Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 22:02

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
"Verlenging Porsche Approved" wenselijk ja of nee ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: "Verlenging Porsche Approved" wenselijk ja of nee ?
aparte benadering 8)

03 mei 2011 19:07
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
als je een jonge auto hebt dan zou ik het niet doen. Immers, het is bij wet zo geregeld dat wanneer je van een product (een P. in dit geval!) mag verwachten dat het een bepaalde economische levensduur heeft de leverancier niet zomaar kosten in rekening mag brengen. slijtdelen zoals een uitlaat tellen daarin natuurlijk niet mee, maar stel dat na 50.000km je versnellingsbak kapot zou gaan dan hoef je daar echt niet een extra verzekering voor te hebben afgesloten hoor! een rechter zal dan altijd redeneren dat je mag verwachten dat een versnellingsbak van een Porsche langer meegaat. heel veel mensen weten dit niet maar dit geldt voor alle producten! vaak proberen leveranciers het dan af te doen door uit "coulance" maar de helft door te berekenen als je er over begint want ze weten dat ze dit uiteindelijk verliezen. ze mogen een deel aan je doorbelasten omdat je tenslotte er ook al gebruiksgenot van hebt gehad, maar jou alles laten betalen kan/mag niet. Conclusie: niet doen! en als er dan toch iets kapot gaat dan zorgen dat de dealer het grootste deel voor zijn rekening neemt. dan moet het al heel raar lopen als je zelf nog EUR 1650,- zou moeten betalen aan kosten!

04 mei 2011 19:15
Profiel
Moderator
PF #57
mbembe schreef:
en als er dan toch iets kapot gaat dan zorgen dat de dealer het grootste deel voor zijn rekening neemt. dan moet het al heel raar lopen als je zelf nog EUR 1650,- zou moeten betalen aan kosten!

ik denk dat je voor de rechtbank een boze klus krijgt om dit te bewijzen. je krijgt nl een deskundigen tegenover je die gaan uitleggen dat bij verkeerd gebruik een versnellingsbak in veel minder dan 50.000 km de geest kan geven. Met voorbeelden en referenties. Na 10.000 km heb je nog wel een punt wellicht. na 50.000 niet.

04 mei 2011 19:40
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Die deskundige heeft alleen een punt als te bewijzen is dat de auto misbruikt is, dat bijvoorbeeld de motor over de toeren is gedraaid; zie ander draadje over registratie van dergelijke mis-/gebruik in geheugen DME.
Anders heeft hij zeker niet zomaar een punt!

04 mei 2011 21:22
Profiel
Moderator
PF #57
je kan een versnellingsbak wel op meer manieren gaar maken dan overtoeren draaien, toch? zonder me op een technisch gebied te willen begeven waar ik de ballen verstand van heb, lijkt me heel lastig om tegenover Porsche Nederland deskundigen in de rechtbank je gelijk te halen op dit vlak. Maar ik laat me graag verbazen.

04 mei 2011 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
horn schreef:
lijkt me heel lastig om tegenover Porsche Nederland deskundigen in de rechtbank je gelijk te halen op dit vlak. Maar ik laat me graag verbazen.

je hoeft in het nederlands recht als particulier (want voor bedrijven geldt het niet) niet je gelijk te halen. De andere partij moet aantonen dat je het niet juist gebruikt hebt en dat is erg moeilijk

04 mei 2011 21:39
Profiel
Moderator
911 Carrera S
... bij zo'n moderne(re) Porsche kunnen ze toch aardig wat info uit de onboard-computer halen :wink:

04 mei 2011 21:42
Profiel WWW Facebook 
Cayman S 2009, 924 1977
een consument staat veel sterker dan dat mensen vaak denken. al die extra verzekeringen die je kunt afsluiten is gewoon geldklopperij. 3 jaar extra garantie op je wasmachine kopen is echt bs! de economische levensduur van een wasmachine is 8 jaar dus de leverancier zal het echt op moeten lossen hoor. ik had laatst met mijn andere auto (4,5 jaar oud, 70.000km op de teller) dat de waterpomp kapot was. Kosten EUR 700,-. ik heb hierop gereclameerd dat ik mag verwachten dat de waterpomp langer meegaat dan 70.000km en dat ik dit dus niet betaal. Uiteindelijk heeft de dealer 1/3 voor zijn rekening genomen en de importeur ook 1/3 van de rekening. dit deden ze onder het mom van "uw auto is hier altijd in onderhoud dus willen wij u tegemoet komen" mooi verhaal maar slaat nergens op. Ik heb in mn werk bijna dagelijks met dit soort zaken te maken en ik weet dat het loont en zie hierboven, ik heb toch snel (zonder rechter) toch even snel zo'n EUR 450,- verdient!

07 mei 2011 10:38
Profiel
na bijna 7 jaar en 60.000 km was een voorveer van de smart gebroken - bekend zwak punt
werd op basis van dezelfde argumentatie onder coulance vernieuwd.

07 mei 2011 11:00
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 924 ex 911 3.2 ex 964 ex 997 audi a5 cabrio/bmw x5 op zoek 964/993(S)
Heb mijn 997 C2 verkocht aan een nieuwe gelukkige eigenaar en heb er geen spijt van en ga weer terug naar mijn "roots" een lufti 964 of 993 maar het zal wel een 964 worden want daar ligt mijn "hart"! En gewoon zonder porsche-approved!
Lekker terug naar "Basic" :wink:

En nu even een videootje kijken van de "Stones" Shine Light. :mrgreen:

24 mei 2011 0:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4