Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 23:40

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
915 bak: schakelt niet meer van 3 naar 2 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 915 bak: schakelt niet meer van 3 naar 2
Hoi,

ik heb een 915 5-versnellingsbak in mijn 911T uit 1973, die na wat enthousiaste rondjes op de nurburgring ineens niet meer wil terugschakelen van de 3e of 4e versnelling naar de 2. Van 1 naar twee gaat prima, en verder gaat alleen van 5 terug naar 4 af en toe met wat gekraak.

Iemand ideeen wat dit kan zijn? de versnellingbakolie is recentelijk vervangen maar aangezien van 3 naar 2 niet kraakt maar gewoon absoluut niet wil, vraag ik me af of dit een afstellingprobleem kan zijn of dat ik op een (dure) revisie van de bak moet rekenen?

13 mei 2011 12:48
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Re: 915 bak: schakelt niet meer van 3 naar 2
He Patrick,

Weer even in het land? Heb hetzelfde euvel gehad. Afstellen van bussen waar de stang binnenkomt (ben niet zo heel technisch) lost vaak het probleem al op. Volgens mij zit er bij jou tussen de achterzitjes ergens een luikje waar je er zo bij kan. Is niet zo een heel dure reparatie. Bij mij zijn later wel de synchro's vervangen, kan bij jou misschien ook nodig zijn na al die jaren, dan moet wel je bak open...

13 mei 2011 13:18
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: 915 bak: schakelt niet meer van 3 naar 2
hey Jeroen; bedankt voor de tip. Ik was inderdaad maar kort in het land maar heb er qua 911 wel het meest uitgehaald ;-)
ik zal de volgende keer inderdaad eerst met de afstelling van de bussen (zag ik ook al genoemd op pelicanparts) spelen voordat ik overweeg de bak los en open te (laten) halen.
Op dit euvel na gedroeg de 38 jaar oude elf het verder fantastisch; starten en lopen, en zonder rook!

13 mei 2011 13:41
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]