Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:49

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
welke navigatie? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht welke navigatie?
Gisteren na de 400ste keer "maak een u bocht" melding op mijn Mio navigatie was ik het ding zat en heb ik 'm zo uit het raam geflikkerd
Er moet dus een nieuwe komen
Simpel is goed. Geen toeters of bellen
Was een goeie?

06 jun 2011 19:26
Profiel WWW
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: welke navigatie?
garmin nuvi, zelfs ik snap het :thumleft:

06 jun 2011 19:28
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
navigon op je iphone. cheap en altijd bij de hand. 69 euris voor europa.

06 jun 2011 19:31
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
tomtom op je eifoon, werk goed , 69,00 als je 'm koopt ,gratis als je handig bent

06 jun 2011 19:33
Profiel WWW Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ben altijd tevreden geweest over mijn Garmin Nuvi maar heb in twee auto's een klein jaartje de TomTom Go Live 750 en die werken eigenlijk nog fijner. Navigon werkt ook prima trouwens en gebruik ik als back-up navi.

06 jun 2011 19:37
Profiel
+ 1 :thumleft: tomtom dus. :wink:

06 jun 2011 19:39
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Jeroen914 schreef:
... mijn Mio navigatie was ik het ding zat en heb ik 'm zo uit het raam geflikkerd

Lijkt me wel iets voor jou, meestal zo rustig/ingetogen, maar héél soms :evil: ..
:)

Maar direct er na voelde je je schuldig, ben je terug gegaan en de milieuvervuiling opgeruimd, toch :?: 8)

Goede navi, snel, strak, eenvoudig: PCM Navi optie :!: :mrgreen:

06 jun 2011 20:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
TomTom... de rest komt soms erg dicht in de buurt maar over de jaren heen blijft TT toch de meest intuitieve en best bruikbare

06 jun 2011 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C4 Targa
Ligt er een beetje aan wat je wilt:

Wil je van A naar B via de kortste weg: Tom Tom (gebruik ik al vanaf versie 1 en bevalt nog steeds perfect). Vrijwel alles staat erin. Intuitief gebruik. In 3D view makkelijk af te lezen. Ook snelheidscamera's etc te laden. Met een Porsche geen overbodige luxe heb ik al gemerkt.

Wil je mooie routes rijden en juist niet via de kortse weg van A naar B. Wil je gebruik maken van door anderen bedachte routes die je zelf niet zo snel zou nemen (maar wel met de beste bochten, asfalt en met lekkere restaurants onderweg), etc. Gebruik dan de standaard voor motorrijders: Garmin Zumo. Combi met TMC ben je helemaal klaar. De Nuvi serie (voor auto's bedoeld en veel goedkoper) schijnt niet helemaal lekker samen te werken met het zelf plotten van routes.

Veel standaard navigatie's (zoals die van google) downloaden de kaart op het moment dat je ze nodig hebt. Dat is langzaam en in het buitenland ook duur (dataverkeer op je telefoon). Let daar goed op dus.

Standaard ingebouwde navigatiesystemen zijn wel mooi weggewerkt maar in mijn ervaring minder makkelijk in gebruik en zeker moeilijker up to date te houden qua kaarten.. En je kan ze ook niet meenemen naar je andere voertuig, als je aan het city wandelen bent, etc.

Voor dagelijks gebruik heb ik nu zelf nog steeds Tom Tom. Maar komende week ga ik de Garmin eens uitproberen.

Succes met kiezen!

06 jun 2011 20:30
Profiel
foxtrot / oscar
Paul II schreef:
Maar direct er na voelde je je schuldig, ben je terug gegaan en de milieuvervuiling opgeruimd, toch :?: 8)

ben niet zo milieu bewust... Truus ligt achter de vangrail van de A2 bij Eindhoven te roepen "indien mogelijk, maak een u bocht..."
de blik van de mensen in de auto achter me... priceless 8)

Citaat:
Goede navi, snel, strak, eenvoudig: PCM Navi optie :!: :mrgreen:

Zal volgende keer als ik bij de dealer ben eens informeren naar de mogelijkheden :mrgreen:

06 jun 2011 21:04
Profiel WWW
Moderator
PF #57
had jarenlang een van de allereerste 25 tomtoms die naar NL kwamen. Recentelijk vervangen voor een tomtom via 110. Plat, geintegreerde zuignap, prima instructies, breed scherm, duidelijk (met van die verkeersborden erop) voor iets meer dan 100 euro. Prima koop, top tevreden.

Afbeelding

Duurder, met meer opties (BT, live files etc etc) kan altijd. ik gebruik het niet en ik mis het niet. Voor die 30 keer per jaar dat wij dat ding gebruiken.

06 jun 2011 21:08
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
wolf schreef:
navigon op je iphone. cheap en altijd bij de hand. 69 euris voor europa.

Gratis voor T-mobile gebruikers :idea: :wink:

Gok dat de storing in het navigeren komt door gebrekkige sateliet ontvangst. Bij vaste systemen wordt dit grotendeels gecompenseerd door een 'snelheids-signaal' en gyroscoop :idea:

Als je 'm niet portable wilt hebben - zou ik als ik jou was een VDA of Travel Pilot op de kop tikken (gebruikt via MP enzo) - of eventueel een Becker Traffic Pro.
Voordeel van Becker is dat de Navi-CD's vrij te kopiëren zijn (ookal is dat puur voor eigen gebruik).

Heb ook redelijk goede ervaringen met Tom Tom ... maar wordt weleens moe van die zuignap :|

Overigens is een goede landkaart en stratenboek natuurlijk ook nog een oplossing :popcorn:

06 jun 2011 22:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
1. Becker Cascade; gebruikt kopen en updaten naar recente kaarten. Niet cheapo, maar wel excellente navigatie.
2. Wel cheapo en toch goede navigatie, voor de meer visueel ingestelden: Waze op je iPhone
3. Nog steeds cheapo, etc, maar bulky: Waze op je iPad.
Zie pic voor combi van 1. en 3.
Afbeelding

07 jun 2011 1:05
Profiel
981 Boxster GTS
Becker Cascade, top apparaat, alles in een, en blauwe tand voor je gsm.
Satellietontvanger netjes onder de hoedenplank gemonteerd voor de beste ontvangst.
Schijnt ook heel gemakkelijk voorzien te zijn van de allerlaatste software en versie . . . :wink: :mrgreen: :scratch:

Daarnaast, voor als wij op bochtige B-weggetjes gaan "spelen" in de Eifel, Sauerland, Ardennen etc. toch ook nog een TT.
Voordeel is dan dat je met een schuin oog erop de bochten kunt zien aankomen :drive:

07 jun 2011 1:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Jeroen914 schreef:
Gisteren na de 400ste keer "maak een u bocht" melding op mijn Mio navigatie was ik het ding zat en heb ik 'm zo uit het raam geflikkerd

Dus als je pech hebt en je eigen adres staat onder "thuis" wordt hij misschien wel binnenkort bezorgd door een eerlijke vinder :mrgreen:

Heb zelf sinds 3 maanden een TomTom via (geen live) bevalt mij uitstekend, tot voor die 3 maanden nog gewoon op de kaart genavigeerd :wink:

07 jun 2011 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort. 996.
Heb toevallig mijn Mio nu ook maar eens in de papierversnipperaar gedaan.
Meteen Tom Tom XL Live gekocht via site Tom Tom. Is soort van gereviseerd (refurbished) 2e hands ding voor weinig. Origineel Tom Tom onderdelen. Ik gebruik het ding niet zo vaak dus vind het prima zo.

07 jun 2011 13:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]