Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 10:36

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Poetsen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Valkenburg aan de Geul (Lb)
Bericht Re: Poetsen?
Ja leuk, moeten we zeker doen als daar animo voor is en mensen bereid zijn om naar het altijd centrale Zuid Limburg te rijden voor een dagje poetsen / leren / fun :mrgreen: Gezien de beperkte ruimte hier moet ik dan wel opzoek naar een overdekte locatie waar we aan de slag kunnen, maar dat moet geen probleem zijn om die te vinden..

16 mei 2011 10:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Dus stel dat ik mijn auto er perfect bij wil zetten,
dan moet ik:
1/ Wassen
2/ Kleien
3/ Polijsten
4/ Sealen
5/ Waxen

Welke middelen zijn hiervoor respectievelijk het beste aan te bevelen, incl evt. apparatuur?

Laatst bijgewerkt door thedutchguy op 16 mei 2011 21:55, in totaal 2 keer bewerkt.

16 mei 2011 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3
Kortenhoef
Ik zal zeggen kijk eens op carclean.nl
Daar staat alles op.

16 mei 2011 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Lijstje ziet er al keurig uit! Precieze aanbevelingen van mijn kant hangen van o.a.:

* Welke kleur
* Binnen / buitenstalling, hoeveel km's (een auto die 20.000km per jaar door weer en wind maalt behoeft een andere afwerking dan een auto die enkel op de zonnige weekenden eens buitenkomt)
* Budget qua tijd en geld welke je wilt investeren
* Handmatige verwerking of machinale ervaring

De laatste bepaald natuurlijk voor een groot deel de correctie maar ook het risico wat je kunt lopen. Gezien de vele wedervragen zou ik willen vragen even een belletje te geven zodat we dit samen door kunnen nemen. De uitkomsten kunnen dan natuurlijk altijd verwoord worden zodat anderen er ook iets aan hebben. Anders wordt het een lang onduidelijk verhaal vrees is...

16 mei 2011 15:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Om het nog even niet te hebben over het ietwat commerciële tintje :cheesy:

16 mei 2011 21:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Gisteren auto de auto even een goede wasbeurt gegeven, tusssendoor er even af geweest ivm telefoontje. Verder gegaan en iets wat gechoqueerd :shock: :oops: na het afzemen. De gehele kofferklep zit onder de vlekken, lichte tint in het rood. Op afstand niet te zien, maar als je wat dichter bij komt kan je er zeg maar niet omheen. Nog geprobeerd met was maar krijg het niet weg.

Iemand tips en of ervaring om dit er af te krijgen? Oja tis een rooie :wink:

12 jun 2011 10:27
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Arjan, zou Bart van CCC even een berichtje sturen.

12 jun 2011 10:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3
Kortenhoef
heb hetzelfde op mijn rode golf uit 95. Volgens mij krijg je het met polijsten er niet uit. Bij een vriend van mij heeft een spuiter een laagje van de lak afgescheurd en vervolgens op kleur gebracht en afgetopt met een laagje blanke lak.

12 jun 2011 13:57
Profiel
M140i
Targa Floriaan schreef:
Even een vraagje aan de gepassioneerde detailers: heeft het ook zin om een zilverkleurige P in de was te zetten (afgezien van bescherming van de lak natuurlijk?).

Ik heb vandaag mijn zilveren P in de was gezet. Helaas ben ik de polish vergeten voor een nog diepere glans. Dat zou een verklaring kunnen zijn dat de delen die nu in de wax staan (deuren tot achterlichten) nauwelijks te onderscheiden zijn van de delen die (nog) niet in de wax staan. Dit heb ik gedaan: (1) wassen met Meguiars, (2) kleien, (3) Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant, (4) Swissvax Concorso. De lak is spiegelglad zonder enige oneffenheid. Maar dus nauwelijks verschil met de delen die alleen zijn gewassen. Sterker, als ik er als buitenstaander naar zou kijken, zou ik geen verschil zien :shock:

O ja, het hele dashboard en middenconsole is behandeld met Poorboys Leather Stuff. Is wél opgeknapt.

12 jun 2011 16:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Stoelen doe je er niet mee, Erwin? Hoe is de glans?
BMW M5 2001

12 jun 2011 19:15
Profiel
M140i
fins schreef:
Stoelen doe je er niet mee, Erwin? Hoe is de glans?

Nee, ik vind Poorboys Leather Stuff goedkoop overkomen, de stoelen doe ik er nooit mee. Met mijn vorige auto heb ik de stoelen er wel mee behandeld, maar ik vond het product niet goed genoeg voor de stoelen (leer begon te veel te glimmen, terwijl het mat moet blijven). Mijn referentie voor de verzorging van de stoelen was (en is!) leeronderhoudsmiddel van Swissvax, vind ik véél beter. Desondanks vind ik die Leather Stuff goed genoeg voor het dashboard en wat deurpanelen, het moet toch op dat spul. Met Leather Stuff kun je behalve leer ook vinyl en rubber behandelen, dus ik heb het over het hele dashboard (deels leer en deels plastic) + A-stijlen en zonnekleppen gebruikt.

12 jun 2011 22:06
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Erwin996, ik gebruik voor leer reinigen en conditioneren Becoss. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat :mrgreen: Ook voor stof en tapijt heeft dit merk een geweldig (en vooral ook veilig!) reinigingsmiddel. Daarna sealen met Diamondbrite. Heb ik daar aandelen: nee. Ik werk er mee en ik zweer erbij.
vrgr
Ton

12 jun 2011 22:15
Profiel WWW
M140i
928GTS schreef:
Erwin996, ik gebruik voor leer reinigen en conditioneren Becoss. Kost een paar centen

De Becoss leerreiniger van 12,95 euro? Je wilt niet weten wat ik voor Swissvax leermiddel betaal :cheesy: Vroeger gebruikte ik ook wel producten van LCK (www.lederpflege.de), ook uitstekend (Audi gebruikte het en zette er haar eigen logo op) :thumleft:

12 jun 2011 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
993 targa, ex 964 targa
N-Brabant
Nu we toch van poetsen bij het behandelen zijn uitgekomen..... iemand een tip voor het behandelen van RAF-leer? Ik heb al verschillende producten (Meguiars/Colourlock/Elephant leather preserver) gebruikt, maar krijg het leer niet echt langdurig soepel... tips?

13 jun 2011 10:12
Profiel
M140i
Ik raad Swissvax of LCK aan :thumleft: Je moet trouwens, met elk product, wel om het half jaar opnieuw behandelen (of om het jaar als je weinig rijdt).

13 jun 2011 10:16
Profiel
PorscheForum Rakker
erwin996 schreef:
Targa Floriaan schreef:
Even een vraagje aan de gepassioneerde detailers: heeft het ook zin om een zilverkleurige P in de was te zetten (afgezien van bescherming van de lak natuurlijk?).

Ik heb vandaag mijn zilveren P in de was gezet. Helaas ben ik de polish vergeten voor een nog diepere glans. Dat zou een verklaring kunnen zijn dat de delen die nu in de wax staan (deuren tot achterlichten) nauwelijks te onderscheiden zijn van de delen die (nog) niet in de wax staan. Dit heb ik gedaan: (1) wassen met Meguiars, (2) kleien, (3) Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant, (4) Swissvax Concorso. De lak is spiegelglad zonder enige oneffenheid. Maar dus nauwelijks verschil met de delen die alleen zijn gewassen. Sterker, als ik er als buitenstaander naar zou kijken, zou ik geen verschil zien :shock:

O ja, het hele dashboard en middenconsole is behandeld met Poorboys Leather Stuff. Is wél opgeknapt.

Kan best goed de oorzaak zijn. Zeker op een lichte kleur krijg je niet snel resultaat met enkel een middeltje smeren. Belangrijk is het om licht de oxidatie eraf te halen wat je dus doet met een goede handpolish. Dan krijg je meer diepte in je lakwerk. Trouwens, ik lees dat je de Sealant hebt afgewerkt met de Swissvax Concorso welke echt prachtig is. Neem aan dat je niet eerst nog de cleaner fluid hebt gebruikt? Zou eigenlijk wel moeten voor de hechting en je hebt dan ook meteen een lichte polish gedaan, maar je stript dan ook weer deels de sealant. Maar zo'n hoog percentage carnauba wax scoort in het algemeen eigenlijk beter op een donkere of warme kleur. De Shield doet het beter op een kleur die van nature minder diepte bevat.

13 jun 2011 10:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
koebel schreef:
Nu we toch van poetsen bij het behandelen zijn uitgekomen..... iemand een tip voor het behandelen van RAF-leer? Ik heb al verschillende producten (Meguiars/Colourlock/Elephant leather preserver) gebruikt, maar krijg het leer niet echt langdurig soepel... tips?

Swissvax is mooi, Gliptone maakt het leder ook fijn zacht, maar er komt binnenkort nog een nieuw merk op de markt wat ik persoonlijk tegenwoordig veel gebruik voor zachte ledersoorten. Dit middel bevat jojoba olie en maakt het leder echt ongelooflijk soepel. Inderdaad zoals Erwin zegt bij een Targa / Cabriolet zeker eens per half jaar fatsoenlijk reconditioneren om uitdroging te voorkomen. Tip: wat kan helpen om de conditioner goed te laten intrekken is om eerst lekker de stoelverwarming aan te zetten! De conditioner wordt dan beter opgenomen en dat draagt bij aan de kwaliteit en levensduur van je inspanning. Het leuke aan bijvoorbeeld de Gliptone set is dat het leder na behandeling ook weer écht naar leder ruikt. Net alsof je met nieuwe schoenen instapt zeg maar :mrgreen:

13 jun 2011 10:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 targa, ex 964 targa
N-Brabant
Bedankt & klinkt goed. Ik heb zojuist in je webshop gekeken, maar kan je middel obv jojoba olie niet vinden. Over welk middel heb je het?

13 jun 2011 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Klopt, die staat er nog niet tussen, het is momenteel ook nog niet hier verkrijgbaar..........handtekeningen gedoe is bijna rond :D Nog enkele weken en dan ligt het ruim op voorraad..

13 jun 2011 11:20
Profiel WWW
M140i
BartCCC schreef:
Kan best goed de oorzaak zijn. Zeker op een lichte kleur krijg je niet snel resultaat met enkel een middeltje smeren. Belangrijk is het om licht de oxidatie eraf te halen wat je dus doet met een goede handpolish. Dan krijg je meer diepte in je lakwerk. Trouwens, ik lees dat je de Sealant hebt afgewerkt met de Swissvax Concorso welke echt prachtig is. Neem aan dat je niet eerst nog de cleaner fluid hebt gebruikt? Zou eigenlijk wel moeten voor de hechting en je hebt dan ook meteen een lichte polish gedaan, maar je stript dan ook weer deels de sealant. Maar zo'n hoog percentage carnauba wax scoort in het algemeen eigenlijk beter op een donkere of warme kleur. De Shield doet het beter op een kleur die van nature minder diepte bevat.

Nee, de Swissvax pre-cleaner heb ik dit keer niet gebruikt. Als tussenstap gebruik ik overigens liever producten van Meguiars, bijv. de Paint Cleaner en de Polish. En vervolgens een sealant en eventueel nog wax. Maar die tussenstap had ik gisteren even overgeslagen. De Concorso komt op een donkere lak wellicht inderdaad beter uit. Maar ik heb die Concorso nu eenmaal, dus ik blijf het maar gebruiken op mijn zilveren P.

13 jun 2011 11:40
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Volgens mij heb je inmiddels al voor flink wat geld aan allerlei poetsprodukten op je auto gesmeerd, maar zie je eigenlijk geen verschil met de toestand na een gewone wasbeurt.
Nou ja, als je maar lekker bezig bent geweest :wink:

13 jun 2011 11:47
Profiel
M140i
Volgende keer de polish erbij en dan zie ik weer grotere verschillen :thumleft: Maar ik doe mijn best om de auto goed te blijven verzorgen. Deurrubbers insmeren met een goedje, het interieur insmeren met Leather Stuff en de ramen met Meguiars Glass Cleaner doen, leveren ook een bijdrage aan een mooi uitziende auto. Die Glass Cleaner is een extra aanbeveling waard, topproduct! :thumleft:

13 jun 2011 12:02
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
begint een beetje op een viva forum te lijken: welk middel gebruik jij tegen rimpels, waarmee verf jij je haar?
en het zijn niet alleen de kappers onder ons die reageren :mrgreen:
Wie opent er nu zo'n topic? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

13 jun 2011 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Tja, vind dit persoonlijk een belangrijk item. Voor sommige mensen is een Porsche een auto, maar voor vele andere is een Porsche een emotie-auto. D.w.z. een auto die niet per se zo hoog hoeft te scoren op gemak / verbruik / praktisch zijn e.d, maar des te meer op het kippenvel gevoel en de blijdschap c.q emotie die je ervaart als je er naar kijkt / luistert / mee rijdt. Dat gevoel wordt toch vele malen versterkt als zo'n auto er no matter what spik en span bij staat? Tenminste, ik hou van mooie spullen, en ik vind ze nog mooier als ze in perfecte staat zijn en ook blijven. Dat is deel van de hobby. Laat staan de financiële waarde die beter op peil blijft bij een optisch mooi onderhouden exemplaar. En gaat de auto ooit in de verkoop zal een nieuwe persoon óók verliefd moeten worden op jouw exemplaar.........en in liefde telt uiterlijk zeker mee, en bij uiterlijk hoort gewoon perfectie! Waarom op stap gaan met die lelijkerd terwijl je ook met een knappe dame gezien kan worden :wink:

Just my € 0,02 :!:

13 jun 2011 14:54
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Dat jij dat persoonlijk een belangrijk item vindt snap ik wel, daar verdien je tenslotte je brood mee.

13 jun 2011 14:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende