Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:18

Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche 996 C4 van 2001 diefstal verzekeren of niet ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht Re: Porsche 996 C4 van 2001 diefstal verzekeren of niet ?
gfk807 schreef:
Wat is zo'n klasse 3 alarm juist ?

Alstublieft:

STARTONDERBREKERS (klasse 1)
De eerste soort beveiligingssystemen bestaat uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.

ALARMSYSTEMEN (klasse 2)
Klasse 2 alarmsystemen bestaan uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering (net als klasse 1), inbraakdetectie en alarmering (sirene).

ALARMSYSTEMEN (klasse 3)
Klasse 3 alarmsystemen hebben naast de beveiliging van klasse 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening

VOERTUIGVOLGSYSTEMEN (klasse 4 en 5)
Sinds begin 2002 is de SCM begonnen met de certificering van voertuigvolgsystemen. Met deze systemen is het mogelijk om een gestolen voertuig na de diefstal te traceren. Een klasse 4 of 5 systeem is altijd een combinatie van een klasse 1,2 of 3 systeem en een voertuigvolgsysteem. Het verschil tussen klasse 4 en 5 is dat bij een klasse 5 systeem het voertuigvolgsysteem wordt geactiveerd als het alarm afgaat. Bij een klasse 4 systeem is dat niet het geval. Het voertuigvolgsysteem wordt bij klasse 4 systemen geactiveerd door een bewegingsensor of na een diefstalmelding van de eigenaar. Dit resulteert in de volgende klassenindeling:

SCM Klasse 1 + Voertuigvolgsysteem= klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat niet geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm= klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm = klasse 5

19 mei 2011 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex-997 C2 (tiptronic) Nu:996 C4 (997 look) Saab 9-3 TTid Sporthatch Saab 9-3 Turbo cabrio
Affligem
Thanks !

Klaar een duidelijk en ik vrees dus dat ik maar een VV2 heb. :bang:

Tja... :flush: :scratch:

Twijfel meer en meer aan die diefstal :scratch: --> hij staat steeds in mijn garage en daar wordt diefstal gedekt door mijn diefstalverzekering van mijn huis. :roll:

19 mei 2011 13:11
Profiel
981 Boxster GTS
Ik heb mijn 993 gewoon all-risk op basis van taxatiewaarde laten verzekeren.
De 993 staat thuis in de garage met meestal nog een aantal auto's (fun Golf Cabrio, zakelijke BMW en Ford van vriendin) ervoor.

En om nu niet in de problemen te geraken met eventuele kleine lettertjes de auto laten voorzien (van een zo origineel mogelijk) klasse 3, SCM gekeurd, alarm.
Mits ik nu zorg dat de taxatie iedere 3 jaar opnieuw wordt herhaald en het SCM certificaat gecontroleerd hou, kan ik de 993 overal en nergens neer zetten en bij eventuele "problemen" krijg ik taxatiewaarde uitgekeerd.

En ik moet zeggen, ik slaap nu prima, waar dan ook :wink:

Laatst bijgewerkt door Nine-eleven op 19 mei 2011 13:41, in totaal 1 keer bewerkt.

19 mei 2011 13:38
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
[quote=Twijfel meer en meer aan die diefstal :scratch: --> hij staat steeds in mijn garage en daar wordt diefstal gedekt door mijn diefstalverzekering van mijn huis. :roll:[/quote]

Weet je dat zeker??

Dat ken ik vanuit NL niet!

Auto's zijn dan uitgesloten (voor zover ik weet)

19 mei 2011 13:39
Profiel
981 Boxster GTS
Dan bestaat er ook nog het probleem car-jacking . . . :bang:

Oftewel komen ze gewoon binnen bij je om "met lichte dwang" de sleutels te vragen.
Is bij mij wat lastiger met meestal nog een aantal auto's voor de garage, 1, 2, 3 weg duurt wat langer.
Bij een goede verzekering wordt de noodzaak om zogenaamd heldhaftig op te treden (met alle mogelijke gevolgen van dien) om je bezit te beschermen dan wel iets minder.

19 mei 2011 13:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex-997 C2 (tiptronic) Nu:996 C4 (997 look) Saab 9-3 TTid Sporthatch Saab 9-3 Turbo cabrio
Affligem
En ik moet zeggen, ik slaap nu prima, waar dan ook :wink:[/quote]

Ja maar is in Nederland.

Zal geen 1250€ zijn denk ik voor een jaar bovenop de WA ? Dus ergens 1500e alles bij elkaar. :scratch:

19 mei 2011 13:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Affligem
Bij een goede verzekering wordt de noodzaak om zogenaamd heldhaftig op te treden (met alle mogelijke gevolgen van dien) om je bezit te beschermen dan wel iets minder.[/quote]

Dat heldhaftig optreden zou ook niet moeten (en zou ik ook niet doen voor een auto) want zit in je diefstal woonverzekering.

@Marino --> ja ben bijna zeker dat ik 't gelezen heb bij 't afsluiten van mijn diefstal verzekering van thuis...ik kijk 't nog eens na voor alle zekerheid.
Zelfs een overval op straat en een inbraak in je hotelkamer (op reis) is inbegrepen is die verzekering.

19 mei 2011 13:50
Profiel
981 Boxster GTS
gfk807 schreef:
Zal geen 1250€ zijn denk ik voor een jaar bovenop de WA ? Dus ergens 1500e alles bij elkaar.

Op basis van een taxatiewaarde van ruim boven de 40K en all-risk, weliswaar incl. een klasse 3 alarm betaal ik minder dan € 1.250,00 :salut:

Ik weet niet of het mogelijk is jouw auto bij een Nederlandse tussenpersoon onder te brengen en/of hoe oud jij bent?
Maar informeer anders eens bij: http://www.hertogassurantien.nl/
Henk is één van de "forumverzekeraars" :wink:

19 mei 2011 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Affligem
Neen zou niet mogelijk zijn ...ik had toch al een contact via 't forum.
Was wel Henk niet...kan 't een Bob zijn... ?

En bij mij zou 't 25.000€ zijn (terwijl ik al voorstellen had van 32.000€ om hem te verkopen)
Dus als de schatter hem meer schat dan die 25.000e (wat ik denk) dan zal 't zelfs meer zijn dan die 1250€.
Leeftijd : net geen 40 en in laagste bonus-malus.Rijbewijs sinds 1989.

19 mei 2011 14:16
Profiel
981 Boxster GTS
Leeftijd zou dus het probleem niet moeten zijn, gebruik van de Porsche (als 2e of 3e auto zo te zien aan jouw wagenpark) ook niet.

Jammer dat de Europese eenheid dan weer niet voor verzekeringen geldt.
Probeer anders Henk Hertog toch maar eens te bellen, hij weet absoluut zeker of het wel of niet kan en of er mogelijkerwijs omwegen te bewandelen zijn.

19 mei 2011 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Affligem
Ik heb al een mailtje gedaan ondertussen.

Ik ben benieuwd. :wink:

Bedankt voor de info !

grtjes,

G.

19 mei 2011 14:33
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
gfk807 schreef:
Neen zou niet mogelijk zijn ...ik had toch al een contact via 't forum. Was wel Henk niet...kan 't een Bob zijn... ?

Neen dat was SANDER :wink: en ik begrijp dat er een verzekeringsoplossing is aangeboden!

19 mei 2011 15:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Affligem
Neen niet direct :?

Enkel vanaf een te verzekeren waarde van 70.000e :roll:

19 mei 2011 15:17
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Neen die € 70.000,- is niet de verzekerde waarde maar de premiegrondslag als zijnde de originele cataloguswaarde wat dan weer beïnvloed wordt door bouwjaar.

Dat is een significant verschil :!:

19 mei 2011 16:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Affligem
Dan verwacht ik een voorstel...maar ik vrees ervoor na de uitleg die ik kreeg :pale:

20 mei 2011 7:46
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Als je geluk hebt heeft henk wellicht een bekende relatie die je in belgie aan een goede verzekring kunt helpen.

Het probleem is dat je hier helaas te maken hebt met bijna allemaal ( goedbedoelde ) nederlandse tips en oplossingen. helaas werkt het in belgie iets anders.

Ik zou het eens op het belgisch Forum proberen

( en daarna weer snel terug naar dit forum natuurlijk :mrgreen: )

ps.

Ook ik heb helaas geen goed advies inzake jouw verzekering.

20 mei 2011 20:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Porsche 996- BMW 628 CSIA- 2CV AZU 12pk 1960
Vlaanderen
IK HEB KRAK DEZELFDE 996 C4 UIT 2001 EN HEB DIE AL 6 JAAR OMNIUM VERZEKERD. DAT KOST MIJ ONGEVEER 2.300€ PER JAAR MAAR DE AUTO IS NU NOG 35K€ WAARD DUS DOE IK HET ZEKER WEER.( STAAT NU 90.000 OP DE TELLER)
IK WERD WEL VERPLICHT OM EEN SATELIET ALARM IN TE LATEN BOUWEN. ABONNEMENT KOST 500€ PER JAAR
GA ER ELKE ZOMER MEE OP VAKANTIE (PORTUGAL-SCHOTLAND-COTE DAZUR EN DIT JAAR IERLAND) DUS DENK IK DAT DIT EEN WIJZE BESLISSING IS.
HET IS PER SLOT VAN REKENING MIJN FEESTAUTO EN LIEFDE KOST GELD

21 mei 2011 6:02
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Afbeelding :wink:

21 mei 2011 6:49
Profiel
981 Boxster GTS
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

21 mei 2011 7:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2