
PF #57
ik laat het er lekker op zitten tot de volgende wasbeurt. had hij maar geen auto moeten worden.

15 apr 2011 14:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Pure liefde. :mrgreen:
BMW M5 2001

15 apr 2011 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Heb de Porsche altijd in de Protech laten zetten en dan ook nog apart met Meguiars NXT wax e.e.a. bijgehouden ook op een zilveren gaf dit een prima resultaat ook de vogelpoep heeft dan weinig kans meer

15 apr 2011 19:55
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
BartCCC schreef:
In deze zou ik een synthetisch product of acrylaat product adviseren. Dit geeft een harde statische glans op zilver. Polarsilver? Zeker ook nog een stap ervoor pakken in de vorm van een pré wax met een lichte abressive erin. Deze haalt de metallic mooi naar voren ;)

@Bart (en alle anderen), bedankt voor de tips. Helaas geen Polarsilber (vind ik iets mooier dan Arctic).
Ik ga er binnenkort mee aan de slag, heb nog een (dichte) fles Turtle Wax Teflon staan, maar die is al wat jaartjes oud. Misschien toch een paar euris investeren in een nieuw product? Zal tzt wel wat voor en na foto's plaatsen.

20 apr 2011 9:54
Profiel
‘64 Kever
Ewout schreef:
Al is het maar om de dooie vliegen er op tijd af te poetsen. Als je die te lang laat zitten (zeker bij mooi weer) wil het verwijderen ook nog wel eens een probleem zijn.
Nuttige tip wellicht... Pak een badlaken (je weet wel, zo'n grote handdoek), gewoon helemaal nat maken, mag met warm water, maar koud voldoet ook wel.... Leg die over de voorkant van de auto, zorg dat ie goed aansluit.... Half uurtje laten liggen... En voila, vliegjes verdwijnen als sneeuw voor de zon! ;) (ook wel inweken genoemd :cheesy: )

23 apr 2011 16:43
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
of doe een panty van je vrouw (of van jezelf maar zo goed ken ik de meesten hier niet :cheesy: ) om je spons. Weg vliegjes.

23 apr 2011 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 924 ex 911 3.2 ex 964 ex 997 audi a5 cabrio/bmw x5 op zoek 964/993(S)
fins schreef:
Maxfli schreef:

Keukenrol en tissues bevatten houtvezels. Eigenlijk heb je daarmee een stuk fijn schuurpapier in je handen. Moet je je neus eens snuiten met keukenrol, binnen no-time een rooie toet. :bang:

Die gebruik voor mijn :ass: als ik onderweg moet bouten! :mrgreen:

23 apr 2011 19:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende