Zoals jullie misschien al weten ben ik op vakantie in Europa. Ik had Michelin PS Cup banden onder mijn auto. Voor nog prima profiel, achter iets minder maar toch nog ruim voldoende dacht ik. Kwam van de week in Frankrijk plotseling in een enorme stortbui. Ging van 160 terug naar 110 want ik zag de regen voor me. Hele natte weg met veel plassen. Het moment dat ik op de natte weg kwam begon de auto te slippen; aquaplaning! Kon de auto nog maar net op de weg houden (geef mezelf een schouderklopje voor het goede stuurwerk, waar een slipcursus op zijn tijd al niet goed voor is
) Verder gekropen met 80 km/uur en in het hotel aangekomen meteen de Porschedealer in Toulouse gebeld. Kon de volgende dag langskomen om nieuwe Michelin PS banden te laten monteren. Mooi bedrijf trouwens en geweldige service maar wel dure banden (Euro 1900,=) of is dat een redelijke prijs hier? Ben nu alweer een paar dagen met de PS-en op pad. Ben niet meer bang voor de regen haha. De cups deden het geweldig op Curacao maar hier in de regen is het niet de ideale band. Dus als iemand nog een setje goede cups zoekt voor het circuit dan kun je ze halen in Toulouse (als ze de banden niet zelf onder de oranje GT3 hebben gedaan die daar stond).
Al met al weer een ervaring rijker.
Ps. Heb met de Cups in Duitsland een stuk met snelheden tot 275 km/uur gereden, super!