Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 8:22



Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
We zijn er bijna
We zijn er bijna
:res:
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


27 apr 2011 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
:thumleft:

hoeveel was nu de totale kost (som van alle bedragen uit je 1ste post) & het geschatte aantal uren dat er ingekropen is?
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


28 apr 2011 9:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Hebben ze deze dingen voor uitgevonden:
Afbeelding
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


28 apr 2011 13:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Alles bij elkaar was ik ongeveer €5500,- kwijt , dat is voor :
revisie startmotor
revisie dynamo
revisie motorblok
revisie versnellingsbak
alle losse motor / bak delen poedercoaten / verzinken
nieuwe koppeling .

Aan uren zal het toch zeker richting de 400 uur gaan , bedenk wel dat er erg veel werk zit in het reinigen en polijsten . Een normale revisie neemt veel minder uren in beslag , omdat dan alles in de wasmachine gaat en thats it. Het daarwerkelijk uit elkaar en in elkaar zetten valt best wel mee aan tijd.

Mochten er nog interessenten zijn kan je altijd contact opnemen met revisiebedrijf (zie www hieronder) Hij heeft bijv. ook de rallyblokken van Henk vossen onder handen gehad en een zeer zeldzame bugatti 1500 desmodromo.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


Laatst bijgewerkt door Danny op 29 apr 2011 19:13, in totaal 1 keer bewerkt.



28 apr 2011 17:03
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Doe de P maar nooit meer weg :idea: :thumleft:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


28 apr 2011 17:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Paul II, eerder in dit draadje schreef:
Herken de 3 electrische aansluitingen nog onder de electrische ventilator: 1 witte en 2 zwarte (temp. voeler en 2 sensoren op vliegwiel).
Neem aan de temp. voeler al de 'nieuwe' uitvoering heeft met 2 aders, dwz ook massa :?: :)

Toevallig, in verband met de vragen over juist aangesloten :!: :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


28 apr 2011 20:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
juist aangesloten waren ze wel , alleen niet afgesteld :bang:
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


28 apr 2011 21:20
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
diep respect, petje af!!! :res:

Nu zeker de eerst paar duizend km rustig rijden en daarna op nieuwe afstellen denk ik zo!?


29 apr 2011 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Echt veel bewondering hiervoor - Fantastisch :!: Ik kan helaas alleen maar heel goed rijden en poetsen :mrgreen:
_________________________________________
There is no try - just do or do not!


29 apr 2011 17:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
:shock: wat een werk en je krijgt van mij een dikke duim :thumleft: .... ik zou het zelf niet aandurven zo'n klus bij mijn P (of ieder ander willekeurig merk ;) )
_________________________________________
Het leven gaat door..


29 apr 2011 17:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
porschenot schreef:
ik zou dat blok lekker in de huiskamer zetten :thumleft:


was al aan het trainen maar lees dat er al inzit

mooi werk :thumleft:


02 mei 2011 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 1991
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Zondag het blok bewonderd in Dinslaken; prachtig werk, alles ziet er nieuw uit :res: wel jammer dat we op de heen weg niet harder dan 100 mochten omdat het blok nog ingereden moest worden :mrgreen: :lol:


02 mei 2011 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Gaandeweg het inrijden begon hij een beetje olie te lekken tussen de koppen en het nokkenashuis , waarbij hij rechts op de warmtewisselaars druppelde met hevige rookvorming alsgevolg . Nu heb ik afgelopen zaterdag na 1500KM de olie en oliefilter vervangen. De kleppendeksels aan de uitlaatzijde er maar af geaald en de moeren waarmee het nokkenashuis vast zit nog eens nagelopen . Hoewel deze bij de montage op volgorde en op moment zijn aangetrokken , kon ik ze allemaal nog een halve slag aandraaien. Ik hoop dat het lekken nu voorbij is . Zondag naar de bloemenriviera , met uitstapjes naar frankrijk . Ik wil de col de turrini eens gaan rijden . Als we terug zijn zal hij wel goed ingereden zijn .

In de winter gaat alles er weer uit voor een laatste check en nastellen van de kleppen .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


25 jul 2011 10:27
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Afgelopen dinsdag heb ik het blok er weer uit gehaald om de olie lekkage op te speuren . Dit kwam er na onderzoek langs de tuimelaar assen uit . Ze bleken niet helemaal op de juiste plek te zitten (verkeerd gelezen in het werkplaats handboek ) . Ik heb ze maar gelijk alle 12 opnieuw gemonteerd ,en de klepspeling nagesteld . Ik hoop dat het lekken nu over is . Mocht het niet zo zijn moet ik op zoek naar de afdichtingen die bij de RSR op de tuimelaar assen zijn toegepast .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


26 nov 2011 23:16
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Heren,

Ik heb zelf een 3.2 carrera die nu bij mijn monteur uit elkaar ligt. Ook die bouten (lange staven) en moeren moeten vervangen worden omdat er nu de kracht af is en ze kunnen gaan breken indien je ze niet vervangd en de motor in elkaar gaat zetten.

Echter, mijn monteur heeft informatie opgevraagd omtrent de prijs van met name die lange staven. De prijs heeft hij opgevraagd bij Porsche Zuid en die blijken voor 24 stuks 1000 euro te bedragen. hebben we het dan over dezelfde bouten of vergis ik me. Graag ZSM reactie.....


13 apr 2012 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Ik zou niet voor Divilar gaan, maar gewoon staal en even prijzen vergelijken bij de bekende adressen in NL (Kessel, Erpa, Alpo) of in Duitsland bij MHTeile. Dan kom je zeker niet uit op 1000 Euro.


13 apr 2012 12:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
De Waal schreef:
Graag ZSM reactie.....

Tuurlijk. Nog andere dingen die we voor je kunnen doen?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


13 apr 2012 14:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
De Waal schreef:
Heren,

Ik heb zelf een 3.2 carrera die nu bij mijn monteur uit elkaar ligt. Ook die bouten (lange staven) en moeren moeten vervangen worden omdat er nu de kracht af is en ze kunnen gaan breken indien je ze niet vervangd en de motor in elkaar gaat zetten.

Echter, mijn monteur heeft informatie opgevraagd omtrent de prijs van met name die lange staven. De prijs heeft hij opgevraagd bij Porsche Zuid en die blijken voor 24 stuks 1000 euro te bedragen. hebben we het dan over dezelfde bouten of vergis ik me. Graag ZSM reactie.....



Welke lange staven bedoel je , de tapeinden waar de cilinders overheen zitten , of de bouten waar de carterhelften mee aan elkaar geschroefd zijn .
De eerste kan je gewoon stalen voor nemen en kan niet meer dan €425,- per 24 kosten (incl moeren en ringen
de tweede zijn tevens de bouten voor de krukaslagering en kosten ca 620,- voor de bouten , ringen , O ringen en moeren :salut:
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


13 apr 2012 19:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Heinz schreef:
Ik zou niet voor Divilar gaan, maar gewoon staal en even prijzen vergelijken bij de bekende adressen in NL (Kessel, Erpa, Alpo) of in Duitsland bij MHTeile. Dan kom je zeker niet uit op 1000 Euro.


Bij een drietwee zou ik onder delivar gebruiken en boven staal, de motor naar een paar jaar weer uit elkaar pakken kost meer dan 1000 euro :twisted:

Maarten schreef:
De Waal schreef:
Graag ZSM reactie.....

Tuurlijk. Nog andere dingen die we voor je kunnen doen?


:mrgreen: :mrgreen: :cheers:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


14 apr 2012 11:50
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.