Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:15

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Opzoeken duitse voertuig geschiedenis 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 74 (in resto), Touareg V6 Tdi 248 2012, Mercedes E Break 2011, Grand Cherokee 2005 ex 928 S4
Keerbergen - Belgie
Bericht Opzoeken duitse voertuig geschiedenis
Ik ben op zoek naar een maier om meer info van onze 911 te weten te komen. Ik heb via de locale dealer en porsche import reeds een nieuw geboorte certificaat ontvangen maar...

De auto werd gebouwd in 73 (factuur datum 1/10/1973), model jaar 74 (de specs heb ik ook inclusief de opties), auto werd geleverd aan de Glöckler dealership in Frankfurt. Daar kunnen ze mij niet helpen want ze hebben geen oude gegevens van deze auto's (dat vertellen ze me ten minste).

Ergens in zijn vervolg leven is de auto van kleur gewijzigd (wit naar rood) en naar Nederland gehaald (kenteken PD-SX-51) (dan nog eens van rood naar paars), maar ik kan niet achterhalen wie deze van waar heeft geimporteerd. Bij deze import is de eerste registratie op 1978 gezet ? Bij de invoer naar Belgie kan ik dat niet wijzigen tenzij ik kan aantonen dat hij effectief in 74 reeds op de baan was en met welk kenteken, dwz ik moet de ganse route van de 911 zien op te sporen. Het zal een dure opbouw zijn om de wagen piekfijn origineel te krijgen (full matching numbers), maar dan heb ik nog wat meer info nodig (ook NL import en Duitse leven ...)

--> dus alle hulp meer dan welkom chassis nummer is: 9114101144 (dus ja en 74 coupe 150pk 5V)

alvast bedankt,
Kris

10 mei 2011 8:38
Profiel
PorscheForum Rakker
996
Brabant
Bericht Re: Opzoeken duitse voertuig geschiedenis
ben ook wel nieuwsgierig

10 mei 2011 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
911 74 (in resto), Touareg V6 Tdi 248 2012, Mercedes E Break 2011, Grand Cherokee 2005 ex 928 S4
Keerbergen - Belgie
vandaag reeks antwoorden gekregen (helaas niet wat ik wilde),

- de vorige verkoper (waar de vorige eignaar in 99 de 911 kocht kan zich niet herinneren ook een porsche te hebben verkocht en van oude auto's en oude vrouwen blij je beter af, was de beste man zijn advies)

- Glockner Frankfurt kwam terug dat hun archief zo ver niet terug gaat ne ze niets voor me kunnen doen

- De Duitse RDW heeft ook geen records voor het chassisnummer (kenteken heb ik niet)

- De Nederlandse RDW ziet wel dat de wagen in mei 96 zijn eerste afgifte kreeg, en de wijziging tennaamstelling + schapping in 2010 (als ik heb kocht), maar hebben geen idee wat er tussen 96 en 99 gebeurde, niet wie de voorgaande eigenaars waren, wie de invoer deed, wie de keruing deed, waar hij vandaan kwam enz enz, want hun archief loopt ook maar 9 jaar.

Het zal nog een lange zoektocht worden, maar alle hulp is welkom tot september 1999 was bij rood ...

is er een classic club of zo in NL waar ik te rade kan ?

kris

10 mei 2011 15:56
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Engelsen zijn echte petrolheads, misschien een idee om licht eens op te steken bij een 911 register aldaar?
Early 911s registry heeft ook een forum.
good luck :thumleft:

10 mei 2011 18:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]