Auteur |
Bericht |
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Detaildag bij Fins
Vandaag is het dan eindelijk gebeurd. De 964 cabrio van Fins heeft een full detail gehad. Detailen is een hobby van me......en tsja......als je zelf 3 (soewarte) auto's hebt....dan moeten ze er wel Superrrrr uit zien We hadden er al eens over gesproken, maar vandaag was DE dag. Afgezien van het weer was het een top dag, met een prachtig resultaat. Gelukkig konden we onder de carport terecht, en hadden we weinig last van de regen. Fins zal vanavond wel een smeuig verhaal schrijven, en de prachtige foto's plaatsen......Dus wacht maar even af ..... Hier wel alvast het stappenplan in het kort: - Wassen met Super Slicks shampoo (PBW) - Kleien met Meguiars - Polijsten met SSR 2.5 op Dual action Orange pad (2 hits) Polijsten met Monello Finish op green light cutting pad met Rotary - Pre wax cleaning met Lime Prime (Dodo) - Glaze Black Hole(PBW) - Waxen Collonite Marque de concours 2 x toppen Na het kleien hebben we de lak bekeken met de (Brinkman) Xenon lamp en hebben een testspot gedaan om te zien met welk polijstmiddel(en pad) en aantal hits we de lak zouden polijsten. Het resultaat was geweldig. Fins had al een mooie auto, maar nu is de cabrio echt fraai , mooie wetlook glans. Fins helemaal enthousiast.Dus de auto staat weer lekker bright en shiny onder de hoes Kom er maar in, Fins.............. en natuurlijk de Foto's
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
16 mei 2011 20:15 |
|
|
BartCCC
Valkenburg aan de Geul (Lb)
|
Re: Detaildag bij Fins
Klinkt als een mooie dag, laat die foto's maar komen
_________________________________________ http://www.customcarcleaning.nl
|
16 mei 2011 21:05 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Baggeraar goed bezig geweest..... nu wil ik alleen nog fotos zien
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
16 mei 2011 21:21 |
|
|
Sandman
|
Ik wil ze ook zien Baggerboertje is goed bezig geweest vandaag Volgende week maandag weer vliegen Dubai(repareren) Oman baggeren. Kom ik 1 juli weer thuis, ga ik mijn eigen autootje maar weer eens doen
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
16 mei 2011 21:28 |
|
|
fins
|
Echt een topdag gehad samen met Wout. Om 8.20 stond meneer op de stoep. Best vroeg op je vrije dag... En uiteindelijk waren we rond 18.30 klaar met poetsen. Eh.... Detailen moest ik zeggen van Wout. De wagen was al een plaatje om te zien, maar de lak had toch wat aandacht nodig na die 21 jaar. Kleine waskrasjes en dat soort dingen maakten dat de glans niet meer was zoals hij hoorde. Ik hoopte maar dat we genoeg poetsmateriaal hadden, Wout had maar 1 Audi vol met spullen bij zich namelijk. Allereerst de auto maar eens goed wassen met het 2-emmer systeem en washandschoen. Dit was me bekend, zo doe ik het al een tijdje. De wagen netjes drogen met de speciale droogdoeken. Werkt als een tiet. Daarna was het kleien aan de beurt. Na het wassen ga je met speciale klei en een spray over de lak om alle vervuiling er af te halen, anders poets je die alleen in de lak. Als je denkt dat je wagen schoon is na goed wassen heb je het mis. Wow. Even een detailopname om te laten zien hoe de lak er na 21 jaar voor stond. Kan veel erger, maar zeker ruimte voor verbetering! Tante Mops kreeg netjes een badmuts op voor het hele wellness-dagje. De kussentjes zijn om de folie een beetje op zijn plek te houden het waaide als een malle. Gelukkig regende het ook flink, dat scheelt... Tijd om een test-spot te maken. Even zien hoeveel behandeling er met welk polijstmiddel nodig is voor het gewenste resultaat. Arme Jongens? Eh. Wel echt goed spul dit. 1ste klas.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
16 mei 2011 21:37 |
|
|
fins
|
Gelukkig kwam er ook nog wat Italiaans spul aan te pas. Deze polijstpasta was de laatste stap in het polijsten. Eerst met Poor Boys 2,5. 2 keer zelfs. Daarna met deze nog een keer na. Rechts ligt de lamp waar we de lka goed mee konden beoordelen. Een van de tussenstappen. Ik denk dat de boel hier in de pre-wax staat. De lak begint al weer aardig te leven zo. De diepe glans die de wagen had toen hij nieuw was keert langzaam terug! Kijk hem glimmen. De schat. Wout is de boel in de Black Hole aan het zetten. Een Glaze speciaal voor donkere lakken.... Yep. Black Hole van die arme jongetje. Okee... Het werkt! Dodo Juice. Je weet toch zelf? Volgens mij is dit een Pre Wax die de lak voedt en voorbereidt op de wasbehandeling. Er glimt wat in de straat. Ongelofelijk wat je met een auto kan doen. En deze is het waard... Prachtig!
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
16 mei 2011 21:38 |
|
|
fins
|
Eindelijk is het tijd voor de wax. We hebben de wagen in 2 lagen gezet. Zoals Wout zei "een vlieg breekt er zijn nek op" Was dat dan? Dit was dus de was. Absurde wetlook. Heel erg mooi! En gladder dan damesbillen. En het resultaat.... Na zo'n lange dag vertroetelen zou ik ook moe zijn... Snel de nachtpon aan en naar bed. Trusten Helga.
|
16 mei 2011 21:38 |
|
|
BartCCC
|
Nice!
Mag ik een kleine opmerking geven zonder de vervelende Limburger uit te hangen? Ik zie dat jullie eerst de Black Hole gebruiken en daarna verder werken met Dodo Juice Lime Prime (is inderdaad een pré wax). Echter deze variant, de gewone dus, bevat een lichte cleaner abressive waardoor je dus het effect van de Black Hole grotendeels te niet doet. Zonde van je werk. Gebruik in deze combinatie liever Dodo Juice Lime Prime LITE. Deze bevat die cleaner abressive niet. Voor de rest leuk verslag! Enkel bedoelt als (hopelijk) positieve feedback heren..
|
16 mei 2011 21:44 |
|
|
fins
|
Ik denk ook dat de volgorde andersom is geweest, ik heb de foto's een beetje door elkaar zitten. Wout weet wat is up met die poets-materie. Maar bedankt voor je observatie! Voor hetzelfde geld deden we het echt verkeerd...
|
16 mei 2011 21:48 |
|
|
Sandman
|
Bart...wel even MIJN stappenplan lezen, in begin van topic.Is echt wel eerst lime prime, en daarna glaze gedaan, hoor. Fins beetje in het warretje. Was ook zoveel nieuwe info voor hem Ken de stapjes wel, hoor @ Fins de foto waar jij Black hole bij gezet hebt, is polijsten SSR 2.5
|
16 mei 2011 21:49 |
|
|
Koen Carrera
996 C4S
Ex.996 C2
Ex.996 GT3
Ex.964 C2
Ex.996 C2Leusden
|
Ziet er top uit Moet de mijne ook maar eens laten detailen.....
|
16 mei 2011 21:51 |
|
|
fins
|
Ik vergeet trouwens helemaal Wout te bedanken voor deze klus! Superbedankt man! Je bent een baas... Ik hoop dat de Wiskey goed valt. Fotoshoot met de twee Geschwestern doen we op zeker!
|
16 mei 2011 21:52 |
|
|
BartCCC
|
Sorry, was zo afgeleid door de plaatjes en de minimale tekst............heb ik wel vaker, zeker bij bepaalde magazines
|
16 mei 2011 22:00 |
|
|
fins
|
Wout, heb je trouwens ook zo'n pijn overal? Zere handen, benen van pap en mijn rug zit vast. Maar wel voldaan!
|
16 mei 2011 22:00 |
|
|
Sandman
|
Pfffffff.........alles doet zeer. Zit aardig gesloopt op de bank met laptoppie. Denk dat ik vanavond slaap als een Glurinamer op z'n werk Maar nogmaals Fins, het was een superleuke dag, met super k*tweer, en een SUPERRRRRR resultaat
|
16 mei 2011 22:09 |
|
|
marcel964
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3Kortenhoef
|
@ Wout Ziet er zeer goed uit! @Fins je rijdt er weer als nieuw bij. Ik ga aankomend weekend aan de slag met de 996 4s van Jochem (gast). Zal ook wat foto's plaatsen van het eindresultaat.
_________________________________________ groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3
|
16 mei 2011 22:11 |
|
|
Sandman
|
Thanks, Marcel. Druk daggie voor jou en Jochem Laat even weten, waar jullie bezig zijn. Kom ik nog wel ff buurten
|
16 mei 2011 22:15 |
|
|
marcel964
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3Kortenhoef
|
Wij gaan aan de slag bij Jochem thuis. Gezellig als je langskomt.
_________________________________________ groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3
|
16 mei 2011 22:28 |
|
|
Dimple
DD: Opel Signum Cosmo V6 3.0
09-04-2011: Yes: de 996 Carrera 4 Cabrio is in bezit! :-)Regio "De Achterhoek"
|
Superleuk verslag, en super resultaat. Gaaf die foto waarbij de wagen zo mooi glimt dat de rij coniferen door lijken te lopen achter de auto alsof je er doorheen kijkt. Hmmm...mijn eigen wagen ook maar eens zo (gaan danwel laten) verwennen ...
_________________________________________ Excuse me, while I kiss the sky Jimi Hendrix
http://jalbum.net/a/946662/
|
16 mei 2011 22:48 |
|
|
fins
|
Ik moest de camera af en toe handmatig scherpstellen omdat hij scherp stelde op het beeld in de reflectie van de lak....
|
16 mei 2011 22:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
nou fins, al dat polijsten kweeniehoor
_________________________________________ oud is beter
|
16 mei 2011 22:56 |
|
|
fins
|
Niet vintage genoeg? Hij wordt er lichter van hoor...
|
16 mei 2011 22:59 |
|
|
bully
|
Ik was em wel bij een wasbox, 10 min en klaar.....
|
16 mei 2011 23:34 |
|
|
Marco 3.2
Cayman S. Ex 911 3.2
|
Wout goed bezig
_________________________________________ When nothing goes right Go left
|
17 mei 2011 12:29 |
|
|
Dimple
DD: Opel Signum Cosmo V6 3.0
09-04-2011: Yes: de 996 Carrera 4 Cabrio is in bezit! :-)Regio "De Achterhoek"
|
Wat ik me overigens nog wel afvraag.... hoe lang kan je genieten van zo'n detail operatie? Is de auto dan na een rit eenvoudiger schoon te krijgen, en hoe lang blijft de verkregen diepe glans er nog opzetten?
_________________________________________ Excuse me, while I kiss the sky Jimi Hendrix
http://jalbum.net/a/946662/
|
17 mei 2011 15:35 |
|
|