Auteur |
Bericht |
PRG
Ex964;ex997; 3.2 '86 USA
|
Porsche 964 Targa
Graag jullie commentaar en raadgeving.
Er staan op dit moment 2 Targa's 964 te koop waar ik naar kijk: 1 in Leusden en 1 in Naarden.
Kan het prijsverschil inderdaad zo groot zijn ?
Moet ik bij Naarden uiteindelijk bijbetalen om het resultaat te krijgen van Leusden ?
|
13 apr 2011 17:50 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Porsche 964 Targa
Misschien is een linkje naar de advertentie handig..... kijken we met je mee....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
13 apr 2011 17:52 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Porsche 964 Targa
Naarden v.s. Leusden. >200k km bij de autoknallert voor 20k vs 71k km bij de importeur voor 45k. Ik zou ergens in het midden gaan zitten denk ik.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 apr 2011 19:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 964 Targa
dat is ongeveer in soesterberg dan. maar daar wil je weer geen auto kopen on topic: als je dat interieur van die 'goedkope' mooi vindt en de historie klopt, zou ik hem laten aankoopkeuren bij Hofstee in Huizen of Visser in Hilversum en dan beslissen. Als je er heel weinig mee gaat rijden is die bij Pon vast wel een goede investering. Maar ook wel een hele hoge. En daar ikzelf zo'n auto zou kopen om mee te rijden, zou ik de meerwaarde van een lage beginkilometerstand niet willen betalen. je ziet - het hangt van heel veel factoren af.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 apr 2011 19:29 |
|
|
Koen Carrera
996 C4S
Ex.996 C2
Ex.996 GT3
Ex.964 C2
Ex.996 C2Leusden
|
Re: Porsche 964 Targa
Zou een tagra echt waardevast zijn?
Coupe met lage km stand lijkt me verstandiger.....
|
13 apr 2011 20:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Porsche 964 Targa
Alleen als je er niet mee wilt gaan rijden
|
13 apr 2011 21:38 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Re: Porsche 964 Targa
Precies: zijn we hier een belegging of een leuke auto aan het uitzoeken? Voor het eerste zijn er wellicht betere tips op andere fora te krijgen
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
13 apr 2011 21:51 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: Porsche 964 Targa
Ken de auto's niet, noch de kwaliteit van de aanbieders. Misschien toch interessant om in je vergelijk mee te nemen: Alternatief 1Alternatief 2
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
13 apr 2011 21:52 |
|
|
PRG
Ex964;ex997; 3.2 '86 USA
|
Re: Porsche 964 Targa
Dank voor bericht.
Ik zou de auto kopen voor het rijplezier, niet voor belegging.
Waarom zou een hogere km-stand dat (rijplezier) meer geven dan een lage ?
Neem alternatieven mee in overweging.
En twijfel inderdaad over kleur van de stoelen etc.
Ik ga morgen iig kijken en rapporteer erover.
|
14 apr 2011 1:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 964 Targa
Niet. Maar voor een lage kilometerstand betaal je meestal extra. En als je er vervolgens veel mee gaat rijden schrijf je extra af omdat je de meerwaarde van de lage kilometerstand er zelf af rijdt. Dus als je relatief veel gaat rijden is het vaak minder interessant om een duurdere te kopen met een lage kilometerstand. maar wie betaalt bepaalt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 apr 2011 5:04 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Porsche 964 Targa
Holy, een 964 targa voor 45k! Persoonlijk zou ik niet zoveel meerwaarde halen uit het feit dat het een 94-er is, lage km-stand, dealert. Maar goed, that's me. Leg er 3k bij en je kunt mijn 996 turbo ophalen. Ik weet het, iets heel anders, maar toch.
|
14 apr 2011 9:36 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Porsche 964 Targa
Als het je niet kan schelen...... http://www.autotekoop.nl/occasion/34784 ... -2/detailsdat het stuur aan de andere kant zit.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
14 apr 2011 10:54 |
|
|
PRG
Ex964;ex997; 3.2 '86 USA
|
Re: Porsche 964 Targa
Horn: duidelijk Trouwens, geen turbo voor mij (ben geen waaghals en wil geen 996). Stuur rechts is geen optie.
Vandaag in Leusden proefgereden en moet zeggen dat de lage km-stand veel goed doet. Fijn schakelen (up en down) motor loopt fantastisch regelmatig. Lichtjes, airco, verwarming,electrische stoelen, leer, vloer en vloermatten, stickers, alles erop en eraan. En origineel.
Maarrrrr, ik wil niet zo'n Targa. Dat dakkie hoor je te duidelijk boven 80km/u. Bij 140 kun je elkaar niet meer verstaan. Op en af doen vind ik onhandig.
Ergo: ik zoek nu 964 coupé Carrera 2 of 4, zo nieuw als maar kan, met zo laag mogelijke km-stand (<100.000). Mochten jullie iets horen, iemand weten, wil je het me laten weten ?
Groet en tot forums
|
14 apr 2011 14:53 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Porsche 964 Targa
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
14 apr 2011 19:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Porsche 964 Targa
Niet geheel origineel .. en dat voor nog geen 42.000 Euro
|
14 apr 2011 20:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 964 Targa
ze zeggen wel eens van de targa's (964 en ouder): worst of both worlds (vs cabrio en coupe) targa rijders zijn het hier overigens meestal niet mee eens, is ook een signaal
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 apr 2011 21:42 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Porsche 964 Targa
Voor dat bedrag willen ze er vast weer flaporen opzetten en andere velgen onderleggen!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
14 apr 2011 22:14 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Porsche 964 Targa
@PRG; Maarrrrr, ik wil niet zo'n Targa. Dat dakkie hoor je te duidelijk boven 80km/u. Bij 140 kun je elkaar niet meer verstaan. Op en af doen vind ik onhandig Dan is dat dakkie niet goed afgesteld dat geef ik je op een briefje!
|
14 apr 2011 22:21 |
|
|
PRG
Ex964;ex997; 3.2 '86 USA
|
Re: Porsche 964 Targa
Zijn die targadakjes nog nieuw te koop? Bij Porsche Classic. €€?
|
15 apr 2011 0:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 964 Targa
kunnen helemaal gerestaureerd worden, met o.a. nieuwe rubbers. blijft het verhaal dat windstroom in een open targa heel anders naar binnen slaat dan bij een cabrio. achterin zitten (kids) in een targa is 'afzien'. en ik moet je zeggen dat ik merkte als mijn (meerij) ervaring bij een goede targa met een goed afgesteld dak ook veel meer lawaai maakte dan bv mijn cabrio in dichte toestand. maar ik zou zeggen: rij en ervaar!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 apr 2011 6:52 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Porsche 964 Targa
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 apr 2011 8:52 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Porsche 964 Targa
Mijn 964 Targa dak zal dan wel heel goed afgesteld zijn. Tot 110-120 hoor je het dak nauwelijks. Je hoort de motor wel, maar niet meer dan bij een coupe. Een vriend van me heeft een 964 coupe en is wel iets stiller bij deze snelheid maar veel is het niet. Als je richting 150 gaat begint het dak wel te fluiten. Kortom ik sluit me bij bompa aan, dat dak van de auto waar jij meegereden hebt is waarschijnlijk niet goed afgesteld.
Verder heb ik gemerkt dat je op koude dagen met een targa langer open blijft rijden dan met een cabrio, je zit toch meer beschut. Helaas heeft de mijne geen stoelverwarming, want anders kan je ook blijven rijden als het vriest!
|
15 apr 2011 9:22 |
|
|
fins
|
Re: Porsche 964 Targa
Ik zou toch ook even een proefrit in een cabriolet gaan maken als ik jou was. Het dak van de cabrio is netjes stil in gesloten toestand en het volledig open rijden is een genot. Roffelende cuprohr er onder en genieten.
Wat het langer open rijden met een targa betreft, dat durf ik in twijfel te trekken. Een cabriolet met windschot en stoelverwarming is denk ik een betere keuze dan. Wij hebben begin dit jaar met een graad of 8 open gereden. Ik hoefde niet eens een pet of muts op, terwijl ik een kale kop heb...
My two cents...
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
15 apr 2011 9:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Porsche 964 Targa
Uiteraard spelen staat van het dak en afstelling een (grote) rol, maar het verschil in constructie (zie link) blijft ook zeker voor een verschil met cabrio zorgen. Sterker nog: ik bestrijd het zelfs! De enige reden daarvoor zou het plastieke achterruitje kunnen zijn, maar (dus) niet de rijomstandigheden.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 apr 2011 11:30 |
|
|
fins
|
Re: Porsche 964 Targa
Ruit gewoon netjes losritsen en met beleid zonder kninnen neerleggen bij lage temperaturen.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
15 apr 2011 11:42 |
|
|