Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
foto's was een grapje...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 sep 2007 21:21 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Dat begreep ik al, vandaar die
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
25 sep 2007 21:31 |
|
|
horn
PF #57
|
aha, ik zag een zuinig lachje...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 sep 2007 21:38 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ik zal de volgende keer een wat royaler exemplaar selecteren.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
25 sep 2007 22:19 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ik rijd inmiddels ruim een jaar in mijn 924; tijd voor een updeet.
-Kilometerstand: 204.000 (begonnen op 188.000).
-Gemiddeld verbruik ongeveer 1:8, vrij constant (veel filerijden). Olieverbruik: ca. 1:8000.
-Twee keer in het afgelopen jaar hulp nodig gehad; een terminaal lekke radiateur en een overleden accu van een half jaar oud waren de boosdoeners.
-Vervangen onder andere: accu, radiateur, achterlichtunits, rubber achterruit, uitlaat (RVS op maat), stoelen, koelvloeistofreservoir, brandstofpomp, pookhoes, veiligheidsgordel, massakabel dynamo, kabelboom startmotor, claxon, v-snaar (2x).
-Nog te vervangen onder andere: radiateur (ditmaal een nieuwe), dynamo, contactslot, thermostaat, thermovoeler radiateur, banden (ditmaal mét grip), schuiven ventilatie.
-Upgrades: gebruikte tunnelconsole gemonteerd, rechter spiegel (nog te monteren), leren pookhoes, behoorlijke radio.
-Permagrin: nog steeds aanwezig.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
11 jun 2008 19:13 |
|
|
horn
PF #57
|
goed verhaal, happy driver!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jun 2008 19:15 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
11 jun 2008 22:06 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Hee Jeroen, en als ik je nou vertel dat je in dat jaar de enige 996-eigenaar was die zijn hand opstak?
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
11 jun 2008 22:20 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
En wel 2x , ach ik heb het zelfde met 997 rijders , zwaaien ook niet .
Oh en met 1 993 TT rijder , Grijs, man ongeveer 30 jaar .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
11 jun 2008 22:37 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ik heb goede ervaringen met 944-rijders en één eigenaar van een blauwe 996... maar ik maak me er niet druk om, als ik zelf maar lol van mijn auto heb.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
12 jun 2008 16:28 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Als je zelf sleutelt is een 29 jaar oude auto een dankbaar object. Het afgelopen jaar is er enorm veel gerepareerd en vervangen, de 924 begint technisch aardig goed te worden.
Toch bleef er een startprobleem, dat de auto vanaf het begin heeft gehad.
-Habbie babbie-alarm uitgebouwd
-Accu vervangen
-Massa dynamo verbeterd
-Bedrading dynamo en startmotor gerepareerd
-Startmotor vervangen
-Accu vervangen
-Brandstofpomprelais vervangen
-Massapunten schoongemaakt
...en nog wilde-ie niet starten na een weekendje stilstaan. Conclusie: lekstroom. Meter ertussen, ja hoor: 300 mA. Zekeringen een voor een eruit getrokken, geen verandering. Wacht even, waarom is dat relais zo warm? Tja, als de spoel een bonk roest is... Dat relais bleek van de achterruitverwarming (die het toch nog niet doet, bedrading moet nog gerepareerd worden) en zonder dat relais is de lekstroom terug naar iets van 0,12 mA.
Inmiddels ben ik realistisch genoeg om niet meer te juichen dat het probleem is opgelost. Eerst maar eens een paar weken afwachten.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
26 maart 2009 1:45 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Voorstellen: Porsche-newbie (update)
De lekstroom is inderdaad weg, zelfs met zeer koud weer is het meteen starten.
De afgelopen weken me geërgerd aan een stationair toerental van 1600, niet erg leuk als je veel file moet rijden en de herrie is vrij vermoeiend. Ook waren twee tochtstripjes op de portieren losgelaten en wilden de klapkoplampen niet elke keer goed omhoog en omlaag. Afgelopen donderdag eindelijk tijd vrij kunnen maken om hier iets aan te doen. De rubbers zaten met een paar minuten en een tube contactlijm weer op hun plek. De koplampen waren ook zo opgelost- ik heb de lampen vervangen door Philips Xtreme en toen kreeg ik bij het terugmonteren de kunststof voorkant van één van de lampunits niet goed op zijn plek. Door de hitte was het plastic na 30 jaar wat vervormd en de passing luistert vrij nauw. Met wat meer geduld de boel toch op zijn plek gekregen, past perfect en de lampen klappen weer als vanouds. Als de lampen niet helemaal omhoog komen (al scheelt het maar een millimeter of twee) dan heb je zo goed als geen licht, of je moet op 50 cm voor de auto kijken. Het hoge stationair was ook simpel op te lossen: bij cilinder 4 (tegen het schutbord, onder de luchtinlaat) zit de luchtschuif. Dit is een klep met twee luchtslangen en een elektrische connector erop. Deze gedemonteerd en schoongemaakt (zowel van buiten als van binnen) met remreiniger en doorgemeten (weerstand moet tussen 35 en 50 Ohm liggen, de mijne was met 49 Ohm nog goed dus). Met de compressor de resten remreiniger en meuk eruit gespoeld en terug gemonteerd. Resultaat: stationair koud 1000 tpm, warm 800 tpm en volkomen strak. De rust is terug!
Toch nog een aardig lijstje met toekomstige reparaties staan: de interval van de wissers moet gerepareerd worden, de achterruitverwarming heeft het weer opgegeven, één raam zakt een klein stukje als je het portier dichtdoet, ik moet nog steeds de rechter buitenspiegel monteren, het contactslot (elektrisch deel) moet vervangen worden, ik moet eindelijk de cheapo banden vervangen door een goed merk, het voorste deel van de uitlaat inclusief spruitstuk moet ook RVS worden, de luidsprekers moeten vervangen worden door de MacAudio's die ik onlangs gekocht heb, de velgen moeten gespoten worden, ik moet weer eens een rondje om de carrosserie maken om beschadigingen bij te werken, de voorbumper moet worden vervangen door de gebruikte die ik laatst gekocht heb (nog even spuiten), de wisserarmen moeten vervangen worden. En dat is wat ik zo kan bedenken...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
13 feb 2010 18:40 |
|
|
Drewster
944 S2 en 944 N/A Sky Limit 2.5 liter klasse racerNijmegen
|
Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)
Leuk om het hele topic eens door te lezen. Ik beleef zelf ook het meest plezier aan een oude auto, omdat je daar nog zo veel aan kunt verbeteren. En het is wat budgetvriendelijker natuurlijk... En ook herkenbaar; de oneindig lange 'things to do' lijst.
Gave auto, veel plezier ermee!
_________________________________________ 'live like there is no tomorrow'
|
16 feb 2010 17:24 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)
Dank je!
Toen ik vanavond van de snelweg de provinciale weg opdraaide, de bocht om sturend op het gas, wist ik weer waar ik het voor deed... wat loopt dat ding lekker, wat ligt het geweldig op de weg. Echt een boender-auto. Die leipo met zijn opgevoerde Audi TT met tupperware die kilometers op mijn bumper had gehangen mocht dan stukken sneller zijn, ik weet wel welke auto meer rijplezier geeft...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
16 feb 2010 20:36 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)
Ik zit buiten mijn schuld al enige tijd zonder werk, en 70% van een toch al niet best salaris is geen vetpot. De auto is daarom ook stilgezet maar ik heb helaas geen garage om 'm binnen te kunnen zetten. De consequentie daarvan trof ik vanavond aan... Bedankt, aso!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
21 apr 2011 19:50 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)
Daar snap ik nou nooit wat van... de e...ls. Hoop voor je dat het een beetje meevalt qua kosten.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
21 apr 2011 20:09 |
|
|
Carrera80
Carrera 3.2 uit 84
|
Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)
Dat is goed balen!! Rare deuk ook.. Vandalen? Of een debiel veroorzaakt met inparkeren (moet wel een héele grote debiel zijn dan).
|
22 apr 2011 10:25 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)
Balen Tom, hopelijk heb je snel weer werk en ga je naar 120% oid Snap niet dat mensen zoiets doen........ slopen en geen briefjes etc. Wel aangifte doen, je weet nooit als er meer zijn in die periode vinden ze ms een dader........
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
22 apr 2011 13:27 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)
Waarborgfonds?
_________________________________________ Nie janken.
|
22 apr 2011 15:55 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)
das idd balen! Sterkte en wie weet biedt dat waarborgfonds nog uitkomst..
|
22 apr 2011 16:09 |
|
|
VonG
Saab 9-3 T cabrio, ex: 924 '80
toekomst: ?Gooiland
|
Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)
so... balen Tom... sterkte daar! Rare deuk inderdaad...
|
24 apr 2011 22:05 |
|
|