Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:06

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Gaskabel/stang 911 72 nastelbaar? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gaskabel/stang 911 72 nastelbaar?
Yep,

Besluit is genomen, auto wordt meer voor rally's met verhard, circuitdagen en toeren.

Ik heb een Bertone uit 71 aangeschaft voor de heavy rallies. Zit al een 2 ltr in en een flinke deuk :mrgreen:

Oh ja en een kapot stuurhuis. Ben dus weer lekker bezig. Wordt met rolkooi, hoog op wielen, betrouwbare setup met goede stoelen en meerpuntsgordeltjes.

12 okt 2010 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Gaaf zo'n Bertone!

Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...

12 okt 2010 20:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Yep, en hij is ook rood. Zogeheten barnfind, echt puur toeval. Nog vrijwel hard ook nog, reeds gerestaureerd op semi knullige wijze. Wordt dus niet mooiste meisje van het bal, wel een van de leukste.

BTway spider te koop, voor jou fijne prijs :mrgreen:

12 okt 2010 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Heren,

Ik kan mij herinneren dat ik ergens wat pics voorbij zag komen over het repareren van de doorvoer van de gasstang nast of ander de handrem. Heeft iemand deze toevallig nog, c.q. een linkje?

Mag ook mailen naar njbogmanathotmailpuntcom

Alvast dank.

26 maart 2011 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Nieuwe gashebel gemonteerd, oude was verpulverd. Overigens wel een beetje pielen en kwam er ook achter dat het niet handig was het kleine moertje op de zijkant los te draaien. Was er een beetje quick and dirty ingegaan en kon vervolgens alles eraf halen om de handremschakelaar terug te zetten.

Anyway probleem dus niet opgelost. Het geluid komt doordat het busje op de gasstang bij tappen op het gaspedaal, tikt tegen de tunnel. De gasstang komt daarbij zelfs een beetje los van de gashebel. Op een of andere manier ligt de stang er eigenlijk te los in, hij mist iets van geleiding. In de pet zag ik dat er nog een doorvoerlusje ergens moet zijn, iemand enig idee?

01 mei 2011 17:54
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Hmmm, zegt me zo even niks. Kan me ook niet herrineren dat ik een extra doorvoer lus of zoiets heb gezien toen ik er mee bezig was.

Ik heb ook wel dat als ik in de auto zit en even snel met mijn voet het gaspedaal aanraak, ik ook de gasstang hoor. Maar dacht dat dit hoorde.

Wellicht heeft iemand anders wel een idee hoe dit alles in elkaar zit?

01 mei 2011 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Toen ik laatst het roostertje bij de achter stoeltjes had openliggen heb ik de gas stang in een soort van lusje zien liggen. Is dat wat je bedoelt of meer aan de voor zijde?

01 mei 2011 19:39
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Ik heb geen idee hoeveel "lusjes" er zouden moeten zitten, heb niet goed gekeken. Even kijken of ik een foto kan vinden van een open tunnel. Ik heb er eens eentje gezoien op Pelicanparts in een draadje daar.

Jasper, ik ben je nog wat foto's schuldig. Ben het niet vergeten, maar had even andere prioriteiten vandaag. Komt eraan :salut:

01 mei 2011 20:32
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Bij deze het PP draadje. Op pagina 5 ergens middenin staat een foto met een open tunnel. Wellicht dat we hier wat uit kunnen halen.

Ook niet half werk trouwens... Wel een mooie kleur weer :mrgreen:

01 mei 2011 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
hessel, mis het linkje? Kan zijn omdat ik op mn pda zit.

Heinz, volgens mij heb jij hem te pakken. Uit pet maak ik maar 1 lusje op, die lijkt echter dichtbij het gaspedaal te zitten, staat echter niets bij, is ook maar 1 lusje. Als ik weer bij mn auto ben ga ik weer kijken, voor en achter. Kan geen kwaad, maar wordt nu principe kwestie :mrgreen:

01 mei 2011 21:05
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Bij deze.

http://forums.pelicanparts.com/paint-bodywork-discussion-forum/524957-garage-barn-find-5.html

01 mei 2011 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
De oude gashebel

Afbeelding

02 mei 2011 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Linkje wordt ik weinig wijs uit. Gasstang lijkt er nog niet in te liggen. Ook geen ophangpunten of iets dergelijks. Zag in Pet wel een andere geleider alleen voor pre 71.

Wordt even zoeken. Ik vermoed ergens bij tunnel opening achter. Wellicht zit hij ook niet goed bij het gaspedaal zou ook kunnen is wel open geweest vanwege revisie (zelf gedaan/geklooit)

02 mei 2011 17:01
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Ik heb ook even in PET gekeken en er staan 2 bussen waar de gasstang doorheen glijd. Maar dit zou dus wel inhouden dat er in de tunnel 2 houders moeten zijn om deze bussen in te drukken.

Ik had exact zo'n zelfde handgashevel. Viel uit elkaar in mijn hand.

Ik zal Menno anders even PB-en. Die heeft zijn 911 toch uit elkaar liggen.

02 mei 2011 20:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Thnx, wat zijn de nummers van de bussen, zie ik even niet?

Edit, ik zie nu op pagina 273 het verschil. Het ophangbandje zit dus in het eerste stuk van de gasstang. De twee bussen die jij beschrijft zitten in het vervolg?

Je moet echt geconcentreerd kijken naar PET. Ik was duidelijk een beetje te snel ook gisteren met beunen.

02 mei 2011 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Dan dus met beleid op onderzoek. Bij achterbank klepje open, hier zit een geleiderbus zoals Heinz aangaf. Busje kapot, net zo oud als de auto. Neem aan dat ik dus alle bussen moet vervangen.

Vraag: gasstang moet eruit waarschijnlijk. Is dit een makkelijke klus? Ik heb een brug overigens.

03 jun 2011 12:24
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Volgens mij moet je dit via de achterkant/motorkant kunnen doen. Rubber los van de body, daar waar alles uit de auto komt en dan zou hij er zo uit moeten kunnen schuiven. Weet alleen niet hoe je zit met de ruimte i.v.m met de versnellingsbak die daar een beetje in de weg zit.

Lijkt me wel dat je aan de voorkant bij je pedalen het kopje eraf moet schroeven om de stang eruit te halen. wellicht even merken zodat je weet hoever deze erop zat.

03 jun 2011 15:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Dan is het wellicht makkelijker busjes in te snijden en eromheen te vouwen met de stang er nog in. Is flexible spul, moet wel kunnen lijkt me.

03 jun 2011 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Even uit de lucht geweest. Druk geweest met andere auto :oops:

Aangezien er wat weinig gepost wordt voor de oudjes, een update op dit topic. Busjes aangeschaft via Erpa. Eerste gedaan bij tunnel achter. Busjes zijn al ingesneden dus kunnen er zo op....not. Is wel even pielen. Bij de pijl zit de hanger waar het busje in moet.
Afbeelding

Je ziet gelijk de originel vipergrune kleur. Anyway de truc is beugel naar beneden buigen en net zol lang pielen dat het busje erin zit. Daarna gasstang door de snee erin duwen. Zit prima nu. De andere 2 moeten nog.

29 jun 2011 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 914
Asten
Hierlijk dat pielen op aan Porsche en die beperkte sluitel ruimte :wink: , veel succes.

29 jun 2011 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Dankje.

Moet wel zeggen dat dit de eerste keer is dat iets ongemakkelijk is. Alles zit normaal zo makkelijk toegankelijk. Een genot vergeleken met het italiaans gepruts, werkelijk alles zit net knudde.

29 jun 2011 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 914
Asten
Ben zelf 914 gewent, dat is wel iets vaker pielen vooral het motorcompartiment is erg krap, maar als je het volgens het boekje doet dan gaat het wel goed. Het is mij opgevallen dat op porsche's over alles is nagedacht en ook naar mijn ervaring is dat wel eens anders op Britse of Italiaanse auto's.

29 jun 2011 21:42
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Zal inderdaad en lekker klusje zijn..... Ben beniewd hoe de andere gaan.

Even een vraagje, heb jij nou laatst je stuurlager vervangen? Ging dat een beetje? Ik heb er wel wat speling op en wil dit gaan aanpakken.

29 jun 2011 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Nee, mijn lager was nog vrijwel nieuw. Ik moest slechts de splitring er goed in krijgen, dan zat hij goed vast. Zou eerst even de ring checken. Lagers slijten weinig en zijn geloof ik wel aardig aan de prijs. Uit de constructie meen ik op te maken dat hij erin geperst zit. Moet je hem eruit trekken en de nieuwe er weer netjes recht induwen. Heb nog niet echt goed gekeken, dus kan anders zijn.

29 jun 2011 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Dan toch even een "derde kerstdag" projectje.

Het busje op lusje twee. Is even geleden, de lange uitleg: ik moest nog het geleidebusje inzetten onder de handremconsole. Beetje k klusje, dus gewacht tot vandaag. Alles los en eruit. Beide stoelen eruit, is echt het makkelijkst.

Lusje openbuigen, deze keer busje om de stang, want je kan er goed bij, busje schuiven in het lusje, dichtbuigen klaar. Zit goed, in ieder geval stukken beter nu dan ervoor.

Voor
Afbeelding

Na implementatie, tevens ingesmeerd met wat vet.
Afbeelding

Vanwege de PET had ik drie busjes besteld. Kan echt met geen geweld het derde lusje vinden waar de derde in moet. De tunnel is vanuit de voetconsole niet benaderbaar. Het zit nu in ieder geval goed en zoals het moet.

27 dec 2011 20:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende