Auteur |
Bericht |
max964
|
Max964 stelt zich voor :)
Hallo allemaal,
Na al enige maanden meegelzen te hebben heb ik nu een eigen account. Ik ben Max, kom uit almelo (hengelo) en bezit sinds enige maanden een 964 uit 1990.
Het is een antraciet metallic 964 carrera 2. volledig lederen interieur, (stoelen, dash, deurpanelen) schuifdakje, soundpakket (schijnt!?).
De auto is verlaagd heeft cup-speigels maar is verder geheel origineel. Vorige week heb ik een set rs stoelen gekocht waarvan nog niet helemaal zeker is of ze echt origineel zijn (stickertje aan de onderkant is er af). Ik ben bezig de auto iets meer naar mijn hand te zetten. enkele zaken die nog moeten gebeuren.
Rolkooi, RS stoelen monteren (krijg ze morgen), Momo sportstuur (AP), eventueel de deurpanelen, en een tapijt achterin. (mocht iemand nog tips hebben mbt de aanschaf van dergelijke producten hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet, Max
|
21 mei 2011 20:47 |
|
|
bully
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Welkom Max klikhier.....
|
21 mei 2011 20:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Tapijtje via RoVaKo.com Zou niet best zijn als je immi-stoelen hebt gekocht ... als ik er vanuit ga dat je originele-euro's hebt betaald Welkom! .. en voor het verloop van je Project hier weer te geven kan je in het PF-sub-forum "projecten" een topic aan maken
|
21 mei 2011 20:54 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
welkom Max UUh waar blijven de pic"s ?!?
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
22 mei 2011 7:06 |
|
|
max964
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Dag heren, bedankt voor de reacties, de foto's zal ik snel maken en plaatsen. Gisteren heb ik de stoelen ontvangen (en meteen geplaats) Ook heb ik een originele set cup1 velgen gekocht met nieuwe banden 7j 9j Ohja, ook maar meteen een vervanger voor de demper onder de dumper Weet iemand nog ergens een rolkooi te liggen, hoeft niet nieuw te zijn (wordt toch in kleur gespoten) ?
|
24 mei 2011 15:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Schroef- of las- (en hele of halve) rolkooi
|
24 mei 2011 15:35 |
|
|
Joost996Me
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Moooooi en van harte! We zien foto's met of zonder al dan niet gespoten kooi graag verschijnen!
|
24 mei 2011 15:48 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
welkom en we wachten op de foto's..
|
24 mei 2011 16:31 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
hallo max welkom hier en veel (pics) ?????
|
24 mei 2011 19:08 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Welkom Max, kan niet missen dat ik bij jou de G-pipe heb gekocht
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
24 mei 2011 19:19 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Welkom op het forum!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
24 mei 2011 19:39 |
|
|
max964
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
@ Bassen, Waarschijnlijk wel Betreft de kooi, het liefst een geschroefde halve kooi (heb wel een dakje) Andere opties zijn welkom, ik leer graag!
|
25 mei 2011 9:58 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Welkom!
Deurpanelen zijn goed zelf te bouwen. Voor de overige onderdelen is een rij aan onderdelenwinkels, daar is geloof ik weer een ander topic voor.
Voor rolkooi: De ene rolkooi is de andere niet heb ik hier geleerd (logisch ook). Doe je het voor de 'looks' en wat toegenomen stevigheid dan is halve schroefkooi een goede optie (is mijn conclusies) tenzij van een firma met bewezen reputatie (bijvoorbeeld fabriek-af rolbeugels) op het gebied van sterkte en juiste mogelijkheid voor montage.
Ga je voor een hele rolkooi, dan zou ik er een van bewezen sterkte nemen (en daarmee zou een gelaste kooi meer aan de eisen voldoen denk ik). Buizen lopen akelig dicht bij je hoofd en je zij. Tenzij fabriek-af gemonteerd, zou mijn voorkeur een gelaste zijn (op de juiste punten vastgelast, volgens goed ontwerp). Maar ja is er ooit ook weer wat moeilijker uit te krijgen als je de auto ooit weer kwijt wil.
In ieder geval mooie plannen...
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
25 mei 2011 14:41 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Staan op marktplaats wel wat Wiegers kooien/beugels - (b)lijken goedkoper dan de Heigo kooien bij de Specialist(en) of Dealer(s).
|
25 mei 2011 15:16 |
|
|
max964
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Heeft iemand ervaring met een wiegers kooi. Heb een kooi van Heigo (schroef, half) al gezien bij een andere liefhebber. Het is idd meer voor de looks dan de racerij ervaring met een heigo kooi?
|
25 mei 2011 15:59 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Je bedoelt de ervaring van de kooi met rollen ? weinig van ons hier!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
25 mei 2011 17:22 |
|
|
max964
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Ik laat het rollen liever achterwege, ik bedoel natuurlijk: - inbouw - prijs kwaliteit - snelle goede leverancier - enz Ik ben nieuw in de porsche scene vandaar mijn vragen. Hiervoor saab 900t16S gereden, cabrio en coupe, saab 9000 aero landrover defender 110, volvo 850 T5R... Momenteel dagelijks een mini en voor (de zondag) de porsche
|
25 mei 2011 18:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Ja - heb 'n halve schroefkooi van Heigo - aangepast naar hoe ik 'm eigenlijk wilde hebben. De schroefpunten zitten namelijk op de bevestiging van de gordelbouten van zowel de achterzitjes als de voorstoelen. Hierdoor hebben de achterste buizen een plat stuk dat van de wielkast naar de binnezijde van de kuipjes (achter) loopt. Dit stuk heb ik vervangen voor een stuk buis van dezelfde diameter - nadat ik eerst die rare lip van de kooi heb afgeslepen. vervolgens onder dat (nieuwe) stuk buis een plaat gelast die op de achterste wielkuip staat. In deze plaat zitten 2 gaten - zo ook in de wielkuip en in de plaat die aan de onderkant van de wielkuip zit. Dit zit dan aan elkaar "geschroefd" met 2 M10 bouten en moeren.Ik heb de halve kooi eigenlijk alleen maar ingebouwd om de Porsche tijds- en model- getrouw te maken. Mede een reden om 'm te veranderen naar zoals het "toen" was. Voordeel is dat 'ie nu ook een stuk steviger in de auto zit Als je de kooi echt wilt om je auto "crashproof" te maken - dan zou ik voor een "custom-made" en volledige kooi gaan
|
25 mei 2011 20:11 |
|
|
bully
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
@Olaf Zo'n kooi zat toch niet standaard in een RS?. Vriend van me had er een in 78 en kan me niet herinneren dat er een kooi in zat......
|
25 mei 2011 20:38 |
|
|
max964
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Heeft iemand nog een kooi ergens liggen
|
26 mei 2011 11:55 |
|
|
Joost996Me
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Een kooi?
Laatst bijgewerkt door Joost996Me op 01 jul 2011 14:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 mei 2011 12:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Max964 stelt zich voor :)
Touring vs Lightweight
|
29 mei 2011 12:31 |
|
|