Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:53

Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Porsche....? of toch niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche....? of toch niet
Rondkijken ga ik zeker doen, praat natuurlijk nu ook over mijn eerste Porsche ervaring.

Nu is het rondkijken naar dezelfde Porsche met handbak :)

BTW het geluid was idd een echte impressie..... met draaiende motor een gesprek voeren is er niet bij :cheers:

13 mei 2011 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Afbeelding

Zie hier achtereenvolgens:

de 356, de 2.2, de 3.2, de 964, de 993, de 996, de 997

Ik zou het wel weten :cheers:

13 mei 2011 23:01
Profiel
Audi_naar_Porsche schreef:
BTW het geluid was idd een echte impressie..... met draaiende motor een gesprek voeren is er niet bij :cheers:

Blondje ernaast en :drive: :mrgreen:

13 mei 2011 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Haha ! Gelukkig heeft mijn vriendin zwart haar :)

13 mei 2011 23:09
Profiel
Dan moet er een andere uitlaat onder :mrgreen:

13 mei 2011 23:11
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
MarkS schreef:
Als willekeurig welke moderne TDI van zo´n 170PK sneller "aanvoelt" dan een 325PK 911 Carrera dan lijkt me dat er iets mis is met je "gevoel", met je 911 of dat je TDI een hele bijzondere is.

:wink:

Moet je voor de grap eens met een atmosferische 911 naast een dikke diesel rijden en samen het gas onderin trappen. Weet je precies wat ik bedoel. :wink:

13 mei 2011 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)
Apeldoorn
bully schreef:
Audi_naar_Porsche schreef:

Blondje ernaast en :drive: :mrgreen:

Blondje heb ik... nu nog dat geluid :mrgreen:

14 mei 2011 0:01
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Een 996 turbo! Weet nog een mooie voor niet teveel geld te staan., handbak. :wink: Beleving: sensationeel! 8) Als je wilt kun je wel een keer meerijden om het mee te maken.

14 mei 2011 0:04
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Franz schreef:
MarkS schreef:
Als willekeurig welke moderne TDI van zo´n 170PK sneller "aanvoelt" dan een 325PK 911 Carrera dan lijkt me dat er iets mis is met je "gevoel", met je 911 of dat je TDI een hele bijzondere is.

Moet je voor de grap eens met een atmosferische 911 naast een dikke diesel rijden en samen het gas onderin trappen. Weet je precies wat ik bedoel. :wink:

Waarom zou ik dat doen? Om er dan achter te komen dat m'n 911 toch echt veel sneller is?

Heb jaren BMW320D gereden en een Porsche 911 Carrera (3.2 & 993). Je kunt het gas wel "onderin" intrappen maar ook een TDI kun je niet te laag laten zakken. Daarnaast, bij volgas zit je ook niet lang onderin qua toeren. Tegen de tijd dat je TDI dan allang buiten adem is geraakt, doet je 911 er nog vrolijk een schepje bovenop. Cijfers spreken ook wel voor zich, BMW320D 0-100 +/- 8 sec, een beetje 911 doet dit ruim binnen de 6 (soms dichterbij de 5) seconden. Hier hoef ik echt geen praktijkonderzoek (lees race) voor te houden hoor dat is echt een wereld van verschil.

Als je het een 911 Carrera dan echt moeilijk wilt maken met je diesel neem dan een gekietelde Phaeton V10 TDI (400PK) mee. Staat ook een leuk filmpje van op youtube. Maar dan praten we toch echt over hele andere categorie dieseltjes.

Maar als TS het niet vertrouwt dan adviseer ik ook een turbo

:mrgreen:

14 mei 2011 0:27
Profiel
M140i
Ik ben van een Audi S3 8P met handbak (300pk) naar een 996 MkII 3.6 tiptronic (325pk) gegaan. Ik kan een tiptronic van harte aanraden, in de praktijk ben ik daarmee altijd sneller dan met een handbak. Rijdt erg relaxed, en ongeveer net zo snel als mijn S3 met handbak. Als je weinig gas geeft, rijdt de auto in de tweede versnelling van de tiptronic weg en dan schiet je niet echt weg uit de startblokken. Wil je echt snel weg, dan herkent de bak dat, en schakelt automatisch naar de eerste versnelling, en dan ga je ook echt snel weg. Ik heb ook met een handbak gereden (in een 996 4S) en ik snap dat dat anderen aanspreekt, maar voor mij deed de handbak deels afbreuk aan het Porsche gevoel. Juist omdat ik met de handbak minder snel onderweg was dan met de tiptronic. Ik kan verder nog opmerken dat mijn Audi veel comfortabeler was op hoge snelheid (180+) (veel minder interieurgeluid) dan de Porsche, en dat de rechtuitstabiliteit van een Audi quattro mijns inziens beter is. Maar dat zijn kleine details. Im Großen und Ganzen zijn het allebei mooie auto's, elk in hun soort :thumleft:

14 mei 2011 0:42
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ik begrijp wat je bedoelt Erwin maar dit is er toch wel één om in te lijsten. :wink:

erwin996 schreef:
Voor mij deed de handbak deels afbreuk aan het Porsche gevoel.

14 mei 2011 0:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)
Apeldoorn
MS964 schreef:
Een 996 turbo! Weet nog een mooie voor niet teveel geld te staan., handbak. :wink: Beleving: sensationeel! 8) Als je wilt kun je wel een keer meerijden om het mee te maken.

Dat is een goeie 'tip', neem voor de zekerheid een turbo ...als de portemonnee het toelaat :mrgreen:

14 mei 2011 0:59
Profiel
M140i
MarkS schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt Erwin maar dit is er toch wel één om in te lijsten. :wink:

erwin996 schreef:

Ik snap dat je 'm in wil lijsten, het is dan ook enigszins gechargeerd. Ik heb ook in een 993 turbo S met handbak gereden, en dat reed heerlijk. Maar in die 996 4S ging het schakelen met de handbak gewoon niet zo lekker, en namen vele auto's een voorsprong op me bij het wegrijden bij een stoplicht (richting snelweg). De Golf TDI's vlogen me om de oren bij wijze van spreken. En ik zat in een Porsche! Dat voelde gewoon wat minder goed aan. Met de tiptronic geef ik gas en laat 90% van de verkeersdeelnemers achter me :thumleft:

14 mei 2011 1:02
Profiel
Noord-Brabant
MarkS schreef:
Waarom zou ik dat doen? Om er dan achter te komen dat m'n 911 toch echt veel sneller is?

Ik hoor het al, je begrijpt me niet. Ik heb het over beleving terwijl jij duidelijk feiten en cijfers aanhaalt. Een turbo(diesel) geeft je het gevoel alsof je heel hard gaat vanwege de vermogenspieken terwijl een atmosferische motor met vermogen een lineair vermogensopbouw heeft. In praktijk betekent dat dat de eerste meters vaak in het voordeel zijn van de turbo/compressor aangedreven auto's vanwege het hoge koppel en vermogen onderin. Dat in praktijk een atmosferisch aangedreven auto 'm uiteindelijk opvreet is een heel andere discussie.

14 mei 2011 1:08
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Citaat:
De Golf TDI's vlogen me om de oren bij wijze van spreken. En ik zat in een Porsche! Dat voelde gewoon wat minder goed aan.

Dat had ik ook bij mijn eerste Boxster (2.5). Nu bij de S geeft het mij wel het juiste Porsche-gevoel. (Turbo's maken het helemaal af. :cheers: )
Ik zou zeggen: neem de hierboven aangeboden 996 turbo! :thumleft:

14 mei 2011 9:32
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
erwin996 schreef:
MarkS schreef:

erwin996 schreef:

Ik snap dat je 'm in wil lijsten, het is dan ook enigszins gechargeerd. Ik heb ook in een 993 turbo S met handbak gereden, en dat reed heerlijk. Maar in die 996 4S ging het schakelen met de handbak gewoon niet zo lekker, en namen vele auto's een voorsprong op me bij het wegrijden bij een stoplicht (richting snelweg). De Golf TDI's vlogen me om de oren bij wijze van spreken. En ik zat in een Porsche! Dat voelde gewoon wat minder goed aan. Met de tiptronic geef ik gas en laat 90% van de verkeersdeelnemers achter me :thumleft:

Dan kun jij niet schakelen.
Een 996 4S komt anders aardig uit de startblokken.
John Radder heeft zo'n ding gehad, die zegt van zichzelf dat ie niet kan rijden,maar wel als 1e weg bij het verkeerslicht.
Of had je stiekem een tippie, John?? :mrgreen:

14 mei 2011 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Franz schreef:
MarkS schreef:

Ik hoor het al, je begrijpt me niet. Ik heb het over beleving terwijl jij duidelijk feiten en cijfers aanhaalt. Een turbo(diesel) geeft je het gevoel alsof je heel hard gaat vanwege de vermogenspieken terwijl een atmosferische motor met vermogen een lineair vermogensopbouw heeft. In praktijk betekent dat dat de eerste meters vaak in het voordeel zijn van de turbo/compressor aangedreven auto's vanwege het hoge koppel en vermogen onderin. Dat in praktijk een atmosferisch aangedreven auto 'm uiteindelijk opvreet is een heel andere discussie.

Ik begrijp je wel maar zoals jij het schets is het geen fair vergelijk. De diesel voelt snel door de piek in de koppelkromme laag in de toeren, die piek in de koppelkromme zit bij een atmosferische 911 veel hoger in de toeren, wil je een (tussen)sprintje doen tegen een snelle diesel moet je dus flink terug schakelen, maar dan ben je ook echt weg en een 170 pk diesel heeft dan echt geen schijn van kans en voelt ook veel langzamer als een 911.

14 mei 2011 10:22
Profiel
981 Boxster GTS
:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Heh heh heh, dieseltjes vs een Porsche . . . kansloze discussie

@ Audi_naar_Porsche
Porsches worden op emotie gekocht en niet op ratio.
Wij accepteren de Porsches zoals ze zijn, hate it or love it . . .

And I love them, all of them

14 mei 2011 10:37
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
MarkS schreef:

Dat valt wel mee hoor. De TDI bouwt heel snel veel trekkracht op en dat ervaar je als een duw in de rug. Een Porsche (non turbo) heeft dat minder. Dat geldt overigens voor veel turbo wagens.

Wat de P doet is beginnen met sleuren en die kracht verder opbouwen naarmate je meer toeren maakt. Dat geeft toch een ander gevoel, minder dus in de rug, meer snelheid... Beetje gewenning lijkt me.

Enne,... Die Turbo van MS964 is inderdaad een geweldenaar, prachtig ding!

14 mei 2011 11:54
Profiel WWW
Noord-Brabant
Nine-eleven schreef:
Heh heh heh, dieseltjes vs een Porsche . . . kansloze discussie

Lezen blijft toch een probleem voor een aantal mensen. Die vergelijking maak je er namelijk zelf van. :wink:

@ Joost993: Het is ook geen fair vergelijk maar dat was ook juist het punt wat ik wilde maken. De TS ervoer namelijk dat de Audi sneller aanvoelde en dat probeer ik juist te verklaren waar dat aan ligt.

@ Fiscalist: Precies.

14 mei 2011 12:07
Profiel
981 Boxster GTS
Franz schreef:
Lezen blijft toch een probleem voor een aantal mensen. Die vergelijking maak je er namelijk zelf van. :wink:

Valt wel mee hoor, ik vind de discussie net zo iets als een appel en een peer proberen te vergelijken . . .

14 mei 2011 12:35
Profiel
Noord-Brabant
Het is allebei fruit.

14 mei 2011 12:38
Profiel
Moderator
PF #57
En gaat prima samen.

Afbeelding

14 mei 2011 12:43
Profiel
‘64 Kever
de Fiscalist schreef:
Dat valt wel mee hoor. De TDI bouwt heel snel veel trekkracht op en dat ervaar je als een duw in de rug. Een Porsche (non turbo) heeft dat minder. Dat geldt overigens voor veel turbo wagens.
Wat de P doet is beginnen met sleuren en die kracht verder opbouwen naarmate je meer toeren maakt. Dat geeft toch een ander gevoel, minder dus in de rug, meer snelheid... Beetje gewenning lijkt me.
Inderdaad, mijn SC destijds, had nog veel koppel onderin (is bij de 3.2 al redelijk weg)... Echter, de SC reed leuk weg, maar boven de 4.000rpm kreeg je wel de befaamde schop in de rug.... Bij een dieseltje (destijds 130pk tdi) kreeg je die schop al bij zo'n 1.900rpm ;). Mijn 356 is veel alerter dan mijn 911, hij is zeker niet sneller, maar wel 'vlotter' ;)

Heb in het verleden in een lollige bui nog wel eens een paar sprintjes gedaan met mijn zwager in zijn Impreza (MY00, ding had 260pk ofzo, mijn SC dus iets van 200 ;) ).... Hij is sneller weg, en richting het einde van de 2e versnelling ging ik hem weer voorbij... Conclusie op 140km/uur: 20cm verschil ;)... Ervaring in de auto is heel anders... Gerard (zit nu bij Porsche Groningen ;) ), omschreef het altijd als een stiekje wat je aanspant...

Kan me voorstellen dat de tiptronic voor het gevoel langzaam reageert, maar met een tiptronic (lees: elke automaat) moet je leren rijden ;)

14 mei 2011 13:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
@ MS964:
Ik ben wel nieuwsgierig naar de 996 die je aanbied...!

Verder sla ik (uiteraard) niet af om eens mee te mogen rijden in een 996 van een forumlid :)

14 mei 2011 16:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende