Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:26

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
opfrissen bandenbak 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht opfrissen bandenbak 993
Na het leeghalen en schoonmaken van de bandenbak is het toch wel te zien dat de auto al 16 jaar oud is, her en der wat roest (regio van de accu)

Had al een nieuwe kabelgoot gekocht welke over de bodem loopt, en de bevestigings beugel van de accu gestraaald en gespoten. Ben nu begonnen aan het verwijderen van de roest met een dremel.

Zit nu te kijken waarmee ik de kale plekken ga herstellen.

Het lijkt een soort kunststof coating wat op de bodem zit, weet iemand of dit soort coatings te koop zijn of een goed alternatief?

29 mei 2011 16:00
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht Re: opfrissen bandenbak 993
Body Schutz van Fertan kost volgens mij ongeveer € 8,- voor een spuitbus van 0.5 Liter. Daar overheen is dan gewoon weer kleurlak te spuiten.

29 mei 2011 16:05
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... bandenbak van 'n 993 en 964 staat (af fabriek) niet (geheel) in de kleur van de koets :idea:

29 mei 2011 22:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
En ook niet ik de blanke lak ...

roestplekjes schoonslijpen, met fertan behandelen, zinkprimer, primer en met een spuitbusje net zo dof spuiten als het omliggende plaatwerk. Daarna naar behoefte een beetje ml. Dan kan je weer 16 jaar vooruit..... misschien.

30 mei 2011 21:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Heb vandaag de kale plekken twee x onder de epoxy gelakt (combi primer en roestwering)
Heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om te spuiten, reden daarvoor is de ABS unit en wat andere zaken die dan helemaal moeten worden afgeplakt. De ABS unit grondig afplakken is bijna niet te doen en juist in die regie zit het meeste werk.

Weet niet of hammerite in de kleur rood een optie is?

30 mei 2011 21:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Tja - ziet er dan wel 'n beetje "gekunsteld" uit :idea:

30 mei 2011 21:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Maar aan de andere kant ziet de bak er orgineel wat afwerking betreft ook wat rommelig uit.
Morgen nog maar eens kijken of het niet af te plakken is, maar de ABS unit demonteren lijkt mij niet echt verstandig. Gaat mij ook hoofdzakelijk om het verwijderen van de roest, maar moet natuurlijk geen beun gebakkie worden. :wink:

30 mei 2011 21:58
Profiel
Moderator
PF # 136
Zou eens vragen wat het kost bij een schadeherstelbedrijf, zou op de lange duur wel eens kunnen lonen :idea:

30 mei 2011 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Even een tip voor de ijverige autodoethetzelvert: geen Hammerite gebruiken! Het spul is nooit meer met autolak overspuitbaar. En zo goed als men wil laten denken is het ook absuluut niet.
Beter helemaal kaalmaken en conventioneel oplossen dus.
En: doe dingen die je kan en geen dingen die je denkt dat je kan.....
Leren van dingen die je dacht zelf te kunnen is vaak kostbaar.

31 mei 2011 17:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Mhh van die hammerite dat wist ik niet :oops:

Heb de plekken wel eerst kaal gemaakt met staalborsteltje op de dremel, daarna twee lagen epoxy aan gebracht. De epoxy bij de automateriaal zaak gehaald. Nu de eerste laag hammerite aangebracht, daarna nog één laag.

Weet dat dit niet de aller mooiste oplossing is maar heb enkel de bodem gedaan en verders niets. Wil ooit eens wat zaken laten herstellen bij een spuiterij maar zie daar voorlopig nog even vanaf. Kan het dan altijd nog professioneel laten aanpakken. Tot die tijd is de bak weer even beschermd tegen roest. Nadeel van de bak is dat wanneer je het zelf of professioneel laat doen je ten alle tijden ziet dat er wat veranderd is.

31 mei 2011 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik snap de post dan niet helemaal. 29e vraag je advies, 30e krijg je dat en de 31e ga je doethetzelfven ..... op jouw manier. Je kan dit echt wel mooi en onzichtbaar doen met een beetje handigheid. Ook half dof/ doorschijnend kan prima met een spuitbus in kleur van de auto. Zijn toch de eerste plekken waar je gaat kijken als koper. Zonde dus.

31 mei 2011 22:46
Profiel
arjan schreef:
Heb de plekken wel eerst kaal gemaakt met staalborsteltje op de dremel, daarna twee lagen epoxy aan gebracht. De epoxy bij de automateriaal zaak gehaald.

En hier had je beter eerst etch primer op kunnen zetten, deze brand in, en is veel beter als epoxy.

31 mei 2011 23:00
PorscheForum Junkie
roondejong schreef:
Ik snap de post dan niet helemaal. 29e vraag je advies, 30e krijg je dat en de 31e ga je doethetzelfven ..... op jouw manier. Je kan dit echt wel mooi en onzichtbaar doen met een beetje handigheid. Ook half dof/ doorschijnend kan prima met een spuitbus in kleur van de auto. Zijn toch de eerste plekken waar je gaat kijken als koper. Zonde dus.

Mijn grootste struikelblok is de ABS unit met al het leidingwerk wat daar aan zit, onder/naast de beugel waar deze op bevestigd is zat roest. Heb de unit wel los gehad maar dan nog steeds weinig speling. Als ik dat moet afplakken om in die hoek te gaan spuiten gaat me dat niet lukken, om het goed te doen moet de unit losgekoppeled en er uit. Ik wil juist geen spuitnevel op onderdelen. Vandaar eigenwijs en gelakt ipv gespoten. Ga mezelf kennend dit wel eens (of beter laten) overdoen op de juiste manier. Ben voorlopig ff de roest en kale plekke kwijt rond de accu en dat was voor mij even de hoofdzaak

31 mei 2011 23:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]