Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:04

Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
AutoRAI 2011 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: AutoRAI 2011
Vanavond ook maar even wezen kijken, alle bakjes pinda's op de P stand even leeg gegeten :mrgreen:

Wel mooi hoor die Boxster Spyder :res:

19 apr 2011 23:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-2009 Carrera S PDK. 2015 991 Turbo S
Ben gisteren ook langs de RAI geweest, uitnodiging van PCG gehad, heel vriendelijk van Mark!(bij deze nogmaals bedankt!)
Hoefde daarom ook niet in de rij te staan bij de Porsche stand. Het 'jongetje' en de dame van het hostess buro:
' Oh mijnheer, echt waar? dus u heeft een uitnodiging?' keken toen een beetje beteuterd toen ik m liet zien en dat dus ook echt zo bleek te zijn....
Verder nog even een hapje en drankje gekregen en even leuk bijgekletst met Mark en Bas.

Verder een erg hoog arrogantie-gehalte van de rondlopende merk vertegenwoordigers. Bij Audi deden ze al moeilijk toen ik vroeg of ik de
kofferbak van de A7 even kon bekijken, in de auto ztten mocht niet(terwijl de oudere man in krijtstreep pak dat 5 minuten overigens later wel mocht)
toen ik vroeg waarom niet: ' Ja mijnheer, zo'n auto heeft natuurlijk wel een bepaald prijskaartje he?'
Heb me toen maar van commentaar onthouden.....

Zelfde verhaal bij BMW, waar ook de auto gewoon voor mijn neus op slot werd gezet toen ik er even in wou gaan zitten...., overigens was het een positieve ervaring bij Mercedes waar meerdere charmante dames mijn mening van de aanwezige auto's wilden
weten en of zij meer voor me konden betekenen (hmm hoe moet ik dat opvatten hahah)

al met al een leuke, maar in vergelijking met mijn jeugdervaringen in de RAI ietwat teleurstellende ervaring....

20 apr 2011 10:34
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
roberttt schreef:
Verder een erg hoog arrogantie-gehalte van de rondlopende merk vertegenwoordigers. Bij Audi deden ze al moeilijk toen ik vroeg of ik de
kofferbak van de A7 even kon bekijken, in de auto ztten mocht niet(terwijl de oudere man in krijtstreep pak dat 5 minuten overigens later wel mocht)
toen ik vroeg waarom niet: ' Ja mijnheer, zo'n auto heeft natuurlijk wel een bepaald prijskaartje he?'

Zelfde verhaal bij BMW, waar ook de auto gewoon voor mijn neus op slot werd gezet toen ik er even in wou gaan zitten....

al met al een leuke, maar in vergelijking met mijn jeugdervaringen in de RAI ietwat teleurstellende ervaring....

Herkenbaar, hoewel de A7 wel voor me werd geopend en ik wel met mijn zoontje naast me in de Z4 ben gestapt. Dat laatste met de opmerking "normaal is deze niet open meneer" :roll: . Terwijl hij er nog naast stond zegt mijn zoontje (8) oprecht en spontaan "Papa, ik vind onze Porsche toch leuker". Sommige ervaringen zijn onbetaalbaar ..... :lol: :mrgreen: :lol:

20 apr 2011 10:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Hmm....had ik me dan echt in pak moeten hijsen om ze zover te krijgen?
Ik geef toe dat ik een jong koppie heb(maar niet meer zo jong ben...) maar het is echt niet zo dat ik op een eisende toon had gevraagd
of die dingen konden(ik zag ook wel dat bepaalde popie jopie's het op een manier van: ' ey gozahh open ff die auto voor mahh' vroegen, dan zou ik het idd ook niet doen) . Gewoon normaal vriendelijk gevraagd en dan vind ik het echt vervelend om te zien dat zij het zo leuk vinden :ass: dat zij die macht hebben(in de vorm van de sleutel)
om jou je zin te geven, of juist niet. Ook nog even interessant met hun collega 'suit' overleggen en bevestigen dat ' dat toch protocol voor de avond' was? :roll:

Volgende keer ga ik wel weer gewoon langs mijn dealer......hoopte dat mijn ervaringen van de vorige auto RAI veranderd zouden zijn deze keer....maar helaas....
al had ik die vorige ervaring dus juist bij Mercedes....die hebben het dit jaar voor mij goedgemaakt :P misschien volgende keer ook mijn dochtertje meenemen 8)

20 apr 2011 11:24
Profiel Facebook 
Moderator
PF #18
roberttt schreef:
Hmm....had ik me dan echt in pak moeten hijsen om ze zover te krijgen?
Ik geef toe dat ik een jong koppie heb(maar niet meer zo jong ben...) maar het is echt niet zo dat ik op een eisende toon had gevraagd of die dingen konden

Dan zal het aan mijn oude(re) kop moeten liggen :twisted: , want de rest was in ieder geval gelijk. :wink:

20 apr 2011 12:12
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Vreemd eigenlijk dat "elitaire" gedoe van die autojongens.
Als de autobranche iedere "ongebruikelijke" transactie aan zou geven, verkochten ze niet veel meer. :roll:

NB.
Ooit als klein jongetje folders aangevraagd, per briefkaart, bij Alfa en Pentax. En gekregen.
3 keer raden waarmee ik mijn eerste Alfa fotografeerde; goede kids-PR werkt dus wel.

20 apr 2011 18:13
Profiel
Moderator
PF # 136
Airhead schreef:
goede kids-PR werkt dus wel.

Inderdaad :wink:

20 apr 2011 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Ondanks al jullie verhalen ga ik morgenmiddag (donderdag) toch ook maar eens even kijken :wink:
Doe gewoon m'n campingsmoking aan. Met dit mooie weer mogen ze blij zijn dat ik uberhaupiter bij ze langskom

20 apr 2011 22:01
Profiel
Moderator
PF # 136
Maar jij bent een modelklant dus dat komt wel goed :thumleft:

20 apr 2011 22:29
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Jaaa... de RAI, ben er dus ook geweest.....veel moois gezien, maar ook moois dat je in een showroom kon zien, de uitspringer vond ik de Porsche stand, maar dat komt eigenlijk meer omdat ik daar lekker met nogal wat bekenden heb staan OHen...die Porsches, waar de "niet Porsche" rijders even lekker in mochten zitten, die konden wij nl. allemaal al, daar hoef je niet voor naar de RAI.

Verder een drukke maar vooral een niet opwindende Auto rai

Porsche Stand de uitspringer, en als goede tweede de Autovisie stand en derde "de van Dobbe Kroketten stand".

21 apr 2011 7:45
Profiel
Moderator
PF #57
roberttt schreef:

Ik begrijp dit niet. Elk jaar hoor je weer van die verhalen, ze zijn zo langzamerhand een beetje rolbevestigend voor de autobranche aan het worden. Terwijl ik weet dit de uitzonderingen zijn. Ik zou, als mijn merk op de RAI zou staan, in de briefing vooraf alle mensen op de stand aanzeggen dat ik ze er bij kop en kont uit zou flikkeren als ik zoiets zou horen. :? Wat is er geworden van "Excuses meneer, dat is hier wat lastig, dan wil nl iedereen in de auto zitten. Echter, ik wil graag zorgen dat een van mijn collega's komende week contact met u opneemt en een proefrit met u afspreekt. Kunt u er niet alleen in zitten, maar ook in rijden...." Klinkt al heel anders....

21 apr 2011 8:41
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
En dan nog: dan gaat iedereen in de auto zitten... Wie weet verkoop je er zo maar een paar auto's door. Wat een ramp!

21 apr 2011 11:24
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Ik ben dinsdagavond even geweest. De vrijkaarten werden 'goed gemaakt' door 15,50 voor parkeren op een stoffig braakliggend terrein. Weinig volk op de RAI dus alles was goed te bekijken, maar ondanks de meer logische opstelling dan twee jaar geleden was er achteraf niet echt iets waar ik voor naar Amsterdam zou reizen.

21 apr 2011 11:34
Profiel
Moderator
PF # 136
Kon nog duurder, € 20,- in de parkeergarage bij de RAI zelf... :shock:

21 apr 2011 17:24
Profiel
Moderator
PF #18
Klopt, maar het verschil had ik daar graag voor over. Het gaat er tenslotte om hoeveel je bij moet betalen :wink: .
Daarover zal zéker jíj Afbeelding het met me eens zijn. :lol:

21 apr 2011 17:28
Profiel
Moderator
PF # 136
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Absoluut!

21 apr 2011 17:29
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bij Porsche keurig ontvangen. Ook bij de andere exclusieve merken rustig kunnen kijken.
Ik heb me alleen verbaasd bij de heren van Wiesmann.
Ik was samen met een vriend die onder andere een Donkervoort heeft uiteraard op de Donkervoorstand. Stukje (h)erkenning van de familie Donkervoort over en weer. Eén van de heren van Wiesmann ziet het allemaal gebeuren.
Nadat we de Donkervoortstand verlieten stonden we even naar de Wiesmann's te kijken. Dezelfde heer die het net allemaal aankeek haalde nu zijn neus op. Gemiste kans...
Bij Ferrari en BMW in dezelfde hal keurig op de stand geweest en ook in de auto's mochten we zitten. (Doen we niet op zo'n beurs als de RAI.)

21 apr 2011 18:15
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal grau
genemuiden
Henk schreef:
Kon nog duurder, € 20,- in de parkeergarage bij de RAI zelf... :shock:

in de parkeergarage aan de andere kant van de A10 onder een hotel betaalde ik €12,50 voor bijna de hele dag :thumleft:

21 apr 2011 21:07
Profiel
Moderator
PF # 136
Dat scheelt een broodje. :wink:
En met dit weer is het zeker geen straf om een stukje te wandelen.

21 apr 2011 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Devils son schreef:
En dan nog: dan gaat iedereen in de auto zitten... Wie weet verkoop je er zo maar een paar auto's door. Wat een ramp!

schijnt dus dat de RAI de enige beurs in Europa is waar ze geen auto's on the spot mogen/kunnen verkopen, alleen vertegenwoordigen, misschien dat dat de reden is om uit de hoogte te doen? Wie weet was ik nu wel dringend op zoek naar een auto en als zij het merk hadden vertegenwoordigd waren zij een klant kwijt.....Ach misschien moest ik inderdaad wel even met mn autosleutels of papieren zwaaien, zoals vrienden me zeiden dat ik moest doen toen ik mijn ervaringen vertelde, maar dan verlaag ik me tot hun niveau..ah well..
weet in elk geval wat ik aan mijn eigen dealers heb en bij porsche werd ik WEL goed ontvangen(Door Mark dus,maar niet echt door de 'doorbitches')

ik begrijp het gewoon niet, ook al gaan er veel mensen in die auto zitten, of komen er wat krasjes op het leer, alsof zij daar salaris voor gaan inleveren.....

22 apr 2011 0:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Veel mede-studenten van mijn school staan op de Rai bij de diverse merken.
Ikzelf sta er niet, ben ook niet wezen kijken als bezoeker en dat ook niet van plan.........mijn 1e Autorai in 99 vond ik een super ervaring maar daarna alleen maar bergafwaarts :roll: .
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

22 apr 2011 3:55
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
IVA studenten zijn op de RAI idd vaak te arrogant. De goede daargelaten is het over het algemeen op de RAI een cluppie mensen dat zichzelf verheven voelt boven het bezoekende plebs.

22 apr 2011 7:04
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
EriC4C schreef:
Herkenbaar, hoewel de A7 wel voor me werd geopend en ik wel met mijn zoontje naast me in de Z4 ben gestapt. Dat laatste met de opmerking "normaal is deze niet open meneer" :roll: . Terwijl hij er nog naast stond zegt mijn zoontje (8) oprecht en spontaan "Papa, ik vind onze Porsche toch leuker". Sommige ervaringen zijn onbetaalbaar ..... :lol: :mrgreen: :lol:

Dat zijn de mooie momenten :lol: :thumleft:

22 apr 2011 7:14
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Citaat:
of komen er wat krasjes op het leer

Mijn ervaringen zijn helaas anders en begrijp daarom wel waarom sommige merken hun auto's op slot houden, of er "bewaking" bij zetten.

Heb meegemaakt dat auto's aan de binnenkant compleet leeggeroofd werden, ondergekotst of gepiest.

Ben verder van mening dat vanaf het moment dat men besloten heeft niet meer te gaan verkopen op de RAI het bergafwaarts is gegaan. De verkopers worden vervangen door "hostessen" en die laatsten zal het een rotzorg zijn of die auto verkocht wordt of niet.

22 apr 2011 7:19
Profiel
981 Boxster GTS
Ik ben dit jaar maar weer eens niet geweest, Autorai . . . pffff . . . overgewaardeerd concept :evil:

Begrijp sowieso niet waarom mensen uberhaupt een auto op de RAI zouden willen kopen (al mag dat tegenwoordig niet meer), dat doe je toch liever bij je eigen dealer.
Daar ligt een relatie, stukje gunnen etc. etc.

Het overgrote deel van de merken (Kia, Daihatsjoe . . . gezondheid) interesseren mij al niet eens en bij de merken die mij wel interesseren kom je met goed fatsoen de stand niet eens op, tenzij je strak in het pak zit gegoten.

Ik heb mijn vrijkaartjes dus maar bij Porsche Centrum Rotterdam laten liggen.

22 apr 2011 8:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende