Auteur |
Bericht |
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Ik heb ze onder de Intermeccanica ook (helaas) niet. Maar bij deze voorassen ontkom je er niet aan. De stand is prima te regelen met een standaard verlaagde as maar vervolgens zit je iedere drempel wel op de uiterste stand van de fusee kogels.... Ik zou de adjusters een cm naar achteren kantelen. Dan komt hij 5 cm. hoger te staan dan nu zonder iedere hobbel je fusees te slopen. En trap helemaal niet in de speciale kogels voor verlaagde assen. Deze zijn kuntmatig uitgeslagen en zijn dus gevaarlijk. Tis allemaal niet zo makkelijk ...
|
07 mei 2011 21:44 |
|
|
cabrio wim
|
Het is ook helemaal niet makkelijk, zeker niet als je allemaal verschillende stukken gebruikt, maar wel leuk om uit te zoeken, en zorgen dat je gewoon het beste krijgt. Maar in ieder geval gisteren de verlaagde spindels er onderuit gehaald, en auto staat nu veel meer naar mijn zin, en kan hoogte straks veel beter inregelen. Verder de klauwen voor en achter gemonteerd, en gaan nu een gescheiden remcircuit maken, want deze had naar een uitgang op de remcilinder, en wil toch wat meer veiligheid. Voorkant staat nu dik 5 cm hoger met de normale spindels, zonder dat ik iets aan de as van instelling gewijzigd heb. Dan nog een betere oplossing zoeken voor de achter remmen, want dat Amerikaans slangetje stel niks voor, en denk ook dat dit door de RDW anders niet goedgekeurd zal worden.
|
08 mei 2011 8:41 |
|
|
cabrio wim
|
Zou ik bijna vergeten te vermelden. Heb mij ook nog een setje nieuwe van deze 16 inch 6 en 7J velgen gekocht voor onder de PorKar.
|
08 mei 2011 8:53 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
mooi project hoor
|
08 mei 2011 9:16 |
|
|
bully
|
Gaaf Wim die fuchsen eronder
|
08 mei 2011 11:14 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
jaah Wim, fuchsen eronder
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
08 mei 2011 16:48 |
|
|
cabrio wim
|
Remleidingen allemaal gelegd, en van enkel naar dubbel gescheiden systeem gegaan, lijkt mij iets veiliger. Dan de remleidingen achter naar mijn idee aangepast, en als ik nu rem vangt het korte slangetje de beweging op van de remklauw, zodat de remleiding niet verbuigt. Nu wachten op de Fuchsen, en dan kan de carrosserie erop om te zien hoeveel ik achter moet verbreden. En dan kunnen we beginnen aan het plaatwerk gebeuren.
|
17 mei 2011 13:09 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Heel mooi werk wim. Super om het te volgen.
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
17 mei 2011 18:24 |
|
|
bully
|
+2
|
17 mei 2011 18:27 |
|
|
Ome Sander
|
Wat ziet het er allemaal gelikt uit, zeg!! Welke klauwen heb je rondom gebruikt? Die slangetjes zien er inderdaad een beetje vreemd uit. Onder de kever heb ik ook gekozen voor een verstelbare as met std spindels. Mocht je later de voorremmen meer willen upgraden, kan het handiger zijn om spindels voor trommels te gebruiken. Je hebt dan wat meer ruimte om een adapter te maken naar de remklauw. Zelf heb ik 4 zuiger (achter)klauwen van een Boxter aan de voorzijde, en daar passen de 15" strak omheen. Nogmaals: Een top-project dit!!
|
17 mei 2011 22:37 |
|
|
cabrio wim
|
Remklauwen voor en achter zijn van ATE Deze onderstaande klauw zit dan achterop, en waar nu zwarte dopje zit komt dan het handrem mechanisme op te zitten zoals bij mij op de foto's. Dus als ik de handrem aantrek komt cup naar buiten en sluit zo de schijf op, en werkt tot nu perfect. Korte slangetje dien voor de beweging op te vangen, beweegt niet veel, maar anders zou dit opgevangen worden door de remleiding zelf, wat mij niet bevorderlijk lijkt.
|
17 mei 2011 23:06 |
|
|
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Wim helemaal top! Jij krijgt er zin in! Ben het eens met Sander dat je daar best een lange Goodrige slang met een 90 graden nippel op de klauw had kunnen gebruiken. Snel het leuke werk nu: de body erop en zagen en lassen. Ben best benieuwd hoe je dat met de achterschermen gaat doen. Nu komt dat Engelse wiel wel van pas denk ik....
|
17 mei 2011 23:39 |
|
|
cabrio wim
|
Heb het geprobeerd met een langere remslang, maar probleem is dan dat die erg zwabberde als je er aan kwam. En heb een beetje angst dat hij dan tijdens rijden beweegt en tegen de band aan schuurt, dus vandaar deze oplossing, want loopt maar amper 2 cm langs de band.
Voor de breedte van de achterkant even wachten op de Fuchsen, en dat doen we inderdaad met het Engelse wiel en rek/krimp apparaat. Maar als het zover is laat ik dit zo duidelijk mogelijk zien.
|
18 mei 2011 7:58 |
|
|
cabrio wim
|
Vandaag de Fuchsen binnen gekregen. En zijn zelfs 7 en 8 J breed, dus een maat breder dan wat ik besteld had. Kan ik er mooi dezelfde maat onder leggen als bij de 3.2 Porsche cabrio. Volgende week de bandjes bestellen, en kunnen we weer los.
|
20 mei 2011 17:40 |
|
|
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Mooi Wim! Daar gaat in de schermen een mooi stukje tussenkomen! Ben zo benieuwd waar je de verbreding gaat maken.... we zullen zien.
|
20 mei 2011 18:28 |
|
|
cabrio wim
|
Volgens de meeting die we nu gedaan hebben, moeten we ongeveer 5 cm naar buiten aan elke kant. Planning is dat we dat proberen vanaf de bovenkant scherm, en de bolling vanaf slotplaat, om zo een mooi geheel te krijgen. de achterkant moet eruit zien dan als een vrouw die op haar knieën voor je zit, mooi peervormig.
|
20 mei 2011 18:59 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Mooi Wim
|
20 mei 2011 22:53 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
21 mei 2011 14:44 |
|
|
cabrio wim
|
@Jeroen bedankt voor de link.
|
21 mei 2011 15:52 |
|
|
cabrio wim
|
Zo, deze morgen even de wielkasten wat ruimer gemaakt met de plasma snijder, en voor het eerst de carrosserie op het chassis geplaatst. Moeten het kontje aan beide zijdes 5 cm breder maken om de Fuchsen er mooi in te laten staan. Toen dit gebeurd was, kwamen de eerste problemen weer al naar boven, Porsche bak is te hoog, dus afgetekend, en de slijptol erin. Daarna stond die mooi op chassis. Verder nog 2 mooi beamer stoelen gescoord voor 0 euro's, zal Gert blij met zijn dat ik hierop mijn billen ga laten rusten. Deze zijn verwarmd en op alle manieren verstelbaar, zijn nergens kapot, krijgen wel een nieuwe bekleding in zwarte stof. Gaat een leuk samenraapsel worden, VW, Porsche 944, Porsche 911, VOPO 914 en BMW. Als dan alles goed is, begin ik volgende week aan het uit elkaar carrosserie.
|
04 jun 2011 13:25 |
|
|
bully
|
Gaat lekker
|
04 jun 2011 13:31 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Zeker lekker zeg
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
04 jun 2011 19:35 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
mooi hoor, wordt zeker een gave kar en vorderderingen blijven zeer leuk te volgen
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
07 jun 2011 15:23 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
|
07 jun 2011 15:27 |
|
|
cabrio wim
|
Heb je die beentjes gezien, dus wat denk je.
|
07 jun 2011 16:46 |
|
|