Auteur |
Bericht |
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
MAw, niet teveel naar de km stand kijken en des te meer naar de auto zelf...
Voor de verkoopwaarde tzt is een lage km stand een pré, veel mensen geven nog altijd de voorkeur aan een auto met een lage km stand boven een auto met een hoge km stand. Of dat terecht is of niet laat ik graag in het midden. Wat mij betreft is dat een gegeven...
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
09 jun 2011 12:11 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
ach, als je elke dag 1km rijdt...........365km/jaar, als je dan een auto hebt van 15 jaar ooud ...heeft ie nog geen 5500km gedraaid. Maar of dat goed is.............waar hebben we het in vredesnaam over? Ik ga altijd op m'n gevoel af bij een auto.............. Koude start goed of niet, rookt de motor, klinkt de motor goed, loopt de motor mooi? enz. enz. Enfin niet iedereen zal een technische achtergrond hebben en handig genoeg zijn om kleine dingen te doorzien en op te lossen. Feit blijft dan dat jezelf de keuze moet maken. Je kunt jezelf onmogelijk tegen alles indekken..................Of koop een nieuwe: geen garantie dat je dan geen problemen hebt, maar ze worden in ieder geval opgelost voor je.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
09 jun 2011 12:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
.. dat is nog slechter dan stil (laten) staan
|
09 jun 2011 15:05 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
...en kost je zowat iedere maand een nieuwe uitlaat.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
09 jun 2011 15:20 |
|
|
Bimmer
993 4S ('97)Sant Pere de Ribes, Spanje
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
Stel dat je voor 2 jaar naar het buitenland moet EN je Porsche wilt behouden, hoe conserveer je die dan het beste. En voor de grappenmakers onder ons: ik neem de lsleutels mee
_________________________________________ Wie remt, verliest......
|
09 jun 2011 15:53 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
Vacuüm verpakken.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
09 jun 2011 16:19 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
|
09 jun 2011 16:33 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
Engelsen geven nogal hoog op over een zgn. "air-cocoon"
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
10 jun 2011 7:08 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
On topic: ik heb pas ergens gelezen dat 1 koude start gelijk staat aan 400 kilometer rijden met warme motor. Ik ben daarom niet bang voor auto's met hoge kilometerstanden, mits er lange afstanden mee gereden zijn en er regelmatig mee is gereden. Je kunt veel opmaken uit de staat van 't interieur (weinig slijtage door in- en uitstappen) en exterieur (snelweg-steenslag is niet erg, veel stadse deukjes en krassen wel). In combinatie met het verloop van kilometerstanden in onderhoudsboekje en/of NAP kun je je een beeld vormen van het gebruik. Of koop er ééntje van een bekende, zodat je weet hoe ermee gereden is.
Regelmatig een verse plas olie + filter is sowieso belangrijk. Ook bij weinig kilometers. Denk aan condensvorming in olie bij luchtkoelers...
Een auto met weinig kilometers is alleen aantrekkelijk als die kilometers lange-afstandskilometers zijn, er regelmatig mee is gereden en als je de auto zelf dito gaat gebruiken.
@Bompa: wat heb je precies op 't oog?
_________________________________________ Wim
|
10 jun 2011 20:10 |
|
|
bully
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
Bompa akk als het je wat lijkt...
|
10 jun 2011 21:30 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
@Wimpie67; Ik twijfel of een 964 dan wel een 993 (maar dan wel een DIKKE 4S). IK heb gereden een poormans porsche 924, 911 3.2 daarna een 964 en pas geleden nog even een 997C2 ( was het niet helemaal voor mij) en een 993 heb ik dus eigenlijk nog niet gehad. Echter met die 3.2 bj. 1986 die toen ik hem van de hand deed toch een km. stand bereikt van ca. 250.000 km zonder al te veel sores! Dus A. ik heb geen zin in allerlei restauraties en klussen dan valt de 911 3.2 en de 964 n.m.m. af en komt dus B. de 993 in zicht. Maar ik koop alleen als ie (ijs en ijs koud is ) het helemaal is en de aanschafprijs is dan niet alles bepalend.
|
10 jun 2011 21:42 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
@Bully; Holy Melony dat is ook geen verkeerde en zal er een gaan kijken is niet zo ver uit de richting. Het liefst een "donkere" maar daar laat ik eventueel een mooie P. niet voor staan. Merci.
|
10 jun 2011 21:46 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
Mooie auto, jammer dat 't een 4WD is... Op fietsafstand van mijn huis, als je wil kan ik even voor je kijken (als 't droog is )
_________________________________________ Wim
|
10 jun 2011 22:21 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
| | | | bompa schreef: @Wimpie67; Ik twijfel of een 964 dan wel een 993 (maar dan wel een DIKKE 4S). IK heb gereden een poormans porsche 924, 911 3.2 daarna een 964 en pas geleden nog even een 997C2 ( was het niet helemaal voor mij) en een 993 heb ik dus eigenlijk nog niet gehad. Echter met die 3.2 bj. 1986 die toen ik hem van de hand deed toch een km. stand bereikt van ca. 250.000 km zonder al te veel sores! Dus A. ik heb geen zin in allerlei restauraties en klussen dan valt de 911 3.2 en de 964 n.m.m. af en komt dus B. de 993 in zicht. Maar ik koop alleen als ie (ijs en ijs koud is ) het helemaal is en de aanschafprijs is dan niet alles bepalend. | | | | |
Al eens een 993 (2)S overwogen? Lijkt me fijner dan 4S. 993 lijkt me sowieso een goede keuze, zelfs zonder S. En wat denk je van een 993 Turbo (S)?
_________________________________________ Wim
|
10 jun 2011 22:28 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
@Wimpie67; Is oke maar zou je wel op de bicyclette gaan anders menen ze misschien dat je die soms wilt inruilen. Komend weekend heb ik zelf geen tijd wordt dan toch pas volgende week. Ik vraag me wel af hoe het met de eventuele technische modificaties zit Eerste Lak? Schade verleden? Staat carrosserie? Dan wel even checken bovenstaande zaken Wimpie. 993 2 S heeft ie ook dezelfde wide body?????
|
10 jun 2011 22:33 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
Bij Küng staan 2 prachtige 911's; een blauwe 964 en een rode 930 met heel weinig km's (om je aan 't twijfelen te brengen...). Geen koopjes, wel topkwaliteit! http://www.kueng-classics.ch/index2.htmIk zal wel ff kijken en checken bij die 964 in Vught en een 993 (2)S heeft ook zo'n lekker dik achterwerk
_________________________________________ Wim
|
10 jun 2011 22:37 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
Ik ben niet zo georienteerd op 993 en als de 2S dezelfde dikke derriere heeft als de 4S heeft de 2S mijn voorkeur. Jammer dat die in Vught een 4WD is maar ziet er n.m.m. toch behoorlijk goed uit op het eerste zicht en kijken kost niets die prijs daar is ook nog wel wat aan te doen. Keung Classics prijzen ook nog Swiss Francs! Merci.
|
10 jun 2011 22:45 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
Net terug van die 964 in Vught. Zeker een nette onverprutste 964, maar ook weer niet in showroomstaat. Recent aardig wat kosten aan gemaakt (ca. 8k), want 8 jaar stilgestaan. Bij MH en recentelijk bij Schmidt Oss in onderhoud geweest. Niet alle facturen aanwezig. Verder viel me het volgende op: - voorklep sluit niet netjes; staat iets te bol en steenslag op kop. - begin van roestvorming onder voorruitrubber. - heel kleine roestblaasjes links achter ter hoogte van regengoot net boven motorkap. - motorkap niet geheel recht links onder en iets roestvorming aan de punt. - barst in reflectorbalk. - siliconen insluiting in lak motorkap. - uitlaat zit scheef. - tankklepje valt iets te ver naar binnen. - reflector mistlamp rechts verroest(stuur zit links). - aantal jaren geleden geheel overgespoten, redelijk uitgevoerd. Zoals gezegd wat aandachtpuntjes, maar voor het overige een nette auto. Technisch lijkt de boel op orde, maar natuurlijk een AKK doen (suggestie: Paul Geeris). Als je een nette 964 zoekt en je hecht aan een lage km stand (wat dusn weinig zegt over de staat van de motor) dan is deze zeker het bekijken waard, maar houd er rekening mee dat je 'm geheel moet laten overspuiten als je 'm echt in superstaat wilt hebben. Interieur is in nieuwstaat. Ik stuur de rekening wel
_________________________________________ Wim
|
13 jun 2011 16:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
Body wel ... maar anders zaken, zoals de remmen, weer niet
|
13 jun 2011 16:23 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
@Wimpie67; Vraagprijs ca. 30.000 en met die zaken die jij geconstateerd hebt komt er toch een en ander bij! Geheel overspuiten is geen optie voor mij! A. Mijn jongste zoon moet die auto optisch in topstaat gaan brengen en ik weet nu al met die zaken die jij vernoemd dat hij daar niet aan begint dus moet ik hiermee te veld en dan tel maar uit je winst. Ik denk dat ik voor een mooie 9932S of 9934S ga "shoppen" (Staan mooie op Mobil de.) Merci voor het bekijken van de auto ik begrijp wel dat je zoiets gerust aan jou over kunt laten! En wat betreft de rekening als ik in Bois le Duc kom voor mijn "Uitjes" zit ik nogal eens met mijn maten uit die omgeving daar in het "Bosschenaartje" doe een Porsche petje op dan maken we die rekening even vlak.
|
13 jun 2011 23:25 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
@Olaf; Alleen de remmen en welke andere zaken dan als voorbeeld
|
13 jun 2011 23:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
Interieur, aandrijving ... en nog wat andere zaken - die overigens wel tegen meerprijs op de 2S te krijgen waren
|
13 jun 2011 23:30 |
|
|
bully
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
Net verkocht, wel een mooie.. klik....
|
13 jun 2011 23:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
.. en eentje die belachelijk dik in de opties zit
|
13 jun 2011 23:46 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
Ik ben er inmiddels wel achter dat de prijzen hier hoger liggen als in Duitsland Klopt mijn beleving
|
13 jun 2011 23:49 |
|
|