Auteur |
Bericht |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
|
23 apr 2011 22:43 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
Eric, bedoel je die 80 Kmh achter die vrachtwaggel? Dan haal je met Bridgestones zeker 15.000 Km
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
24 apr 2011 0:00 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
...........wat zitten jullie nu allemaal te reutelen over levensduur en slijtage? De band met de meeste grip is de beste band voor een P lijkt mij En daarin blinkt in mijn optiek de Michelin Pilot Sport en PS Cup wel uit.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
24 apr 2011 13:15 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
+1
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
24 apr 2011 13:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
.. daarmee ook de band die het snelste slijt
|
24 apr 2011 15:45 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
Ja, maar dat mag toch geen criterium zijn als je een sportwagen rijdt?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
24 apr 2011 16:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
Wat mij betreft niet - maar voor anderen vaak toch iets om rekening mee te houden
|
24 apr 2011 16:31 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
Veel grip komt voort uit zachter rubber. Naast hardere slijtage heb je dan ook te maken met een wat 'wolkerig' stuurgedrag en een wat sponzeriger rij-eigenschappen. Niet altijd ideaal dus. Voor mij persoonlijk biedt Michelin 'best of both worlds'. Maar das persoonlijk.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
24 apr 2011 17:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
De PS Cup is wel een hele andere band dan de standaard Pilot Sport (begrijp ik, want (nog) geen ervaring met Cup 'kleef' band). Rijd inderdaad altijd zo, ook op circuit. Krijg dan ook heel veel de blauwe vlag
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 apr 2011 20:25 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
Is het zo erg
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
28 apr 2011 22:59 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
Ik rij zelf ook al bijna 5 jaar op die banden Michelin PS2 (voordat er slimme opmerkingen komen, nee niet op "dezelfde" banden) Die van jou zien er in mijn ogen normaal uit.
Overigens zou je bij evt aanlopen meer krassen/ groeven in draairichting zien. Bij deze band, zeker achter vooral af en toe het loopvlak / slijtage aan de binnenkant bekijken. bij wat neg camber (911) slijten ze daar vaak verreweg het hardst (heeft mij ook nog eens verbaast)
|
10 mei 2011 9:56 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
Heb ook Michelin Piot sport onder de 997 zitten, tot nu toe goede ervaringen, maar ik heb pas 1000km gereden sinds de aanschaf
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
10 mei 2011 11:23 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
Kheb in al die jaren alle gangbare merken wel gehad en op dit moment mag ik strax mijn derde setje Michelin Pilot banden voor de achterzijde aanschaffen Voor nog de eerste, joh wat slijten die achterbanden en is het nog geen eens een GT3 Kocht hem met Pirelli eronder, reed niet verkeerd
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
10 mei 2011 12:34 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
|
10 mei 2011 20:38 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
Had op mijn 997 2 exact hetzelfde, reed met pilot sports. Haan nu Eemmaal niet langer mee dan 15/20k. had zelfde velgen spacers achter...
|
10 mei 2011 23:59 |
|
|
Boxster S 550 Spyder
Boxster S 550 SpyderSchagen
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
Misschien nog een tip; zou het met de uitlijning van de 997 te maken kunnen hebben? Wanneer is de auto voor het laatst uitgelijnd?
_________________________________________ Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.
Modificaties: - Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint - K&N High-Flow Air Filter
|
14 mei 2011 9:49 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Is dit gebruikelijk bandenslijtage 19 inch - 997 carrera
Wat mij zo even te binnen schoot: is luchtdruk in banden wel op voorgeschreven druk?
Vind het ook wel meevallen qua slijtage, ik heb dit soort gebruiksporen wel eerder gezien bij Michelin banden die ik heb gehad (op andere voertuigen dan Porshce). Ziet er een beetje uit als slicks na een stukje 'spirited' driving op een circuit. Waarbij de band bij stevige bochten ook de zijkanten wat pakt door vervorming van de band (evenuele door een wat lage luchtdruk). Je kunt nagaan dat bij een stevige bocht, de band wat meer op zijn buitenkant staat en hier dan wat meer slijt.
Michelin heeft naar mijn ervaring voor hun sportieve straatbanden net een wat soepeler rubber dan bijvoorbeeld Bridgestone. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je altijd banden met zeer stug rubber hebt gehad, een wat snellere slijtage en de manier waarop de band eruit kan gaan zien nieuw voor je kan zijn.
Als je de slijtage daadwerkelijk veel te snel vindt gaan --> terug naar bandenboer waar ze vandaan komen, of wanneer jij hier zelf geen relatie mee hebt eventueel een belletje naar klantenservice Michelin Nederland. Heb wel eens vaker gehoord over banden die wat sneller slijten dan normaal ( van a-merken) de bedoeling is.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
16 mei 2011 20:26 |
|
|