Auteur |
Bericht |
Audi_naar_Porsche
|
Re: Porsche....? of toch niet
Rondkijken ga ik zeker doen, praat natuurlijk nu ook over mijn eerste Porsche ervaring. Nu is het rondkijken naar dezelfde Porsche met handbak BTW het geluid was idd een echte impressie..... met draaiende motor een gesprek voeren is er niet bij
|
13 mei 2011 22:57 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Porsche....? of toch niet
Zie hier achtereenvolgens: de 356, de 2.2, de 3.2, de 964, de 993, de 996, de 997 Ik zou het wel weten
|
13 mei 2011 23:01 |
|
|
bully
|
Re: Porsche....? of toch niet
Blondje ernaast en
|
13 mei 2011 23:05 |
|
|
Audi_naar_Porsche
|
Re: Porsche....? of toch niet
Haha ! Gelukkig heeft mijn vriendin zwart haar
|
13 mei 2011 23:09 |
|
|
bully
|
Re: Porsche....? of toch niet
Dan moet er een andere uitlaat onder
|
13 mei 2011 23:11 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Porsche....? of toch niet
Moet je voor de grap eens met een atmosferische 911 naast een dikke diesel rijden en samen het gas onderin trappen. Weet je precies wat ik bedoel.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 mei 2011 23:14 |
|
|
Sjeezerrr
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)Apeldoorn
|
Re: Porsche....? of toch niet
Blondje heb ik... nu nog dat geluid
|
14 mei 2011 0:01 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Porsche....? of toch niet
Een 996 turbo! Weet nog een mooie voor niet teveel geld te staan., handbak. Beleving: sensationeel! Als je wilt kun je wel een keer meerijden om het mee te maken.
|
14 mei 2011 0:04 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche....? of toch niet
Waarom zou ik dat doen? Om er dan achter te komen dat m'n 911 toch echt veel sneller is? Heb jaren BMW320D gereden en een Porsche 911 Carrera (3.2 & 993). Je kunt het gas wel "onderin" intrappen maar ook een TDI kun je niet te laag laten zakken. Daarnaast, bij volgas zit je ook niet lang onderin qua toeren. Tegen de tijd dat je TDI dan allang buiten adem is geraakt, doet je 911 er nog vrolijk een schepje bovenop. Cijfers spreken ook wel voor zich, BMW320D 0-100 +/- 8 sec, een beetje 911 doet dit ruim binnen de 6 (soms dichterbij de 5) seconden. Hier hoef ik echt geen praktijkonderzoek (lees race) voor te houden hoor dat is echt een wereld van verschil. Als je het een 911 Carrera dan echt moeilijk wilt maken met je diesel neem dan een gekietelde Phaeton V10 TDI (400PK) mee. Staat ook een leuk filmpje van op youtube. Maar dan praten we toch echt over hele andere categorie dieseltjes. Maar als TS het niet vertrouwt dan adviseer ik ook een turbo
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
14 mei 2011 0:27 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Porsche....? of toch niet
Ik ben van een Audi S3 8P met handbak (300pk) naar een 996 MkII 3.6 tiptronic (325pk) gegaan. Ik kan een tiptronic van harte aanraden, in de praktijk ben ik daarmee altijd sneller dan met een handbak. Rijdt erg relaxed, en ongeveer net zo snel als mijn S3 met handbak. Als je weinig gas geeft, rijdt de auto in de tweede versnelling van de tiptronic weg en dan schiet je niet echt weg uit de startblokken. Wil je echt snel weg, dan herkent de bak dat, en schakelt automatisch naar de eerste versnelling, en dan ga je ook echt snel weg. Ik heb ook met een handbak gereden (in een 996 4S) en ik snap dat dat anderen aanspreekt, maar voor mij deed de handbak deels afbreuk aan het Porsche gevoel. Juist omdat ik met de handbak minder snel onderweg was dan met de tiptronic. Ik kan verder nog opmerken dat mijn Audi veel comfortabeler was op hoge snelheid (180+) (veel minder interieurgeluid) dan de Porsche, en dat de rechtuitstabiliteit van een Audi quattro mijns inziens beter is. Maar dat zijn kleine details. Im Großen und Ganzen zijn het allebei mooie auto's, elk in hun soort
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
14 mei 2011 0:42 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche....? of toch niet
Ik begrijp wat je bedoelt Erwin maar dit is er toch wel één om in te lijsten.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
14 mei 2011 0:52 |
|
|
Sjeezerrr
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)Apeldoorn
|
Re: Porsche....? of toch niet
Dat is een goeie 'tip', neem voor de zekerheid een turbo ...als de portemonnee het toelaat
|
14 mei 2011 0:59 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Porsche....? of toch niet
Ik snap dat je 'm in wil lijsten, het is dan ook enigszins gechargeerd. Ik heb ook in een 993 turbo S met handbak gereden, en dat reed heerlijk. Maar in die 996 4S ging het schakelen met de handbak gewoon niet zo lekker, en namen vele auto's een voorsprong op me bij het wegrijden bij een stoplicht (richting snelweg). De Golf TDI's vlogen me om de oren bij wijze van spreken. En ik zat in een Porsche! Dat voelde gewoon wat minder goed aan. Met de tiptronic geef ik gas en laat 90% van de verkeersdeelnemers achter me
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
14 mei 2011 1:02 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Porsche....? of toch niet
Ik hoor het al, je begrijpt me niet. Ik heb het over beleving terwijl jij duidelijk feiten en cijfers aanhaalt. Een turbo(diesel) geeft je het gevoel alsof je heel hard gaat vanwege de vermogenspieken terwijl een atmosferische motor met vermogen een lineair vermogensopbouw heeft. In praktijk betekent dat dat de eerste meters vaak in het voordeel zijn van de turbo/compressor aangedreven auto's vanwege het hoge koppel en vermogen onderin. Dat in praktijk een atmosferisch aangedreven auto 'm uiteindelijk opvreet is een heel andere discussie.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 mei 2011 1:08 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: Porsche....? of toch niet
Dat had ik ook bij mijn eerste Boxster (2.5). Nu bij de S geeft het mij wel het juiste Porsche-gevoel. (Turbo's maken het helemaal af. ) Ik zou zeggen: neem de hierboven aangeboden 996 turbo!
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
14 mei 2011 9:32 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Porsche....? of toch niet
Dan kun jij niet schakelen. Een 996 4S komt anders aardig uit de startblokken. John Radder heeft zo'n ding gehad, die zegt van zichzelf dat ie niet kan rijden,maar wel als 1e weg bij het verkeerslicht. Of had je stiekem een tippie, John??
|
14 mei 2011 10:00 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Re: Porsche....? of toch niet
Ik begrijp je wel maar zoals jij het schets is het geen fair vergelijk. De diesel voelt snel door de piek in de koppelkromme laag in de toeren, die piek in de koppelkromme zit bij een atmosferische 911 veel hoger in de toeren, wil je een (tussen)sprintje doen tegen een snelle diesel moet je dus flink terug schakelen, maar dan ben je ook echt weg en een 170 pk diesel heeft dan echt geen schijn van kans en voelt ook veel langzamer als een 911.
|
14 mei 2011 10:22 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Porsche....? of toch niet
Heh heh heh, dieseltjes vs een Porsche . . . kansloze discussie @ Audi_naar_Porsche Porsches worden op emotie gekocht en niet op ratio. Wij accepteren de Porsches zoals ze zijn, hate it or love it . . . And I love them, all of them
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
14 mei 2011 10:37 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Porsche....? of toch niet
Dat valt wel mee hoor. De TDI bouwt heel snel veel trekkracht op en dat ervaar je als een duw in de rug. Een Porsche (non turbo) heeft dat minder. Dat geldt overigens voor veel turbo wagens. Wat de P doet is beginnen met sleuren en die kracht verder opbouwen naarmate je meer toeren maakt. Dat geeft toch een ander gevoel, minder dus in de rug, meer snelheid... Beetje gewenning lijkt me. Enne,... Die Turbo van MS964 is inderdaad een geweldenaar, prachtig ding!
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
14 mei 2011 11:54 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Porsche....? of toch niet
Lezen blijft toch een probleem voor een aantal mensen. Die vergelijking maak je er namelijk zelf van. @ Joost993: Het is ook geen fair vergelijk maar dat was ook juist het punt wat ik wilde maken. De TS ervoer namelijk dat de Audi sneller aanvoelde en dat probeer ik juist te verklaren waar dat aan ligt. @ Fiscalist: Precies.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 mei 2011 12:07 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Porsche....? of toch niet
Valt wel mee hoor, ik vind de discussie net zo iets als een appel en een peer proberen te vergelijken . . .
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
14 mei 2011 12:35 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Porsche....? of toch niet
Het is allebei fruit.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 mei 2011 12:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche....? of toch niet
En gaat prima samen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 mei 2011 12:43 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Porsche....? of toch niet
Inderdaad, mijn SC destijds, had nog veel koppel onderin (is bij de 3.2 al redelijk weg)... Echter, de SC reed leuk weg, maar boven de 4.000rpm kreeg je wel de befaamde schop in de rug.... Bij een dieseltje (destijds 130pk tdi) kreeg je die schop al bij zo'n 1.900rpm . Mijn 356 is veel alerter dan mijn 911, hij is zeker niet sneller, maar wel 'vlotter' Heb in het verleden in een lollige bui nog wel eens een paar sprintjes gedaan met mijn zwager in zijn Impreza (MY00, ding had 260pk ofzo, mijn SC dus iets van 200 ).... Hij is sneller weg, en richting het einde van de 2e versnelling ging ik hem weer voorbij... Conclusie op 140km/uur: 20cm verschil ... Ervaring in de auto is heel anders... Gerard (zit nu bij Porsche Groningen ), omschreef het altijd als een stiekje wat je aanspant... Kan me voorstellen dat de tiptronic voor het gevoel langzaam reageert, maar met een tiptronic (lees: elke automaat) moet je leren rijden
|
14 mei 2011 13:09 |
|
|
Audi_naar_Porsche
|
Re: Porsche....? of toch niet
@ MS964: Ik ben wel nieuwsgierig naar de 996 die je aanbied...! Verder sla ik (uiteraard) niet af om eens mee te mogen rijden in een 996 van een forumlid
|
14 mei 2011 16:45 |
|
|