Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 15:40

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
water onder de Porsche 911-996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht water onder de Porsche 911-996
Beste allemaal,

twee weken geleden heb ik een 911-996 gekocht. Door Porsche Ned een aankoopkeuring laten uitvoeren en op een paar kleine dingetjes na (nieuwe ruitenwissers, vering van de achter en voor kleppen wat minder), helemaal goed. Dus aangeschaft!

Helemaal gelukkig al 1000 km gereden en vandaag dus voor het eerst na Duitsland om te kijken wat de mooiste auto ter wereld kan. Ik heb de 270 aangetikt, duurde wel even. Helaas moest ik toen van het gas af oomdat er een rijtje Nederlanders reden, die zo altijd naar links kunnen gaan (wat ook gebeurde). Na het racen kreeg ik een knipperend lampje bij koelvloeistof, na checken zat het net onder min level. Bijgevuld en weer rijden.

Toen ik thuis kwam lag er na een uurtje een flinke plas water onder de Porsche, ongeveer ter hoogte van waar de bestuurder zit.

WEET IEMAND WAT DIT IS?? Lekt er iets of is het louter de lucht van de airco die is gecondenceerd?

Dank je wel alvast!
Groet,
Karel_P

07 mei 2011 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
993 targa, ex 964 targa
N-Brabant
Bericht Re: water onder de Porsche 911-996
Als het kleurloos/geurloos is, dan is het water wat de airco voor je uit de lucht gehaald heeft.....

07 mei 2011 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type2
Boskamp
Je verteld dat de kvs bijgevuld is, is dit niveau weer gedaald na een stuk rijden ?

07 mei 2011 20:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
dank jullie wel voor je antwoorden zo snel!!

Koelvloeistof zit nog op bijgevulde level.

07 mei 2011 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera S 3.8
Ede
proef het eens (tippen met de vinger), enne niet lachen, maar als het zoet smaakt dan is het koelvloeistof .

07 mei 2011 21:09
Profiel
PorscheForum Rookie
ja, denk dat het water van de airco is. vloeistof was kleurloos en onder de Porsche op de hoogte van waar de bestuurder zit. NIet echt een plaats waar koelvloeistof komt, volgens mij.

Hartelijk dank voor jullie reacties en hulp!

Groet,
Karel_P

08 mei 2011 14:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Citaat:
Na het racen kreeg ik een knipperend lampje bij koelvloeistof, na checken zat het net onder min level. Bijgevuld en weer rijden.

Je kunt ook net iets teveel hebben bijgevuld wat door je expansievat er dan weer uitgegooid wordt.
Toch zou ik het even in de gaten houden. Zo'n brandend lampje is niet normaal natuurlijk.
En veel plezier.

08 mei 2011 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Hallo Karel_P,

Wat jij beschrijft is mij ook al ooit overkomen. Na een snelle rit in Duitsland ging het lampje van het koelvloeistof-niveau knipperen. Nadat ik de auto wat had laten afkoelen was het waarschuwingssignaal weg.

Bij Porsche Centrum Eindhoven kreeg ik de volgende uitleg: wanneer de slangen waardoor de koelvloeistof circuleert uitzetten, zakt het niveau van de koelvloeistof. Dit kan net genoeg zijn om het lampje te doen knipperen.

Nou weet ik niet hoe oud jouw 996 is, maar die van mij is eind '98. De koelvloeistof-tanks willen nog wel eens gaan lekken. Wij (mijn vrouw en ik) waren de Stelviopas aan het rijden toen ik tijdens een stop een paar druppels koelvloeistof in de motorruimte zag liggen. Bleek later een barstje in de koelvloeistof-tank te zijn. Is voor een beetje doe-het-zelver met wat geduld zelf te vervangen.

Dan kan het dalen van je koelvloeistof-niveau nog een oorzaak hebben. De schroefdoppen van de vroegere 996-en gaan vroeg of laat lekken. Ik had mijn koelvloeistof-tank vervangen en alles was OK. Niet lang daarna zag ik rond de dop een aantal druppels koelvloeistof. Dop vervangen en alles OK. Dat is nu zo'n 3 jaar geleden en geen problemen meer gehad.

Dus, mocht je koelvloeistof-niveau ondanks navullen weer dalen en ligt er geen plas onder je auto, kun je het zoeken in of het tankje, of de schroefdop. Die dop zou ik als ik jouw was sowieso preventief vervangen, tenminste als het om een iets oudere 996 gaat. Als je er de (Amerikaanse) forums op naleest, gaan ze vroeg of laat lekken. Zo'n nieuwe dop kost (voor Porsche begrippen) nagenoeg niets. Een 'reparatie' die een minuut kost.

Groet,

Jo996

08 mei 2011 21:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]