Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:50



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Ik heb mijn 911 net laten uitlijnen volgens specs, maar zie dat hij rechtsachter toch nog de rand van het spatbord/achterpaneel raakt. Dus eigenlijk zouden de wielen nog iets negatiever gezet moeten worden om dit te voorkomen. Andere optie zou zijn de binnenranden van het spatbord iets dunner te slijpen, maar ik blijf liever van de koets af.

Nu weet ik niet of er te zeggen is bij hoeveel graden negatief je echt meer slijtage van je banden gaat krijgen. Is hier iets over te zeggen???

Thx Hessel
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


03 mei 2011 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Wat voor velg en bandenmaat heb jij achter .(vraagteken doet het niet )
Te veel negatief camber maakt die ouwe gebakkies onrustig op een vlakke weg.


03 mei 2011 19:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
15 x 6j deep six fuchs met juiste ET waarde en 185/70 fulda y-2000 banden.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


03 mei 2011 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Bedoel je met negatief camber dat de wielen meer in een V staan ipv in een A? Gek is overigens ook dat het aan 1 kant is. Zou toch kunnen dat 1 kant te laag staat.

Mijn wielen staan ietsjes meer in een A ook omdat de setup vrij laag is, wegligging is goed, bandenslijtage niet noemenswaardig. Ik rij met flat 6 195 en raak het binnenspatbord alleen als ik te hard over een hobbel rij. Moet dan wel echt mijn best doen. Ik denk dat met de hoeveelheid kilometers die wij rijden de banden eerder ouder zijn dan versleten. Ik zou me dus niet zo'n zorgen maken over ongelijke slijtage.


04 mei 2011 8:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Een A, dat is negatief. Onze autos horen ongeveer 50 minuten of bijna 1 graad negatief te staan volgens spec.

Ik denk dat 1 kant smaller is dan de andere kant en dat daarom het wiel dichter bij het spatbord staat. Ik ga hem wel nog ietsje negatiever laten zetten. Auto staat zeker niet te laag.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


04 mei 2011 9:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Dus dan raakt bovenkant band, onderkant spatbord. Niet zijkant- binnenkant?

Dan mag ie wel wat negatiever. Camber gaat bij lagere setting automatisch een stukje negatiever geloof ik. Ik denk dat ik zelf meer dan een graad heb.
Afbeelding
Afbeelding


04 mei 2011 9:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Die van jouw staat wel negatiever. Het is niet de bovenkant van mijn band, maar echt de zijkant van de buitenzijde. En echt net, dun een mm of 2 meer naar binnen boven lost het al op.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


04 mei 2011 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Dat lijkt me dan een .35 graad met een wielstraal van 320mm en 2 mm verplaatsing? Niet een issue toch?


04 mei 2011 11:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Klopt. Ga gewoon nog even bij visser in Hilversum langs om hem nog wat negatiever te zetten.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


04 mei 2011 12:50
Profiel
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Hessel schreef:
Ik denk dat 1 kant smaller is dan de andere kant en dat daarom het wiel dichter bij het spatbord staat.


Klopt, rechter wiel van de oudere porsche staat altijd meer naar binnen als de linker kant.
Ik geloof dat dit tot de en met de 993 het geval is.
Laat ons het houden dat dit een schoonheidsfoutje van Porsche is. :wink:


04 mei 2011 15:10
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Ik heb het inderdaad vaker gezien. Handgemaakte auto's he......
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


04 mei 2011 15:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Liever niet. De auto is goed strak gespoten en geplamuurd en ik heb geen zin in een gescheurde lak. Deze oudjes moeten altijd strak gemaakt worden met plamuur, modernere auto's niet.

Als ik iets moet aanpassen aan de koets dan gaat er een paar mm af van de binnenrand. Maar denk dat ik met ee negatiever camber al heel ver kom.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


04 mei 2011 17:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
CuraƧao
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
cabrio wim schreef:
Klopt, rechter wiel van de oudere porsche staat altijd meer naar binnen als de linker kant.
Ik geloof dat dit tot de en met de 993 het geval is.
Laat ons het houden dat dit een schoonheidsfoutje van Porsche is. :wink:

Misschien omdat ze er van uitgingen dat de auto hoofdzakelijk door 1 persoon bereden werd en dat de linkerkant bij inveren gelijk komt met rechts? Of was het bij rechtsgestuurde auto's ook zo?


04 mei 2011 23:11
Profiel
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Dat wat je bedoeld zou meer met de hoogte te maken van de auto links of rechts, zodat hij dan met een persoon van 80 kg vlak komt te liggen. :wink:

Wat ik bedoel heeft niks met dat te maken, maar puur met de spoorbreedte links en rechts.
En is inderdaad bij de rechts gestuurde ook.


05 mei 2011 8:03
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Is van jou auto ook de toespoor van de achterwielen instelbaar? Hiermee kun je natuurlijk bandenslijtage door een iets negatievere stand ook compenseren.
_________________________________________
Make the most of now!


05 mei 2011 8:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Hoeveel maximale camber zonder extra bandenslijtage??
Ja, toespoor staat op 10 minuten, zoals het hoort. Hij gaat gewoon wat negatiever achter en dan is het opgelost.

Met hoogte heeft dit niets te maken. Het is of dat het hele wiel rechtsachter te veel naar buiten staat OF dat het spatscherm minder diep is dan links. Maar het is echt heel weinig, dus kunnen we wel oplossen.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


05 mei 2011 10:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.