Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:42

Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Van AWD naar RWD? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht Re: Van AWD naar RWD?
Mooie auto, zo'n Boxster! :thumleft: Veel Spass ermee!

02 jun 2011 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Targa Floriaan schreef:
Mooie auto Peter, gefeliciteerd :!:
Nog 2 weken wachten en dan lekker :drive:
waar heb je 'm gekocht?

Floriaan, ik had deze auto al een tijdje in Breda bij 'Ruttchen Autowereld' zien staan. Alleen op de foto's leek de auto altijd zwart/zwart te zijn. Tot ik eens een keer ging kijken en zag dat het interieur + de kap donkerbruin (Cocoa) waren. Ik vond het meteen erg mooi, chique en best wel apart. Toevalligerwijs ook precies dezelfde kleuren-combi als in mijn daily-drivertje F500 (waarbij de F voor Fiat staat en niet voor dat andere Italiaanse merk :P). Ruttchen is volgens mij van oorsprong een Mercedes-dealer en heeft momenteel meerdere merken, maar hebben bijna altijd wel een stuk of 6 Porsches binnen staan. Overigens een erg mooi en groot pand/paleis om daar eens een kijkje te nemen.

02 jun 2011 21:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Hoi Buco, Een echte Pussy-Magnet Afbeelding , succes >>> je zal er geen spijt van krijgen! Groetjes, Frans.

02 jun 2011 22:19
Profiel
Omg. Amsterdam
Mooie wagen heb ie gekocht :wink: alleen jammer dat het weer na morgen minder wordt... en de voorspellingen tot eind september zijn niet veel beter 8)

Veel :drive: plezier met je koffiebruine-gebakkie :mrgreen:

03 jun 2011 17:27
Profiel
PorscheForum Rakker
had een 996 carrera 4 De Kempen
Buco schreef:
Targa Floriaan schreef:
Mooie auto Peter, gefeliciteerd :!:
Nog 2 weken wachten en dan lekker :drive:
waar heb je 'm gekocht?

Ruttchen

:( :( :( :( :( :(

03 jun 2011 17:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Dimitri-Turbo schreef:
Mooie wagen heb ie gekocht :wink: alleen jammer dat het weer na morgen minder wordt... en de voorspellingen tot eind september zijn niet veel beter 8)

Veel :drive: plezier met je koffiebruine-gebakkie :mrgreen:

Ik heb een moderne auto gekocht Dimitri en geen antiek kippenhok zoals jij, dus daar kan ie best tegen :mrgreen:

Bedankt, dat zal met of zonder regen hoe dan ook wel gaan lukken :wink:

03 jun 2011 19:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Heb inmiddels mijn verzekering geregeld. Wat ook niet zonder slag of stoot ging. Maar heb nog wat vragen over het alarmsysteem. Ik weet dat er veel op het forum te vinden is en de zoekfunctie heb ik inmiddels ook al gebruikt.

Maar wellicht heeft iemand ervaring met dezelfde soort situatie?

Bij mijn auto zit een SCM klasse 4 goedgekeurd certificaat. Deze loopt af op 27-06-2011. Mooi dacht ik. Had hier gelezen dat je dat kunt checken op SCM.nl of het daar is aangemeld. Mijn certificaat was daar niet bekend. Na telefonisch contact met het bedrijf wat het systeem destijds heeft ingebouwd, zou dat blijkbaar komen doordat de vorige eigenaar het abonnement van het volgvoertuigsysteem heeft stopgezet (verlopen). Logisch uiteraard! Hierdoor wordt de auto blijkbaar automatisch afgemeld bij SCM.nl.

Dan zou ik denken dat ik opnieuw SCM moet laten keuren + een abonnementje (dat moet zowieso). Maar de verzekering eist bij diefstal alleen maar een certificaat waarop staat dat het systeem ingebouwd zit en voldoet aan de SCM eisen. Dat certificaat heb ik dus, wel staat er op dat de afmeldingsdatum 27-06-2008 is en dus na 3 jaar aut. zou verlopen, maar zou dus nog steeds kunen voldoen aan de eisen van de verzekering?

Als ik voorlopig alleen een voertuigvolg-abonn. afsluit ben ik in wezen verzekerd t/m 27-06-2008. Aan alle gestelde eisen voldoe ik dan volgens mij of niet?

Uiteraard moet ik hem dan binnenkort weer opnieuw laten keuren! Maar voor 'the time being'....leuk om vanaf dag 1 meteen goed verzekerd rond te rijden.

Overigens heb ik volgens dat certificaat een SCM-3 fabrieksalarm van Porsche. Is de gebruiksaanwijzing hiervan ook in de handleiding v/d auto terug te vinden?

10 jun 2011 12:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996
Brabant
mooi hoor ; nog geen 60000 km
van Twente via Breda naar jou ? 'Ruttchen Autowereld'
is dat naast Rennsport (Porsche)

veel rijplezier !

10 jun 2011 13:07
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
voertuigvolgsysteem/track&trace is niet meer bij alle maatschappijen verplichting.
redelijk recent nog een draadje over onderwerp verzekeren :idea:

10 jun 2011 16:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Klopt Paul, die heb ik inmiddels allemaal gelezen en inmiddels heb ik ook (veelvuldig) contact gehad met Jos Targa hierover. Jos heeft mij uitstekend geholpen en geinformeerd, maar mijn situatie blijkt net iets anders dan normaliter het geval is. Voertuigvolgsysteem is daarom verplicht in mijn situatie. Gelukkig is de auto daar al van voorzien.

Maar daarom ook mijn vraag die ik stelde een paar reacties terug!

10 jun 2011 18:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Na 3 weken wachten, ga ik eindelijk maandagochtend de STi ruilen voor de Boxster S met toch wel een beetje dubbel gevoel. Hopelijk is dat zo over :D.

Maandagmiddag meteen laten keuren voor het SCM-certificaat en volgende week vrijdag breng ik hem naar Rennsport in Breda voor 60K onderhoud. Dan nog een keer een moment in zien te lassen voor een NANO-lakbehandeling. Ik krijg er meteen 2 nieuwe achterbanden bij en een windschotje heb ik inmiddels ook geregeld. Kan ie er voorlopig weer even tegen.

Alleen nog ergens nieuwe wielbouten zien te scoren, want die zagen er behoorlijk roestig uit, wellicht doe ik dat meteen in combinatie met spacers aan de achterkant, maar daar ben ik nog niet helemaal aan uit of dit nu wel/niet kwaad kan.

Afbeelding Afbeelding

17 jun 2011 23:42
Profiel WWW
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Wij worden bijna net zo ongeduldig als jij :bounce:

18 jun 2011 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Afgelopen maandagochtend heb ik dan eindelijk de Boxster kunnen ophalen. Na afhandeling van de papierwinkel rustig naar huis gereden en in de middag meteen het alarm laten herkeuren voor mijn SCM-certificaat. Gelukkig zonder enig probleem goedgekeurd. Ook maar meteen een eerste (kleine) wijziging gedaan aan de auto. Heb in de knipperlichten - achter - de oranje bolletjes geruild voor chroomkleurige (Philips Silvervision) waardoor hij nog iets strakker overkomt. De laatste 3 avonden de auto uitgebreid onder handen genomen voor wat betreft het poetsen. Ben nog niet helemaal tevreden, maar het resultaat is na het Mequiaren goed genoeg om op de gevoelige plaat vast te leggen. Dus hierbij wat plaatjes van de aanwinst.

Overigens twijfel ik of er spacers onder zitten, ik vind hem namelijk niet ZO smal op z'n poten staan. Wat is jullie gedachte hierover?

Boxster S, Zwart/Cocoa.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

23 jun 2011 0:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
3.0 SC Jubileum '81 & een 3.2 G50 Cabrio '87
Mooi man, top! :thumright: :drive: :thumleft: 3.4 :res: ( 1,8cm spacers achter kan! )

23 jun 2011 11:25
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Absolute prachtig :thumleft:
Niet te veel aan doen, Porsche ontwerpers weten wat ze doen en waarom.

Dat Mocca bruine interieur WIL IK OOK. Geweldig :cheers:

23 jun 2011 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Is dit geen cacoa bruin interieur? Ik heb dat namelijk ook, heel proper.

Mooie wagen met een mooie diepe glans, zal U veel plezier geven.

Geen enkele foto met open dak en ik las dat U dat juist zo leuk vond.

Genieten maar de zomer staat voor de deur.

Mvg

23 jun 2011 17:20
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Zicht_op_oneindig schreef:

Het weer hier in Nederland is dan ook niet om over naar huis te schrijven :)

23 jun 2011 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Zicht_op_oneindig schreef:
Is dit geen cacoa bruin interieur? Ik heb dat namelijk ook, heel proper.

Mooie wagen met een mooie diepe glans, zal U veel plezier geven.

Genieten maar de zomer staat voor de deur.

Mvg

Klopt Z_o_o, maar hier in nederland noemen we het Cocoa :)
Die diepe glans kan nog beter hoor, maar zo op de foto's oogt ie inderdaad wel goed.

Inmiddels is de auto bij Rennsport in Breda geweest, bij Lothar, voor een 60K beurtje en een inspectie, omdat de auto een half jaartje had stil gestaan. Er werd gelukkig alle tijd genomen om dingen uit te leggen en gelegendheid geboden om vragen te stellen. Mooi bedrijf met een man die gaat voor kwaliteit, service en een langdurige relatie met de klant. Ik heb er een goed gevoel aan over gehouden. Dus wat mij betreft zeker een aanrader!!

Inmiddels ben ik er achter dat de auto al rondom op spacers staat (5-7mm), prima dus! De wielbouten die ik wilde aanschaffen omdat de huidige helemaal waren geroest, die heeft Lothar onder handen genomen en zien er werkelijk weer uit als nieuw. Die ene rib kan dus lekker blijven zitten :mrgreen:.

Ik heb alleen soms last van een regelmatig uitvallende meter van het koelwater. Hij geeft dan een waarschuwingssignaal (piepje) en een melding in het dashboard 'Measurement water faillure'. Overigens heeft ie hier alleen last van totdat het koelwater zo tegen de 60c staat, daarna nergens geen last meer van, zolang de auto op temperatuur is. Auto rijd verder normaal, geen rook of stotteren en het waterpeil is ook gewoon goed. Lothar heeft de ECU uitgelezen en de storingen gereset, maar dat heeft blijkbaar geen resultaat. Dus ik vermoed een sensor die niet meer helemaal goed is of zijn er wellicht nog andere mogelijkheden? Iemand ervaring mee toevallig?

26 jun 2011 22:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Na 10 maanden de stap toch maar genomen en onlangs een afspraak gemaakt bij Gert van Carnewal EU te Belgie om een GT exhaust te laten plaatsen. Na mijn STI met open uitlaat was de Boxster toch best een behoorlijk brave auto. Ik hoor en lees best goede berichten over deze einddemper en wil het eens aan den lijve ondervinden bij m'n Boxster. Iets meer decibels en pit kan nooit geen kwaad lijkt me. Een eventuele betere flow waarover men het ook heeft, neem ik uiteraard graag op de koop toe, al verwacht ik daar echt niet zo veel van. Maandag, Koninginnedag, gaat het gebeuren....

27 apr 2012 21:36
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
:thumleft: Zijn goede wagens die boxsters... geluid ´standaard´ is dan minder (dat ze bij de bouw van de auto niet hebben aangedacht bij Porsche :scratch: :bang: ) .... maar met een loud-pipe maak je er een echte race-machine van (voor je gevoel ;) )
Goede upgrade aankomende oranje dag :cheers:

27 apr 2012 23:05
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
he Buco, ben benieuwd naar het resultaat! ik zit er zelf ook over te denken.

28 apr 2012 9:44
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik heb via Carnewal een cargraphic 250 pk set laten monteren op mijn 986 2.7 , inclusief uitlaat, wat ook een zeer positieve invloed had op het geluid! :D

28 apr 2012 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
Ben ook heel benieuwd naar het resultaat. Zit zelf ook wel eens aan iets dergelijks te denken, maar vind het geluid van mijn (3.2) Boxster S eigenlijk niet eens zo slecht.

PS. toch besloten de Boxster te houden?

28 apr 2012 17:50
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
vind het geluid ook niet slecht maar zou het wel wat 'dieper' en voller willen zoals bij de 911. maar ben een beetje angstig dat het straks zo'n Johnny-roffel wordt en dat het gaat irriteren bij lange ritten. vind het dus lastig om zonder iets te hebben gehoord te bestellen. Dus Buco keep us posted!

28 apr 2012 18:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Leuk om te zien dat er meerdere mensen zijn die dezelfde wens hebben. Ik ben zelf ook ERG te spreken over het standaard geluid van de Boxster(S), alleen stationair en bij lage toeren mag het wel wat bruter klinken. Steeds als je op zo'n meeting komt begint het steevast te kriebelen.

Mijn ervaringen met de vorige auto, de STi, waren op dat gebied zeer positief.
Eigenlijk is dit de minst heftige stap om te doen. Met het verwijderen van 1 of meerdere kat's krijg je nog meer decibels en een betere flow (minder restrictie), dus iets meer vermogen wat je over houdt. Dat is inderdaad naar mijn mening ook een van de beste upgrades die je kan doen. Hij klinkt rauwer en je hebt het idee dat hij veel soepel en sneller door de versnellingen heen trekt, dit wordt nog extra aangezet vanwege het extra geluid dat je erbij krijgt. Maar jah hoe klinkt en gaat dat bij een Boxster....

Omdat ik ook geen al TE heftig geluid wil, doe ik de eerste, mijnsinziens de meest simpele, aanpassing. Als dat bevalt en ik zou verder willen gaan kan dat altijd nog.

Ik heb een filmpje gezien op YOUTUBE, maar die is wel met een 200cells kat, dus deze auto klinkt iets harder dan met alleen de GT-exhaust.

http://www.youtube.com/watch?v=2lwIG4GD ... ata_player

Marc als hij gemonteerd is gaan we wel eens een stukje rijden (in een echte auto :D) zodat je het kan beoordelen.

In feite staat mijn auto nog steeds te koop, maar de markt is gewoon super slecht, of ik vraag te veel :D. Gelukkig MOET ik hem niet verkopen, heb de prijs een paar keer aangepast, maar weggeven kan altijd nog. Daarbij ga ik de auto steeds beter leren kennen en waarderen. 't was gewoon lastig afkicken van die goeie ouwe STI :mrgreen:. Als ik hem dan toch 'moet' rijden Dan wel graag zoals ik zou willen. Vandaar deze aanpassing/investering.

28 apr 2012 19:46
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende