Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Bandenslijtage probleem opgelost
Gaf al eerder aan dat de achterbanden zéér snel versleten raakte terwijl ik geen wilde rijder ben Bracht de auto naar Robert Visser in Hilversum voor een "grote beurt" en hij belde direct, de sporing achter is niet geheel correct en ook voor kon beter Alles laten doen wat nodig is en hij stuurt weer als een scheermes Vond de 911 al super sturen, maar nu nog beter
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 jun 2011 8:26 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Bandenslijtage probleem opgelost
Klinkt goed !
Ik heb zelf op de voorwielen het toespoor moeten vergroten om binnen spec te komen. Ik denk daarmee van de slijtage op de voorbanden af te zijn (binnenkant loopvlak slijt iets sneller).
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Laatst bijgewerkt door lindemans op 08 jun 2011 22:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 jun 2011 10:03 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: Bandenslijtage probleem opgelost
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
08 jun 2011 21:18 |
|
|
Boxster S 550 Spyder
Boxster S 550 SpyderSchagen
|
Re: Bandenslijtage probleem opgelost
Had ik deze tip ook al niet gegeven op een topic van PRG? Je hebt zelf ook nog deelgenomen aan dit topic, zie ik. Goed dat het is opgelost!
_________________________________________ Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.
Modificaties: - Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint - K&N High-Flow Air Filter
|
10 jun 2011 19:27 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Bandenslijtage probleem opgelost
geef effe over een half jaartje door of ze minder gesleten zijn
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
10 jun 2011 19:42 |
|
|
996driver
|
Re: Bandenslijtage probleem opgelost
Vraag hierover: wordt met sporing hetzelfde bedoeld als uitlijning. Bij de porsche dealer constateerden ze bij mij dat de achterbanden aan de binnenkant volledig weggesleten zijn. Het profiel bij de rest van de achterbanden was nog iets van 5 mm. Erg zonde dus om ze te moeten vervangen. Ze gaven aan dat we het zouden kunnen voorkomen door uit te lijnen. Ik dacht zelf dat uitlijnen misschien alleen effect zou hebben op de voorbanden.
Ik neem de voorbanden maar gelijk mee(die zitten er al een tijd onder). Moet daarvoor toch even 1300 euro aftikken.
|
16 jun 2011 14:25 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Bandenslijtage probleem opgelost
Tijdens het uitlijnen worden diverse standen van de wielen gecontroleerd/gecorrigeerd, o.a. de sporing
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 jun 2011 14:55 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Bandenslijtage probleem opgelost
Zowel de voorwielen alsook de achterwielen kun je uitlijnen bij de 911. Dat dat kan op de achterwielen is redelijk bijzonder, bij veel autos staan de achterwielen in een vaste positie. Foute uitlijning zorgt inderdaad voor ongelijkmatige slijtage. Ook als de Camber te ver negatief staat, dan slijten ze harder aan de binnenzijde; dit is ook in te stellen.
Kwestie van inderdaad laten meten en afstelen door iemand die bekend is met het auto-type.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 jun 2011 15:14 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Bandenslijtage probleem opgelost
Noemen ze dat niet vierkant uitlijnen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 jun 2011 15:49 |
|
|
996driver
|
Re: Bandenslijtage probleem opgelost
Dank voor jullie reacties. Nu dus iemand vinden die dat erg goed kan. In principe laat ik alles bij de dealer doen maar mijn oog viel ook op een ander draadje verderop. Alleen nieuwe banden monteren en balanceren kost bij de dealer ruim 1200 euro (incl uitlijnen 1300). Via internet kost het nog geen € 800,- lees ik verderop. Nu gun ik een ieder zijn marge en ik wil zeker niet het onderste uit de kan maar vind hetprijsverschil wel enorm. Het belangrijkste is dat het goed gebeurt. Ik heb weleens gehoord dat echte specialisten beter zijn dan de dealer. Iemand ervaringen of een goede tip in de regio Wateringen/ Rijswijk/ Den Haag?
|
16 jun 2011 16:36 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Bandenslijtage probleem opgelost
IK denk persoonlijk dat de kleinschalige specialisten het beter "willen" doen want die staan voor hun eigen zaak te "beren". Monteurs in dienst van de "Grote" dealer willen natuurlijk ook goed werk leveren maar het is toch niet van hen zelf en daar wordt het verschil gemaakt.
|
17 jun 2011 0:12 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Bandenslijtage probleem opgelost
Ja, in het draadje van je over dit onderwerp
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 jun 2011 11:24 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Bandenslijtage probleem opgelost
meestal is het zo dat je bij bijna alle auto`s tegenwoordig sporing kan afstellen voor en achter en dan houd het op terwijl je bij een 911 meer kan afstellen. dat is het verschil de stel mogelijkheden zijn groter waardoor iemand er ook langer mee bezig is.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
19 jun 2011 17:25 |
|
|