Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:23



Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR 
Auteur Bericht
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Perfect gedaan Danny, kun je weer lekker gaan genieten. :thumleft:


22 apr 2011 17:34
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
gisteravond is de carrosserie uit de schuur gehaald en weer eens lekker gewassen. Vanmorgen heefd een vriend van me hem opgehaald met de bergings vrachtwagen en hem bij Martin neergezet . Vanavond hebben we het blok in de auto geschroefd. In een goed uurtje was dat gepiept , toen zijn we koffie gaan drinken , en dat heeft geduurd van 20.00 tot 23.00 . Dus morgen even een paar uurtjes gas geven , dan kan hij rond een uur of 11 gestart worden. Ik kan niet wachten . Ik moet alleen niet vergeten even langs het postkantoor te gaan om hem uit de schorsing te halen .
Morgen weer foto`s . Ik ga nu douchen en dan een lekkere whisky.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


22 apr 2011 23:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Via de RDW site kan je je auto ook online schorsen, of schorsing verlengen klikkerdeklik
Hoef je niet naar het postkantoor :wink:
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


22 apr 2011 23:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Klopt maar dan mag je nog niet eerder de weg op alvorens je de nieuwe papieren binnen hebt , en dat duurt 3 a 4 dagen . Op het postkantoor kan je gelijk de nieuwe meenemen en rijden .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


22 apr 2011 23:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
:mrgreen: Ik snap 'm ...En je hebt helemaal gelijk. Na zo'n intensief project, verdien jij dit prachtige weer, om heerlijk , open je prachtige blok in te rijden :!: :cheers:
Wens je veel heerlijke km's :drive: , en ik zie je wel een keer op een meeting.
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


22 apr 2011 23:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Alles zat vanmiddag op zijn plek en aangesloten. Het moment van de waarheid was aangebroken , zou hij het doen . Nou niet dus , het kreng springt alleen aan als we remmenreiniger in de inlaat spuiten . Dan loopt hij perfect rond op 900 toeren . Alleen als we gas geven begint hij te sputteren , net alsof een cylinder niet meedoet. Compressie gemeten . ontsteking en brandstofdruk gecontroleerd. Alles is in orde. Nu vermoeden we dat een injector niet helemaal 100% is. Het kan ook aan het DME relais liggen , daar heb ik aan zitten morrelen om het los te krijgen . Morgen vroeg eerst een proberen of een ander relais helpt anders gaan de injectoren er uit en laat deze testen.
Of heeft er nog iemand andere sugesties .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


23 apr 2011 20:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
denk toch aan brandstof ...
of valse lucht na de luchtmeting

DME relais niet; deze bekrachtigd de b.pomp of niet, niet half.
injector: als er 1 niet fris is loopt de motor wel 'behoorlijk' ook boven stationair
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


23 apr 2011 22:17
Profiel
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Halgever aansluitingen (stekkers) toevallig niet verkeerd om. :idea:


24 apr 2011 8:45
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
als een auto op remreiniger wel loopt zit er dus ergens een probleem met de brandstof.

dus daar gaan zoeken of er wel benzine aankomt overal en zo nee waar niet.
_________________________________________
Www.924forum.nl
Het 924 forum van nederland


24 apr 2011 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Lijkt mij ook dat ie gewoon geen peut krijgt.... zit de zekering van de brandstofpomp er wel in? Kan me voorstellen dat je die er wellicht uit hebt gehaald om te voorkomen dat de benzine uit de losliggende leiding spuit als je 'm op kontakt moest zetten met de motor eruit.
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


24 apr 2011 14:09
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
IDD brandstof :idea:

Als hij op remmenreiniger of startpiloot , het wel doet dan moet er een probleem met het gouden sap zijn.....
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


24 apr 2011 14:21
Profiel
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
dannyl schreef:
springt alleen aan als we remmenreiniger in de inlaat spuiten . Dan loopt hij perfect rond op 900 toeren . Alleen als we gas geven begint hij te sputteren.
Compressie gemeten, ontsteking en brandstofdruk gecontroleerd. Alles is in orde.


Krijgt hij volgens mij, als ik Danny zijn verhaal zo lees. :idea:
Springt alleen aan op remreiniger, en daarna draait hij perfect tot ze gas gaan geven.


24 apr 2011 14:28
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
ah, ja inderdaad, als je het op die manier interpreteerd heb je gelijk. :D
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


24 apr 2011 14:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Vanmorgen van het revisiebedrijf naar de achterliggende garage gereden. Snelheid kwam niet boven 50km/u . Het positieve was dat hij wel weer lekker schakelde. Nu nog het starten.

cabrio wim schreef:
Halgever aansluitingen (stekkers) toevallig niet verkeerd om. :idea:


bedoel je met halgever de 2 sensoren achter op het vliegwiel ? Deze heb ik gemerkt voor ik ze los haalde en zitten nu op de zelfde plaats. Mischien de afstelling hiervan ? Vandaag de ontsteking nog eens nagelopen , maar daar zit het niet in . Zou het niet toch het DME relais kunnen zijn . Als hij loopt op remreiniger dat hij op noodloop blijft doorlopen alleen niet onder belasting.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


24 apr 2011 15:08
Profiel WWW
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Nee, de 3 stekkers linksboven op de motor links.
1 is er van de motor temperatuur zender, en 2 zijn er van de hal gevers.
deze worden soms onbewust wel eens gewisseld, of je moet ze gemarkeerd hebben voor de uitbouw.
DME relais werkt of werk niet, dus daar kan het niet aan liggen als de druk op de rail goed is, anders stuurt die de pomp niet aan.

Begin op den duur de motor sensor op 3de cilinder te verdenken, als die verkeerd door geeft, draait de motor ook niet goed.
Meet deze is in koude toestand door, dit het liefst met een temp. van rond de 20 gr, en dat is geen probleem nu. :wink:
Waarde weet ik niet even uit mijn hoofd, dacht 28 Ohm, maar staat in de manual.


24 apr 2011 16:48
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Hoi Danny,
heb dit ook eens meegemaakt ,
bleek slechte contact LMM te zijn (of hoe noemen jullie dit :twisted: )
miss. zelfs vergeten aan te sluiten ?
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


24 apr 2011 16:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Wim
we bedoelden het zelfde met de Hal gevers , alleen geef jij de stekkers aan en ik de sensoren zelf . Ik had alle 3 de stekkers gemarkeerd voor ik ze los haalde , ik heb ze vanmiddag met opzet gewisseld maar dat maakte niets uit starten deed hij niet.

Diablo
Ook de Luchtweger hebben we getest en deze werkte.

We hebben de brandstofdruk op de rail nagemeten en deze geeft tussen de 1.9 en 2.0 bar aan . Ongeveer 0.4 bar te weinig dus. Als we starten en gas geven begint hij te sputteren en te schieten in de ontsteking . Als we dan remreiniger bijspuiten gaat hij iets beter lopen . We vermoeden nu dus wel heel erg dat het aan een van de injectoren ligt . Als er een lekt , verliest hij brandstofdruk . Morgen deze er maar uit halen en Dinsdag weg brengen om te reinigen en te testen. Het is wel flink balen met dit weer dat ik niet kan rijden maar het is even niet anders .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


24 apr 2011 18:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Deze waren vol toen ik hem wegzette met de aansluiting dicht geseald zodat er geen troep in en brandstof uit kon. Er zat zelfs nog brandstof in na 4 maanden en zijn dus niet uitgedroogd .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


24 apr 2011 18:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak -- klaar maar start
Vandaag nog eens van alles nagelezen mbt de brandstofdruk . De 2bar bij lopendse motor klopt . Met losgetrokken vacuumslang op de drukregelaar moet het 2.5 bar zijn , en dat is het ook . De injectors zijn er uit en zijn morgenavond klaar als het goed is . De hall gevers achterop zijn niet kapot want de ohmse waarde klopt ook . Morgen eens kijken met een ossiloscoop of de waarde hiervan ook klopt . Zo niet is de afstand tot het vliegwiel niet goed , het lijkt me vreemd dat dit niet klopt want ze zijn niet uit de houder geweest .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


26 apr 2011 3:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Alleen met remmenreiniger erbij lopen lijkt mij tekort aan brandstof....
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


26 apr 2011 10:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
:popcorn: :popcorn: :popcorn:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


26 apr 2011 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Volgens mij is het rustig in de makelaardij :popcorn: :wink:
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


26 apr 2011 17:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
:cry: :cry: :cry:

Diep triest :cry:

Helaas wel genoeg verhuur en beheer :cheers:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


26 apr 2011 17:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
De injectoren zijn gereinigd en getest . 1 spoot er te veel brandstof in en bleef nadruppelen . Ze zijn alle 6 gereviseerd en weer gemonteerd. Sleutel draaien en jawel hoor starten , motor uit en opnieuw . Te vroeg gejuichd , niets ! Maar weer gestart en naar de garage gereden voor een viergas meting . Deze was in orde. Beide sensoren op het vliegwiel maar weer eens gedraaid , niets . Weer draaien en een voor een los trekken . beide keren viel hij uit. Ten einde raad Olav van speedservice gebeld en het probleem voorgelegd. Hij adviseerde om de positie van de sensoren te controleren en af te stellen . Dit doen we dus morgen , vandaag was alles te heet om aan te werken . Nu hoop ik toch echt dat dit het probleem is , want het weekend komt wel erg dicht bij en wil zondag graag naar dinslaken. eens kijken of ik die duitsers nog wat schaalmodellen aan kan smeren .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


26 apr 2011 21:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Vandaag de speling van de sensoren op het vliegwiel opgemeten. Deze was meer dan 2mm , en mag maar 0.8mm zijn . Het afstellen ging gelukkig vrij simpel. Daarna de sleutel omgedraaid en ........................ direct lopen. Gelijk weer uitgezet en nog eens starten , en jawel hij deed het nog steeds . Daarna gas geven en hij liep als een zonnetje . Zo rustig heeft hij nog nooit eerder gelopen. Toen weer alles van de luchtinblazing en het luchtfilter terug gezet . Ik moet alleen nog even de kabelboom van de injectoren vast zetten omdat de ty-wraps op waren .

Daarna even gewacht tot de stortregen opgehouden was en toen naar buiten en rijden met dat kreng , uiteraard open met een smile van oor tot oor. Hij staat nu weer terug bij martin , dan kan hij daar afkoelen en controleren of er nergens een olie lekkage is.
Morgen rijdt martin hem even om naar de garage voor een verse APK . Dan kan ik hem morgen avond ophalen. Martin zei al dat het rustig wordt s`avonds als ik er niet meer ben. Ik zij hem dat ik nog wel een blok had om te reviseren , welliswaar een vespa blokje voor het brommertje welk ik in Le Mans gebruik . Dat ding zal straks ook wel weer rijden als een gek als die klaar is :D
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


27 apr 2011 21:27
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.