Auteur |
Bericht |
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
|
12 mei 2011 22:25 |
|
|
cabrio wim
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Diep voor je Ronald. Wat zal dit een genot geven als je straks op het circuit staat, en hem eens de sporen kan geven.
|
12 mei 2011 22:43 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Dank je Wim voor je compliment. Ik zie dit meer als gevorderde "huisvlijt" omdat ik vanuit mijn vroege ervaring gewend ben om met metaal te werken. Alleen werkt dat niet voor een racert. Ondanks dat er nog niet zo bar veel te zien is probeer ik het hele bouwproces te laten zien om mensen enthousiast te krijgen voor deze leuke en vooral betaalbare raceklasse. Bij de eerste race van het jaar zijn er weer meer Vee's aan de start gekomen als vorig jaar waaronder een nieuwe Historische replica Austro Vee (porsche). Foto's en verslag op: www.dutchvee.nl. Met dat veld historische Vee's gaat het de kant op van vroegere tijden ... dus goed en aantrekkelijk. Ook dit jaar zullen de Vee's weer op Zandvoort racen.
|
13 mei 2011 0:08 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Goed bezig!
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 mei 2011 14:19 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
|
15 mei 2011 22:39 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Wat een apegeil project is dit toch!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
15 mei 2011 23:13 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Sjonge jonge de vorm ziet er al goed in! Wordtecht gaaf
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
15 mei 2011 23:34 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
n tovenaar ben je! klasse hoor!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
16 mei 2011 11:49 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Thanks! Mag het gewoon een beetje hobby googelen zijn? Voor toveren stuur ik ze altijd naar de buurman.....
|
16 mei 2011 21:05 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
|
22 mei 2011 14:53 |
|
|
Paju
Porsche 914Asten
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Ziet er erg mooi uit
|
22 mei 2011 15:09 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Waaauuuuw Dat wordt echt zo mooi!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
23 mei 2011 19:44 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
|
03 jun 2011 22:06 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
|
05 jun 2011 20:46 |
|
|
cabrio wim
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Gaat de goede kant op Ronald.
|
05 jun 2011 20:48 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
waaaaaauuuuuuuuuuuuuuuw
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
07 jun 2011 15:21 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Zo vandaag de glasvezelmat, hars en harder besteld ... hoop van het weekeind de body te kunnen lamineren.
|
07 jun 2011 20:47 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
hij gaat lekker zo
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
07 jun 2011 21:06 |
|
|
testdriver
911
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Prachtig project!!!
Ik heb een 6-tal jaar geleden eens een formule vee projectje gekocht maar nooit aan begonnen en dan na een paar jaar maar terug verkocht... Heb trouwens nooit kunnen achterhalen van welke constructeur mijn vee was...
|
14 jun 2011 9:00 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Is dat projectje nog te koop dat je weet? Ik heb misschien wel belangstelling. Dan leg ik hem weg totdat mijn zoon mag rijden... Veel van de Vee's zijn destijds, net zoals dat bij mij op dit moment gebeurt, in de schuur gemaakt door handige jongens die "voor weinig" wilden racen. Dus op die chassis zul je geen type plaatje of chassisnr. tegenkomen.
Ik heb de body op dit moment eigenlijk klaar qua lamineren en de binnenmal is verwijdert. 1 site pod is klaar en schoon en daar ben ik de steunen voor op het chassis voor aan het maken. Het polyester is zo dun dat met een beetje licht erachter het chassis er door heen schijnt. Ben nog aan het twijfelen of ik hem wel ga spuiten.
Ik had geen camera bij de hand van het weekeind .... dus de pikkies komen z.s.m.
|
14 jun 2011 11:28 |
|
|
JeroenSC
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2CAmersfoort
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Mooi om te zien hoor! Kun je eigenlijk op basis van 1 mal meerdere harsafgietsels maken, of gaat de mal helemaal verloren na 1 keer gebruik? Zo ja, ben je niet bang dat je een keer crasht en dan je complete carrosserie aan gort hebt?
|
14 jun 2011 20:26 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Zo vanavond eerst eens wat foto's gemaakt van de activiteiten van vorige week en het weekeind. De body is gelamineerd en op de plaatsen die allemaal demonteerbaar moeten zijn doorgezaagd en van de binnenmal ontdaan. Wat een rotwerk is dat al dat gips, spantjes en latjes er uit nemen zonder de boel te beschadigen. Volgende keer kies ik ook voor een andere methode. Wat een bende hou je hiervan over! Wel overal een mooie dunne body die plaatselijk nog wordt voorzien van alu strips en extra polyester. Beetje licht er achter geeft aan hoe dun (dus weinig gewicht) deze body wordt. Ook een foto gemaakt van het steuntje waarmee de sitepods? semi vast worden gemonteerd. Dit zijn de enigste panelen die er als het goed is niet vaak af hoeven.
|
14 jun 2011 21:54 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Denk dat het antwoord m.b.t. de mal al beantwoord is ... maar je zou van de polyester body weer een mal kunnen maken. Als ik de neus zou platrijden dan maak ik gewoon een nieuw neusje weer one off. Voordeel is dat ik dan weer een andere auto heb . Een mal maken voor een one off Formule vee is niet rendabel. En crashen zit niet in mijn gedachten .... liever dus niet. Overigens is het ook anders rijden in een Formule Vee klasse. Gaat om gelijkmatigheids runs aangezien er 4 klassen zijn. Hoe sneller je bent en hoe gelijkmatiger je rijdt in jouw klasse hoe hoger je finished. Het gaat dus dan ook niet om het continue gevecht want dat kost je tijd.
|
14 jun 2011 21:58 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Voor het bevestigen van verwijderbaar bodywork zijn Dzus sluiters aan te raden Heb die ook op de 914 gebruikt en dat werkt super Effe in de VS bestellen, hier zijn ze 5x te duur
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
15 jun 2011 0:00 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Heb ik ook bekeken Jeroen ... makkelijk inderdaad ... maar volgens mij hadden ze die in 1965 nog niet ..... misschien worden het dus wel platkop schroeven vastschroeven in een plaatje met achtergelaste moer. Wil zo veel mogelijk materialen / methoden uit die tijd gebruiken en dat was vaak het spul wat in een bakje in de werkplaats lag. Ben er nog niet uit. Bedankt voor het meedenken. Ben nog wel op zoek naar nozzels voor de brandblussers...
|
15 jun 2011 0:12 |
|
|