Auteur |
Bericht |
Utreg
|
911T 1970 te hoog aan voorkant
Goedendag, De Porsche 911T uit 1970 waar ik mee bezig ben, staat erg hoog aan de voorkant. In eerste dacht ik dat het een kwestie van gewicht was (reservewiel, accus). Echter dat is het niet. Nu begreep ik dat die hoogte verstelbaar is. Maar ik kan nog niet ontdekken hoe dat in zijn werk gaat. Ook niet mbv Haynes.... deze foto laat zien wat ik bedoel: en volgens Haynes moet ik hier wat mee doen.... En nog een prachtexemplaar gespot: groet Gerben
|
15 jun 2011 18:53 |
|
|
Niels
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
Je fotootje klopt niet met het verhaalnin Haynes. Er zitten stelschroeven op de a armen die kun je vrij gemakkelijk gebruiken om de auto te stellen. Mind you dat uitwegen etc weer een ander verhaal is. Hessel had echter een mooie oplossing hiervoor, kun je even op zoeken , zit volgens mij ook in zijntopic over hoogte.
Gefeliciteerd met je auto overigens
|
15 jun 2011 18:57 |
|
|
cabrio wim
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
Maar met deze hoogte denk ik dat je beter de torsi opnieuw kunt afstellen, want dit ga je niet halen met de stel schroeven.
|
15 jun 2011 18:59 |
|
|
Niels
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
Idd, niet mals deze setup. Zie nu de foto goed.
|
15 jun 2011 19:21 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
Je moet hier inderdaad de torsieveren loshalen om dit te corrigeren ! Uitwegen is pas het fine-tunen als hij rondom goed op hoogte staat, deze zit er echt heel ver naast zo te zien !
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
15 jun 2011 20:02 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
|
15 jun 2011 20:08 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
Te zien aan je koplampen is het een USA uitvoering,die staan belachelijk hoog. Idd torsieveren nieuw monteren en uitlijnen/uitwegen.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
15 jun 2011 21:21 |
|
|
Utreg
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
|
15 jun 2011 22:41 |
|
|
Utreg
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
bedankt alvast voor de reacties. ik ga verder op onderzoek!
Gerben
|
15 jun 2011 22:42 |
|
|
frederico
carrera 911 C2/964
Volvo P1800S
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
twéé zakken Zand van 50kg voorin. (goedkoopste oplossing voor een niet techneut)........
|
15 jun 2011 23:21 |
|
|
Utreg
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
Zelfs met 80kg zakte ie nauwelijks.... ik ga lekker weer aan de slag. Ik houd jullie op hoogte!
|
15 jun 2011 23:29 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
Dit ga je inderdaad niet redden met de stelschroeven aan de achterkant van de A-arm voor als deze niet helemaal onderaan staan. De boel loshalen en opnieuw indexeren. Dan kun je de fijnafstelling verder met de stelbouten doen. Heb je PET? Daar kun je makkelijk de hele set up in zien. Mits je lid bent van de klassieke 911/912 club nederland kun je daar online alle workshopmanuals downloaden en hier staat het wel allemaal in beschreven.
Wel even zeker weten dat dit niet door iets anders komt. Kan me niet voorstellen dat dit een standaard hoogte is geweest, dit is parijs-dakar hoogte! Ook in de US is dit te hoog. Ik zou zowieso bij het stellen de stabi's loshalen en zorgen dat alles goed gangbaar is.
Succes!
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
16 jun 2011 9:24 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
Maak daar maar minstens 4 zakken van
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
16 jun 2011 11:41 |
|
|
pokerpascal
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
|
01 jul 2011 10:37 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
Weer een amerikaan. Deze staan standaard al wat hoger. Belangrijker is hoe de auto "hangt". Een klassieke 911 moet altijd een beetje naar voren hangen. Op de foto's van de TS hangt de auto erg naar achteren.
Door dit naar achter hangen krijg je echt een gevaarlijke weggedrag en moet dus worden aangepakt. Ik denk dat er niets anders op zit dan de torsiestaven voor te herindexeren en de auto goed uit te wegen en in de juiste verhoudingen te krijgen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
02 jul 2011 5:39 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
Is er eigenlijk zoiets als standaard hoogte? De mijne staat redelijk laag en wil hem eigenlijk liever wat hoger laten zetten voor de drempels in Amsterdam en de hellingshoek van de ingang van mijn parkeergarage
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
03 jul 2011 19:00 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
Die zijn er; europeese hoogte en amerikaanse hoogte. Euro is lager dan amerikaans. De hoogte wordt gemeten vanaf de onderkant a-arm en de hoek met de onderkant fusee. De waardes heb ik even niet paraat, maar deze staan in de workshop manual van het desbetreffende jaar.
Let wel dat voor de hoogte relatief eenvoudig is aan te passen, maar achter is dit heel vaak een tijdrovende klus doordat je de torsiestaven moet draaien om deze te verzetten. ik geloof vanaf 3.2 dat jeook beperkt de hoek van de veerplaat kunt aanpassen en hiermee de auto iets verlagen, maar dit is eigenlijk meer bedoeld om bij het uitwegen de auto in balans te krijgen.
Na verlagen altijd weer uitwegen en uitlijnen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
03 jul 2011 21:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
Ik vind dat wel mee vallen -en zou 'm niet meer dan 1 Cm hoger (laten) zetten Je moet je inderdaad wel afvragen of het ongemak in je portemonee afweegt tegen het ongemak dat je nu hebt met het (volgens jou) te laag staan van je Carrera 3.2 Mocht je Dinsdag (toch) die ruit op gaan/komen halen -- neem dan je Porsche mee EDIT: zie net dat je avatar over een Cabrio praat - vind helaas alleen deze coupe' in je album ..
.. en heb daarom maar even 'n plaatje uit het album van Yohanv geplukt
|
03 jul 2011 23:58 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Re: 911T 1970 te hoog aan voorkant
De cabrio staat aanmerkelijk lager dan de coupe die ik had. Is op de foto's goed te zien. Dat is een uitdaging voor de schuin aflopende parkeergarage ingang waar ik echt wel heel langzaam overheen moet. CM extra erbij kan geen kwaad, maar veel hoger ga ik hem niet laten zetten. Hij moet binnenkort toch nog even naar de garage voor wat puntjes op de 'i'- kan ik dat meteen even mee laten pakken. Ja, heb nog geen goede foto's van de cabrio gemaakt. Binnenkort even regelen, maar hij is niet veel veranderd sinds ik hem van Johan heb gekocht. Alleen een nieuwe koppeling, beurt, stuk uitlaat... en nog wat andere ditjes en datjes uit de Akk
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
04 jul 2011 23:22 |
|
|