Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:21

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
356 Speedster Replica project 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 356 Speedster Replica project
Zoals ik al in het voorsteltopic zei, ben ik de Speedster aan het afbouwen die mijn onlangs overleden vader aan het bouwen was. Ik wil jullie de foto's niet onthouden. Jullie opmerkingen, tips, trucs en vragen zijn van harte welkom! Ik ben geen sleutelaar, geen technicus, maar met goede moed en een handige vriend probeer ik een heel eind te gaan komen.

ad 1: de Fuchs velgen op de foto's zijn al verkocht, 4 stalen KPZ velgen, steek 5x130, 15 inch, 4,5j, liggen nu bij de straler en worden gepoedercoat. Ik wil ze gaan rijden met 165-80 banden. Chromen doppen met logo komen op het eind.
ad 2: heeft er iemand informatie of kennis over de motor? Ik kom niet verder dan een 1800cc kevermotor met een dubbele weber, maar gezien het geluid, zit er behoorlijk wat power in.
Ad 3: heeft iemand enig idee hoe we de motorkap en kofferklep nog passend kunnen krijgen? Het lijkt totaal niet te passen, zie de foto's, en zagen/slijpen lijkt de enige oplossing. Nieuwe bestellen?

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

01 mei 2011 8:28
Profiel
Bericht Re: Porsche Speedster Replica project
Zitten de scharnieren al aan de voorste klep vast. :idea:
Als dat zo is, zitten waarschijnlijk gaten verkeerd geboord (lees te hoog)
Carrosserie werk is nu eenmaal een precisie werk, en vooral met polyester zul je waarschijnlijk aanpassingen moeten maken.

Als je verder even Google raadpleegt, zul je onder Unser tunging VW het een en ander tegenkomen op gebied van motoren.
Dus ligt eraan wat er binnen in de motor gebeurt is, en omdat het niks weegt gaat het best vooruit.

Verder wens ik je succes met het project, en mat geduld komt alles goed, maar probeer niks te forceren, lukt het vandaag niet, dan morgen wel.

Dan zijn er hier genoeg op het forum die al een replica gebouwd hebben, en die zullen zich ook wel melden.
Ik heb hier voor mijn project wat ik aan het bouwen ben (mengelmoes VW en Porsche) ook al de nodige informatie gehad. 8)

01 mei 2011 9:24
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Speedster Replica project
Gaaf project :thumleft: ik blijf de vooruitgang volgen 8)

01 mei 2011 12:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 356 Speedster Replica project
Vandaag weer wat werk verzet:

- Logo voor gemonteerd. Dat bleek dus moeilijker te zijn dan gedacht. Het logo zit erop maar door verkeerd geboord te hebben moet er wat hersteld worden. Een recht logo monteren op een gebogen body is lastig. Nu weet ik weer waarom we eerst alles monteren voordat er afgewerkt gaat worden.
- Logo's achter gemonteerd. Dat ging wel in 1 keer goed.
- Aero spiegel gemonteerd. Of het historisch correct is weet ik niet maar we vonden dit mooier dan op de deur. De rechterspiegel gaan we niet monteren.
- Verder nog wat onzichtbaar werk verricht zoals het goed aansluitend maken van de body op het chassis en vastgezet met popnagels, zodat de bodyworker eind juni aan de slag kan om de deuren en kleppen pas te maken. Verder alle klokken en knoppen weer teruggeplaatst.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

11 jun 2011 18:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Ook de nieuwe wielen zijn gemonteerd:
Afbeelding

11 jun 2011 18:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Over de nieuwe wielen ben ik nog niet super tevreden, maar ik denk dat met de juiste wieldoppen de looks wel beter zijn!

Verder vandaag bezig geweest met het pas maken van deuren.

11 jun 2011 18:12
Profiel
Gaat lekker :thumleft:

11 jun 2011 18:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Overigens zoek ik nog een KPZ wiel, 4,5j x 15 met steekmaat 5 x 130 dus als iemand nog wat weet? Ik hou me warm aanbevolen.

Afbeelding

11 jun 2011 18:37
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
kijk eens hier want ik krijg de foto's niet zichtbaar,

http://shinyside.net/2010/10/22/1958-po ... speedster/

11 jun 2011 19:14
Profiel
PorscheForum Rakker
carrera 911 C2/964 Volvo P1800S
gaat goed, doe zo verder :thumleft: .....word mooie speedster .

11 jun 2011 20:25
Profiel
PorscheForum Rakker
964C4
Amsterdam
Weet iemand of ook de 356 kits last hebben of krijgen van osmose?

(ook deze speedster ziet er al weer goed uit)

14 jun 2011 9:22
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
MyFirst964 schreef:
Weet iemand of ook de 356 kits last hebben of krijgen van osmose?

Alleen als ie de hele dag in het water ligt! :mrgreen:

14 jun 2011 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bakkerrr schreef:
Overigens zoek ik nog een KPZ wiel, 4,5j x 15 met steekmaat 5 x 130 dus als iemand nog wat weet? Ik hou me warm aanbevolen.

Als het een reservewiel moet worden dan kan je ook een stalen 944 type 1 thuiskomer pakken. Volgens mij past dat bandje (opgepompt) ook nog wel in de achterwielkastje en bespaar je daarmee ook ruimte in je koffer.
Overigens heb ik wel een reservewiel bij mijn Intermeccanica maar een spuitbus en een ANWB pas werken eigenlijk net zo goed.

14 jun 2011 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC Jubileum '81 & een 3.2 G50 Cabrio '87
Mooi man! :res: :thumleft:

15 jun 2011 17:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik zoek echt een KPZ (Kronprinz) velg in 4,5j x 15 in de Porsche steek. Liefst van iemand die wat heeft liggen in de schuur ofzo want de prijzen bij de Porsche onderdelen handelaren is echt idioot, 150 euro voor een velg die ik ook nog moet stralen en coaten en als het tegenzit ook nog ontchromen. Ontchromen kost 35 euro, stralen coaten kost 75 dus dat wordt een duur wieltje. Heb de andere vier wielen voor 75 euro p/s gekocht en dat lijkt me redelijk voor een velg waar nog werk aan zit.

Reden dat ik die KPZ nodig heb: ik rij nu met drie KPZ's en een Lemmerz en de Lemmerz blijkt niet helemaal super recht te zijn en heeft wat stoeprandschade. Ook is de Lemmerz bij de gaten net iets anders dan de KPZ! De Lemmerz wordt dan reservewiel en bijkomend voordeel is dat ik straks met vier dezelfde logo's rij! :wink:

15 jun 2011 21:45
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Je hebt dan gewoon mazzel gehad met die 4 wielen, want deze stalen wielen voor vroege 911/912 zijn relatief zeldzaam. € 150,00 voor zo'n wiel is helemaal niet zo'n gekke prijs, hoor!

Welkom in de wereld van Porsche(prijzen)...

16 jun 2011 9:02
Profiel
PorscheForum Rakker
De wijze les is dus eerst op rondheid en slingering controleren en zorgen dat je 4 velgen hebt. 1 velgje vinden zal wel lastig zijn. Overigens dat wiel is gewoon te repareren hoor. Velgrand netjes oplassen, richten en dan pas stralen en poedercoaten is het devies. Maar ik dacht dat je er wieldoppen op ging zetten en dan valt dat wiel toch niet op?

16 jun 2011 10:38
Profiel
PorscheForum Rookie
ik zoek rustig verder...

Omdat die Lemmerz dus niet volledig recht is en licht stoeprandschade heeft en ik toch nog een reservewiel nodig heb, zoek ik er een KPZ bij. Wat ik ook al aangaf is dat de Lemmerz/KPZ wielen bij de gaten net iets anders zijn (opstaand randje bij de KPZ), dus vier dezelfde is dan toch mooier, of ik er nu wieldoppen op zet of niet. Niet dat een normale passant het verschil ziet maar toch.

Als ik alles wat ik onderweg heb geleerd van tevoren al wist dan had ik het wel anders gedaan, maar soms begin je gewoon ergens aan en leer je pas gaande weg en kost het geld.

16 jun 2011 18:25
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Even op ebay.de zoeken. Is vast wel te vinden.

17 jun 2011 16:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Dank voor de tip, staat helaas niets op momenteel. Wel in de States op ebay.com voor een schappelijke prijs, weet iemand hoe dat het beste verstuurd kan worden naar Nederland en wat dat zou kosten, dus 1 velg in een doos? Die beste man is van mening dat de verzendkosten 300 dollar bedragen, dat zal toch wel niet?

17 jun 2011 17:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Volgens mij iets van $50 met Fedex. Even online checken.

17 jun 2011 18:15
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Stonden wel 4 lemmertz velgen op. Ook nieuw replica voor 54 eurootjes. Heb je een hele compleet nieuwe. nette set voor 200. Maak voor die speedster toch niet uit of het echt of replica is.

http://cgi.ebay.de/Porsche-356-VW-Kafer-Felgen-5-5-x-15-Stahlfelgen-5x205-/170629578972?pt=Auto_Felgen&hash=item27ba50c0dc

17 jun 2011 19:25
Profiel
Maar dat is toch geen Porsche steek. :scratch:

17 jun 2011 19:33
PorscheForum Rakker
cabrio wim schreef:
Maar dat is toch geen Porsche steek. :scratch:

Echt wel.....voor een Speedster de enigste goede steek (5x205) :thumleft:

17 jun 2011 20:00
Profiel
Dat wist ik ook, maar in zijn eerste post heeft hij het toch over Porsche steek 5x130, en die liggen er nu toch onder.
Dus aan link heeft hij niks of moet alles ombouwen.
Of mis ik nu iets. :scratch:

17 jun 2011 20:23
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende