Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Porsche 964 Targa
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 apr 2011 13:00 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Porsche 964 Targa
Zie ze regelmatig rijden die "oude cabrio's" met hun "flapperdak" heb je bij een "Targa" geen last van!
|
15 apr 2011 13:18 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Porsche 964 Targa
Daarvoor hebben ze nu kaphoezen uitgevonden Opa Wat betreft het scheuren van het plastic achterruitje bij vorst: ik denk dat onze mod EriC4C gewoon wat onbesuisd is. Behandel het ruitje zoals je je vrouw zou behandelen. Wie wil er nu een dak op z'n Porsche?!
|
15 apr 2011 13:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 964 Targa
beetje oppassen dat het ook hier niet weer een 'targarijders tegen cabriorijders' topic wordt. Gesloten vind ik persoonlijk de lijn van een targa veel mooier dan die van een cabrio (en die van de coupe nog mooier). Open rij ik liever in een cabrio dan een targa. Vind het systeem vanaf de 993 targa (soort heel groot schuifdak) mooier, zowel qua lijn als qua functionaliteit. En hoewel ik zelf nooit een pre 993-targa zou kopen, kan ik me heel goed voorstellen dat mensen daar helemaal wild van zijn. Ik zou wellicht een keer naar een meeting komen en vragen of je met beide een stuk mag meerijden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 apr 2011 14:05 |
|
|
fins
|
Re: Porsche 964 Targa
Het dak flappert wel inderdaad. Dat is wat minder. Daar had onze Alfa Spider (oude model) geen last van. Gewoon hóp het dak open gooien, kon zelfs zittend en zachtjes rijdend. Wat dat betreft is de 964 wat bewerkelijker. Maar je krijgt er zó veel voor terug he?
Gisteravond móest ik gewoon even een rondje rijden, helaas met de kap dicht. Maar dan mis je toch wel veel van de sound hoor...
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
15 apr 2011 14:07 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 964 Targa
flappert? als in 'wind erin als het open staat'? Nooit last van gehad. En als ik de snelweg opging deed ik er altijd de tonneau over. behoud van je dak. Eerst openritsen?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 apr 2011 14:25 |
|
|
fins
|
Re: Porsche 964 Targa
Flappert inderdaad zonder tonneau. Of het kwaad kan betwijfel ik. Het is puur de voering die dat doet.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
15 apr 2011 14:58 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Porsche 964 Targa
Helemaal mee eens. Iedereen zijn ding. Dat oldschool gefreubel met zo'n targa dak, daar word ik gewoon heel blij van en hoop bij koude zonnige dagen zoveel mogelijk cabrio/targa rijders tegen te komen met de boel op
|
15 apr 2011 15:31 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Porsche 964 Targa
Als het om 964-jes gaat ben ik altijd voor, nooit tegen
|
15 apr 2011 16:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Porsche 964 Targa
Jij vindt het vast ook niet fijn als er met 120 km/uur aan je jasje getrokken wordt
|
15 apr 2011 16:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 964 Targa
Je kon dat goed zien bij de Golf 1. Als je die op de snelweg open reed zonder tonneau zag het dak er als een soort grootzeil uit. helemaal opgebold. ik kan me niet voorstellen dat de druk van wind die met 120-150 km/u in je dak slaat goed is voor je mechanisme noch je dak. ik ben van mening dat je je dak onnodig belast door hard te rijden zonder tonneau.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 apr 2011 17:24 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Porsche 964 Targa
Daarnaast ziet het er met tonneau gewoon lekkerder uit
|
15 apr 2011 18:07 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Porsche 964 Targa
Oke Ewout je hebt me overtuigd ik ga er een tonneau bestellen.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
15 apr 2011 18:17 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Porsche 964 Targa
|
15 apr 2011 19:56 |
|
|
bully
|
Re: Porsche 964 Targa
|
15 apr 2011 23:53 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Porsche 964 Targa
Die ziet er mooi gepoetst uit. Bij een "volledig afgestempeld Porsche serviceboek" dacht ik zelf aan een volledige dealerhistorie.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
16 apr 2011 0:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 964 Targa
wtf??? een grote beurt en abs computer voor 12000 euro?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 apr 2011 0:17 |
|
|
PRG
Ex964;ex997; 3.2 '86 USA
|
Re: Porsche 964 Targa
Tks Bully, Ik zou wel willen kijken, maar twijfel. Snap niet dat adv zegt 4WD en in omschrijving 'achterwielaandrijving'. En in het filmpje van adverteerder mist het knopje om 4WD aan/uit te zetten (naast spoiler knop op middenconsole). Trouwens ben ook nog niet bekend met alle technische termen als: BilsteinPSS 10 Nurburgring onderstel Yokohama banden verlicht vliegwiel sportkoppeling ABScomputer Ik laat jullie weten. Na al die 'onzekerheid' of 'tegenstrijdigheden' over Targa heb ik dat model als optie [url][/url]laten varen (excuus aan alle fervente aanhangers ervan). Gezien de hogere prijsklasse van goede Coupés met lagere kmstand kom ik ook RS America's tegen. Is dat een optie, of moet ik daar niet aan beginnen ? Grt ps. kennen jullie deze ? http://www.theojansen-sportcars.nl/?p=auto&id=907
|
16 apr 2011 8:04 |
|
|
PRG
Ex964;ex997; 3.2 '86 USA
|
Re: Porsche 964 Targa
Horn, Wat mag een ABS computer kosten ? Kan ik de kosten van de andere opties (Bilstein Yokohama/vliegwiel/sportkoppeling) ergens vinden op dit forum ? Grt
|
16 apr 2011 8:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 964 Targa
Tja, ABS computer. Moet hij er nieuw in of mag hij gebruikt zijn? ik vind het altijd een beetje vreemd verhaal als mensen vlak voor dat ze een auto verkopen er voor zoveel geld aan verspijkeren. zeker als dat een bedrag is dat ze niet terugkrijgen bij verkoop. Voor 12K kan je je motor bij een dure specialist volledig laten reviseren. Singlemass flywheel is een aanpassing die op dit forum bijv Gizmo heeft laten doen. Auto pakt sneller op maar is stationair en bij lage snelheden wat zenuwachtiger. Is een aanpassing die meestal gedaan wordt als de koppeling vervangen wordt. Anders dure grap. Maar bij 92K de koppeling vervangen?
Is weldegelijk een C4. Echter, daar het een vroege is, is de schakelaar die je ziet die van de 4WD. De andere schakelaar die je daar verwacht, nl om de spoiler handmatig te bedienen, zit bij de eerste modellen nog niet op de middenconsole. Ik zou eea eens overleggen met de specialist waar je je toekomstige 964 in onderhoud wil geven. Daar zou ik hem nl ook laten aankoopkeuren en die kan je veel meer vertellen over die auto. Ik vind echter 30K voor een vroege '89er C4 een hoop geld. Aan de andere kant - auto ziet er netjes uit, courante kleuren (binnen en buiten) en als je er niet teveel km's mee gaat rijden hou je het voordeel van die lage km-stand ook wel.
Die van TJ is ook een mooie, maar tenzij je perse bij een dealer met garantie wil kopen, vind ik 29K voor een auto met 178000 km op de klok ook niet het koopje van de maand. TJ heeft wel een goede reputatie en geeft je waarschijnlijk ook 6 maanden garantie. En dat kan ook wat waard zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 apr 2011 8:42 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Porsche 964 Targa
@prg: al wat gevonden van je gading?
|
18 apr 2011 20:21 |
|
|
PRG
Ex964;ex997; 3.2 '86 USA
|
Re: Porsche 964 Targa
Hi, Ik heb donderdag twee afspraken voor een 'gewone' 964/Carrera4 bij TJ en een RS America in Albergen. Twijfel over die van Nynke van €22500. Maar kan niet alle dagen vrij nemen om te gaan kijken. Ik rijd nu al weer paar weken in een 997.1 (2005 alles erop en eraan; na verkoop van mijn Indisch Rood vanwege teveel onderhoud), maar mis nu enorm het geluid, de geur en het ongemak. De charme of de beleving zoals dat ook wel heet. Dit is onze derde auto (na XC70 en CooperS) die we momenteel rijden dus de allerlaatste snufjes hoeft niet zo. Ben erg aant twijfelen of ik niet gewoon terug moet naar een goede 2de hands 964. Alle andere modellen (inclusief de Targa met lage km bij Leusden) ervoor of erna vallen eigenlijk af. Behalve 997.1. Wat zouden jullie doen ?
|
19 apr 2011 0:04 |
|
|
Koen Carrera
996 C4S
Ex.996 C2
Ex.996 GT3
Ex.964 C2
Ex.996 C2Leusden
|
Re: Porsche 964 Targa
Een mooie 964! Daar heb ik persoonlijk het meeste plezier van....
|
19 apr 2011 7:50 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: Porsche 964 Targa
Zo'n RS America is eigenlijk een gewone C2, zeker deze met airco en schuifdak. Een boel geld voor dat ding, leg er 15K bij en een originele RS komt in zicht. Heb je het geluid, de geur en het ongemak en je schrijft niets af.
_________________________________________ Boxer power.
|
19 apr 2011 10:24 |
|
|
marcel964
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3Kortenhoef
|
Re: Porsche 964 Targa
Er staat ook nog een RS America te koop bij: http://www.targaflorio.nl
_________________________________________ groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3
|
19 apr 2011 10:48 |
|
|