Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 4:49

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Accu waarschuwings lamp Carrera 3.2 licht op 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911 CC 3.2 04-89
Bericht Accu waarschuwings lamp Carrera 3.2 licht op
In juli 2009 kreeg ik weer eens last van start problemen ,accu doorlaten meten bij zo'n service station daar kwam uit dat de accu in orde was.Toen ben ik naar Frans Blankemeijer gegaan om hem grondig na te laten kijken.De bekabeling doorgemeten dynamo lade ook goed bij en ja de accu was ook goed maar is toch vervangen,en heb tot gisteravond geen last gehad van de electrische onderdelen.

Wat gebeurde er gister ik kwam uit Duitsland en voor de grens bij Venlo merkte ik op dat de auto een keertje heel effe in hield toen bediende ik het electrische schuif dak tijdens de rit toen voelde ik het weer en bij op accelereren voelde ik het nog eenkeer verders geen last gehad, tot ik bijna thuis was en moest af remmen en ontkoppelen voor de eerste verkeerslichten wat zie ik het accu lampje begint op te lichten en zodra ik weer gas geef en ga rijden dan gaat ie uit.

Vanaf juli 2009 tot nu heb ik wel geregeld mijn accu aan de oplader gehad omdat ie gewoon ampere bij moest laden omdat ik een keertje mijn verlichting aan had laten staan en daar was ie aardig op leeg getrokken maar omdat ie accu nog zo nieuw was dacht ik komt wel goed als ik hem oplaad.

ik had hem deze pasen echt nodig maar al mijn plannen zijn in duigen gevallen want ik durf er zo niet meer mee op pad.

Zou het nu weer zo zijn dat de accu kapot is ? En wat is nou een goeie accu voor mijn auto ?

24 apr 2011 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Bericht Re: Accu waarschuwings lamp licht op
Heb je hem vandaag al proberen te starten? Lampje is aan/uit nu?

Accu moet normalitermakkelijk langer dan 2 jaar meegaan, alleen helemaal leegtrekken is niet goed natuurlijk.
Mijn eerste gedachte is voorlopig toch iets met de dynamo.

24 apr 2011 14:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 911 CC 3.2 04-89
Heel de nacht weer bijgeladen en hij starte heel fris en het lampje ging ook weer fris branden en gaf ik wat gas dan ging die weer uit.
Ik heb echt geen vertouwen meer in mijn auto ,ik ga ook een brandblusser aanschaffen vandaag of morgen brandt ie uit.
Ik dacht dat duitse auto zo super degelijk waren maar heb mijn gedachte ff bij moeten stellen.Altijd goed voor mijn auto geweest super onderhouden bij Frans Blankemeijer en dan weer dit ben er echt ziek van.

24 apr 2011 14:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
sluit me aan"

als lampje gaat branden dan is iets met dynamo :idea:
Kan ook aan relais liggen dat deze niet goed schakelt :idea:
en daardoor niet of beetje maar bijlaad.....suc6 :scratch:

Btw , aan de 3.2 zal het immo niet liggen...... :thumleft:

http://www.degeusmakelaars.com

24 apr 2011 14:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 CC 3.2 04-89
De Relaikast is toen ook nagekeken en goed bevonden.
Kijken of ik morgen Frans kan bereiken ,of weet iemand hier een adres waar ik morgen terecht zou kunnen Hoogvliet en omstreken.

Ik zal zelf ook nog even een blik werpen in die relaikast dat had ik nog niet gedaan.

24 apr 2011 14:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Ik verdenk ook de dynamo. Als je een multimeter hebt kan je vrij gemakkelijk meten of de dynamo bijlaad.

Met stationair draaiende motor moet de meter dan ongeveer 14 volt aangeven gemeten op de accuklemmen.

Ennu je hebt het wel over een auto van +20 jaar. Daar mag eens wat aan kapot gaan. :roll: Van andere (ook duitse) merken rijden er geen eens auto's meer rond van +20 jaar, die staan alleen maar in musea te verstoffen :!:

24 apr 2011 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 CC 3.2 04-89
Ja ik denk ook mijn manier van gebruiken is niet optimaal als ik hem gebruik is het kortstukje en omdat weer zoveel mogelijk te vermijden staat ie stil dat komt volgens mij niet tengoede van je accu.

En mijn auto is pas nog bij Frans BLM geweest voor herstel en olie verversen dan gebeurt dit weer ,ik had voor dit weekend langere ritten op het menu staan,maarja komt wel weer goed.

Nee ik heb geen multimeter die gaat er nu zeker komen want ik moet er meer bovenop zitten met dat electrische verhaal.

Ik baal omdat ik natuurlijk gister super :drive: genoten hebt hoe dat de +20 auto rijd ongekend abnormaal gaaf me tomtom aan en gaan,ja en dan gebeurd dit weer dan is het moeilijk om me eigen in te houden op deze heilige dagen :bang:

24 apr 2011 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Het klinkt onwaarschijnlijk, en bij de OPC's willen ze het ook niet horen, maar maak een extra massakabel.
En het probleem is wslk opgelost. :salut:

Afbeelding

24 apr 2011 17:08
Profiel
Keistad
@Sandy. Ik weet best wel wat je bedoelt. Ik had net 2 weken de 964 terug van een complete koprevisie (en nog een paar zaken) van 7,5K euro en toen begaf m'n dynamo het. :bang:

Sommige dingen zijn ook met goed gepleegd onderhoud niet te voorzien. :!:

24 apr 2011 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 CC 3.2 04-89
@oer911 dat neem ik mee maar waarom een extra massadraad,hoop dat ik morgen al terecht kan want wil hem zo snel mogelijk in orde hebben.

@WillemB ik heb in het verleden met een andere auto ook soort gelijke problemen gehad,in die auto ging een nieuw revisie blok en toen daarna had ik last van dat de auto inhield en als je bijv voor een brug stond durfde ik de motor niet af te zetten want hij weigerde wel eens te starten ,nou dan zit je niet lekker hoor.En daar hebben ze lang naar moeten zoeken in die Ford garage op het laatst ging ermaar een nieuwe dynamo in en toen reed de Ford RS turbo weer als een vanouds.

Dus gister toen ik dat rode lampje zag gaan branden dacht ik gelijk ohhh dalijk slaat ie af en wil hij niet meer starten soort overgehouden dynamo trauma :?

Btw moet ik nog ergens opletten bij de aanschaf van een degelijke multimeter ?

24 apr 2011 22:44
Profiel
Keistad
Zorg dat je er een koopt met een stevige rubberen rand/behuizing. Ze willen nogal eens ergens afvallen.

Verder vindt ik de kwaliteit van de testpennetjes belangrijk, die sneuvelen als eerste is mijn eerdere ervaring.

24 apr 2011 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 CC 3.2 04-89
@WillemB bedankt voor deze tips,en hier viewtopic.php?f=9&t=30320 lees ik een probleem die ik toen had in 2009 ,ik had toen ook dat de radio helemaal eraf ging door het een of ander gewoon de complete auto helemaal stroom dood.
Toen heeft Frans BLM hem helemaal nagekeken en accu vervangen en tot gisteravond ging het goed,nu is het gelazer weer begonnen.

Zelfs een keertje een beetje een brandluchtje geroken en volgens mij deed ik toen de kachel aan maar dat weet ik niet meer zeker.
Daarom zei ik ook ik koop een brandblusser want ik vertouw het niet meer met die electrische materie.

24 apr 2011 23:17
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Accu waarschuwings lamp Carrera 3.2 licht op
Relax Sandy, een 3.2 is een super betrouwbare 911 maar er gaat natuurlijk wel eens iets stuk.
En in de hens gaan ze 'nooit', zeker als je geen amateurs aan de electra laat knutselen.

Wat ik niet zo snap is dat de accu 2 jaar geleden is vervangen terwijl deze volgens 2 bedrijven in orde was, maar goed.
Als de accu niet te ver ontladen wordt - zodat de lampjes niet meer aan gaan bij contact aan - dan is weinig rijden niet slecht voor de accu.

Ben bang dat Frans vandaag nog niet aan je auto gaat werken, sterkte :!: :wink:

25 apr 2011 10:48
Profiel
Porsche en stroom, daar heb ik andere ideeën over. :lol:

Maar 3.2 is inderdaad goed, maar dat ze nooit spontaan in de hens gaan, daar steek ik mijn handen niet voor in het vuur. :mrgreen: :wink:

De brandlucht die je geroken hebt, is waarschijnlijk de fan in het vooronder, deze hebben ook de neiging nom spontaan door te branden, gaat hij normaal niet van in de fik, maar moet wel vervangen worden. :idea:

25 apr 2011 11:00
PorscheForum Rakker
Porsche 911 CC 3.2 04-89
Heb ik net een multimeter zien liggen bij de prax maar dit ding kost 65 euro plus er zitten veel toeters en bellen aan waar ik denk ik helemaal geen verstand van hebt.Is €65 te veel voor een multimeter ?

Nee Frans BLM zal vandaag niet aan mijn auto werken en morgen ook niet want moet eerst weer afspraak maken je weet hoe het gaat.
ik krijg ook steeds meer de neiging om de wagen nooit meer te gaan gebruiken en een Toyota aan te schaffen want als je ziet wat ik er allemaal ingestoken hebt aan onderhoud en noem maar op Beter als BEST kan ik niet zijn voor mijn auto.

Weet je ik krijg daardoor ook minder vetrouwen in waar ik hem breng ,ik heb nu echt zo iets van als ik weer voor onderhoud en reperatie weg breng wil ik er bij zij en zien wat er aan de auto gebeurt heb het idee dat ze bij die garages er ook een potje van kunnen maken hoor,dus ik neem een tuinstoel mee en brood en koffie en ik ga kijken al kost het me een vrije dag.

Heb de acculader weer aangesloten en wat zie ik hij moet weer 7 ampere bijladen terwijl hij eergister nacht heeft opgeladen,en hij staat niet op het alarm dus ja man man man helemaal dwarsaf ben ik :puker:

25 apr 2011 13:44
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Citaat:
.Is €65 te veel voor een multimeter ?

Kan veel goedkoper; maar hangt er natuurlijk ook vanaf wat je er mee wilt doen.
Bij bv. Conrad staan digitale multimeters vanaf €4,99 te koop

Voor €65 zou ik liever op marktplaats een tweedehands Fluke halen dan een meter bij de Praxis. :roll:
Ga anders eens langs bij een electronicazaak. Voor €30 moet je een zeer bruikbaar metertje kunnen scoren

25 apr 2011 15:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 CC 3.2 04-89
@Airhead ik heb de praxis meter ook niet gekocht ik dacht ik informeer liever eerst ff verder.

Heb marktplaats even bekeken en iemand in mijn woonplaats had een Fluke 117 en een Fluke 322 samen voor €130 en zo goed als nieuw.

Maar ik ga morgen eerst Franske bellen en het fijne nieuws even vertellen ,en hopelijk heeft ie gauw een plek voor mijn Trekker.

Maar een multimeter gaat er zeker komen.

Gegroet

25 apr 2011 23:54
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Ik zou er geen 130 aan spenderen. Koop een goedkoop metertje; is voldoende voor wat jij er mee wilt/kunt....accu spanning meten.

26 apr 2011 7:56
Profiel ICQ 
Gewoon bij Conrad on-line bestellen. :idea:
Kosten €16,00 en morgen in huis.

26 apr 2011 9:08
PorscheForum Rakker
Porsche 911 CC 3.2 04-89
Nou ben net terug van Frans Blankemeijer en hij heeft de accu gemeten die was nog 3/4 van zijn capaciteit daar zij hij over daar moet die nog makkelijk mee kunnen starten.Toen gegeken of de dynamo nog voldoende bijlaad en ja hij zei tegen mij je hebt zelf al de juiste diagnose gesteld en hij gaf 13,2 aan en als we de lichten aan doen gingen de waardes naar 12,4 12,0 dus hij zei tegenmij de dynamo moet vervangen worden ,en ik zei graaaaag :mrgreen: ,en misschien ook wel verstandig om erweer een nieuwe accu in te zetten denk ik.
Dan is alles weer lekker nieuw zo denk ik dan weer.

Dus volgende week maandag wordt ie onderhanden genomen ook gelijk ff de olie peilstok op het dashbord even herstellen die blijft nu weer skyhigh staan ja ik weet het is beter om handmatig te peilen en dat doe ik ook ,vindt het gewoon fijn als die meter ook lekker meedoet.

@cabrio wim die ga ik dan nu ook ff bestellen en zeg die dure Fluke van het marktplaats wel af want dat is eigenlijk voor industrieel gebruik,en ik wil idd een leuk metertje voor alleen mijn accu thanks.

Voel me gewoon weer opgelucht :cheers:

26 apr 2011 11:20
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Omdat je weer een nieuwe accu koopt :roll: :bang:

26 apr 2011 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 CC 3.2 04-89
Neen omdat ik nu weet dat de dynamo het niet meer goed doet,dus volgende week een nieuwe dynamo erin.

Vanaf juli 2009 tot nu iederekeer die accu maar bijladen hmm geloof niet dat ie nog 100% gaat worden met een goeie dynamo ,en misschien blijft een accu al geen 100% meer na een jaartje weet ik veel.

En misschien wel weer wat te voorbarig die opgeluchtheid het is en blijft natuurlijk een trekker waarin je moet blijven investeren om hem goed te houden.

26 apr 2011 16:44
Profiel
PorscheForum Rakker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
accu gewoon laten zitten moet makkelijk kunnen.

zonde om die te vervangen.

bekabeling naar de dynamo wel goed?
of gaat dat bij een 3.2 nooit kapot door hitte?

26 apr 2011 21:46
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
laat die dynamo gewoon reviseren suffie.

26 apr 2011 22:50
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Kapotte velddiode in de regelaar: accu loopt leeg, incidenteel oplichten laadstroomlampje bij lage accuspanning, 14,4 V wordt niet of nauwelijks gehaald.
Kosten: laag

27 apr 2011 7:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende