Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 15:40



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Boxster met 150dkm, slim of? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht Boxster met 150dkm, slim of?
Hoeveel zou een Boxster uiteindelijk kunnen lopen zonder al te veel problemen?


21 jun 2011 10:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Denk het probleem niet zo zeer ligt aan de motor. Onze vorige ging iets over de 100.000 km de deur uit maar meer vanwege de te verwachten onderhoudskosten rond de leeftijd van 10 jaar zoals b.v. het vervangen van de kap. Met de stijgende kosten in het achterhoofd was het aantrekkelijk om te kiezen voor een 5 jaar jonger model. De staat van onderhoud zegt meer dan de kilometerstand of leeftijd m.i. De eerste boxster waarin we een proefrit maakten had anderhalve ton op de teller en schakelde slecht...dan is er (zeker tegenwoordig) genoeg aanbod om even verder te zoeken. Nogmaals de km-stand op zich lijkt me geen enkel probleem
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


21 jun 2011 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 type2
Boskamp
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Sterk afhankelijk van verschillende factoren: hoe is er met de auto gereden, heeft de auto goed onderhoud gehad, ....
Normaal gesproken denk ik mits hij goed onderhouden is dat 150dkm geen probleem is voor zo`n auto.
_________________________________________
I am the Devil in disguise.


21 jun 2011 11:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
eens ! Of het verstandig is, ligt ook aan je intentie: als je een goed onderhouden exemplaar met 150 dkm vindt en je gaat er 5-10k per jaar mee rijden, kan dat prima. Plan je echter veel KMs, dan zou ik er 1 met minder KMs zoeken. Die zijn er ook nog genoeg.


21 jun 2011 11:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Grappig, ik heb juist vaker auto's gekocht die rond de 150.000 km stonden, ook mn daily drivers toen ik nog geen lease auto had. Die staan inderdaad vaak aan de vooravond van nieuwe remmen, schokbrekers, wiellagers en soms koppeling; daarom vaak ook scherp geprijsd.

Als je dan wat manuren en spullen investeert dan heb je al die slijtdelen weer nieuw en kun je weer anderhalve ton rijden. Enige voorwaarde: motortje moet goed zijn.

Je moet relatief veel meer betalen voor een auto die 30-40.000 km minder op de teller heeft staan, maar dan ben je over een jaar of anderhalf jaar voor precies hetzelfde rijtje aan de beurt !

Cabrio dak is meer een kwestie van leeftijd, niet de kilometers...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


21 jun 2011 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Dat is ook een manier om het te doen inderdaad. Maar die manuren zou ik mijn geval dan uitbesteden /(zelf niet handig genoeg) en als je dan het rijtje optelt, kom je weer in de buurt vlg mij van een auto die nog niet die KMs heeft.


21 jun 2011 15:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
.. je kunt er ook een gaan zoeken waarbij die slijtage delen recentelijk zijn vervangen :idea:

't is eigenlijk (steeds weer) de balans op maken - lagere Km stand schrijft meer af als je er zelf veel mee gaat rijden - en is geen garantie t.a.v. onderhouds (of pech) kosten :idea:

MI heeft een Boxster met 150 Dkm op de klok zichzelf wel bewezen - en als er goed en terdege onderhoud aan is gepleegd, zou ik zo'n Boxster wss eerder aanschaffen dan eentje met een Km stand van ruim onder de ton ...


21 jun 2011 15:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 2.5 tiptronic
Zwolle
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
km's maken volgens mij niet zo veel uit, als de auto goed onderhouden is of nog redelijk jong is een oudere auto met heel weinig km's is technisch ( motorisch e.d.) meestal wel goed, maar dan kom je andere dingen tegen

bij de mijne een '97 Boxster met 99.000km gekocht laatste beurt gehad in 2008 bij 88.000 kom ik uitdroging verschijnselen tegen, ik was aan het begin druk in de weer met WD40, siliconen spray en injectie cleaner verder mechanisch oke, de mijne heeft nu in 2 maanden meer gereden dan in de afgelopen 3 jaar, dat is de andere kant
_________________________________________
NEE geen geadresseerde post van het CJIB, en/of van de Belastingdienst NEE


21 jun 2011 16:30
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
off topic: welke injectiecleaner en helpt dat tegen schokken bij lage snelheden en weinig gas?

on topic: zo is er altijd wat. Maar de vraag was hoeveel km kan ie lopen en ze zijn nog (rijdend) te vinden met 200K km plus...


21 jun 2011 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 2.5 tiptronic
Zwolle
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
off-topic antwoord ik gebruik/koop die van Valvoline altijd, is het goedkoopste en ja het werkt als het aan je injectie systeem ligt :cheers:
_________________________________________
NEE geen geadresseerde post van het CJIB, en/of van de Belastingdienst NEE


21 jun 2011 16:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Frits77 schreef:
Maar de vraag was hoeveel km kan ie lopen en ze zijn nog (rijdend) te vinden met 200K km plus...


Dat varieert met het bouwjaar - pre mid. 1999 of later :wink:


21 jun 2011 16:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Frits77 schreef:
off topic: welke injectiecleaner en helpt dat tegen schokken bij lage snelheden en weinig gas?

zéér de vraag of cleaner helpt - zou wel lekker snelle oplossing zijn natuurlijk :) - maar aannemelijker zijn luchtmassameter, bobine(s), dat werk :!:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


21 jun 2011 16:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Tis toch wat met die porsches, een paar jaar oud, net over een ton gelopen, krap over de 200pk en de technische problemen dienen zich aan terwijl talloze willekeurig jan modaal autos gemakkelijk probleemloos een paar ton lopen en vaak nog meer peekaas hebben, zeker de diesels......geeft me af en toe toch twijfels....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


21 jun 2011 17:19
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Paul II schreef:
Frits77 schreef:
off topic: welke injectiecleaner en helpt dat tegen schokken bij lage snelheden en weinig gas?

zéér de vraag of cleaner helpt - zou wel lekker snelle oplossing zijn natuurlijk :) - maar aannemelijker zijn luchtmassameter, bobine(s), dat werk :!:


die zijn net nieuw. Het is misschien ook gewoon het karakter van de boxer motor. Het is ook niet heel nadrukkelijk aanwezig, maar soms merk ik dat ie beetje schokkerig loopt. Zal 'm eens alten uitlezen, helpt misschien. Waar ie tot nu toe in onderhoud was, was geen uitleesmogelijkheid.


21 jun 2011 17:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Marcel schreef:
Tis toch wat met die porsches, een paar jaar oud, net over een ton gelopen, krap over de 200pk en de technische problemen dienen zich aan terwijl talloze willekeurig jan modaal autos gemakkelijk probleemloos een paar ton lopen en vaak nog meer peekaas hebben, zeker de diesels......geeft me af en toe toch twijfels....


Je trekt wel een hele rare conclusie uit dit topic. Onderdelen vervangen die aan slijtage onderhevig zijn is heel iets anders dan technische problemen, over die laatste categorie hoor ik nog niemand in dit topic en ook in andere topics lees ik er weinig over... :popcorn:
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


21 jun 2011 17:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
roenkie schreef:
Je trekt wel een hele rare conclusie uit dit topic. Onderdelen vervangen die aan slijtage onderhevig zijn is heel iets anders dan technische problemen, over die laatste categorie hoor ik nog niemand in dit topic en ook in andere topics lees ik er weinig over... :popcorn:


Normale slijtage is tot daar aan toe, maar kennelijk is ELKE Porsche 911 bij 180.000km toe aan een preventieve revisie, aldus de expert. Volgens mij geldt dat niet voor Audi's met 300+, 400+ of 500+ pk's...

Renntech schreef:
Als je het technisch bekijkt is ELKE 911 motor rond de 180.000 km echt aan een preventieve revisie toe. :cry:
Dat kan ik opmaken aan de diverse metingen die ik bij een revisie doe aan pistonpenbussen, drijfstangoog maatvoering, klepsteeldiameters ect.

Daarnaast kom je bij ELKE motor wel iets tegen dat de preventieve revisie nog meer rechtvaardigt. Zoals bij EriC4C bijvoorbeeld één defecte cilinderkop en twee gebroken klepveren. En bij Olaf zijn motor een bijna uitgelopen drijfstanglager terwijl de motor alleen uit elkaar moest vanwege uitgedroogde cilindervoet o-ringen.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


21 jun 2011 18:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
... d(i)e twee geschetste voorbeelden zijn beide van een 964 motor, zowel het eerste als het tweede type :wink:

MI kunnen er hogere KM-standen gehaald worden, maar moet er voor die tijd iets los, dan is er inderdaad vaak veel meer (noodzakelijk) te vervangen ..

Mijn Audi 2.5 TDI had overigens bij 175 Dkm al nieuwe nokkenassen nodig - en dat terwijl deze op het zogeheten "long-life" programma loopt ..
Net over de 2 ton kon er een nieuwe brandstof-injectie-pomp en computer in ...
:arrow: totale kosten toch al een heel eind richting het reviseren van een 964 blok :popcorn:


21 jun 2011 18:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Shameless plug... ; Ik heb een zeer mooie, scherp geprijsde 986 S te koop staan met < 150k op de teller... :D :salut:


21 jun 2011 19:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 2.5 tiptronic
Zwolle
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Paul II schreef:
Frits77 schreef:
off topic: welke injectiecleaner en helpt dat tegen schokken bij lage snelheden en weinig gas?

zéér de vraag of cleaner helpt - zou wel lekker snelle oplossing zijn natuurlijk :) - maar aannemelijker zijn luchtmassameter, bobine(s), dat werk :!:


off-topic daarom zei ik ook als het aan je injectie systeem ligt wel maar een flesje kost 8 a 10 euro het kunnen ook uit gelubberde injectoren zijn dat die niet meer goed verstuifd

Bij mij dat dacht ik in eerste instantie ook Bobines e.d. !!! Heb Riemer toen ik de Boxster net had de bougies bobines Lambdasondes laten vervangen gaf die fouten op bij het uitlezen maar het schommelen/ schokken hield pas op na 2 flesjes cleaner bij mij owja en een schoongemaakte luchtfilter zat vol met blad :bang:
_________________________________________
NEE geen geadresseerde post van het CJIB, en/of van de Belastingdienst NEE


21 jun 2011 20:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Tja, als zelfs schoongemaakte luchtfilters vol met blad zitten ... :mrgreen:
_________________________________________
Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!


21 jun 2011 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.
Zuid Holland zuid
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Ik zou dit gebruiken http://www.forte-nwe.com/NL/Home.html ipv valvoline produkten

Heb er goede ervaringen mee als monteur.

Tja 150k is eigenlijk helemaal niet veel, maar afhankelijk van onderhoud en gebruik van de vorige eigenaar. onder de ton kom ik ook genoeg gebakjes tegen


21 jun 2011 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
off topic: waar koop ik dat forté?

on topic: heeft de TS genoeg informatie?


22 jun 2011 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.
Zuid Holland zuid
Bericht Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Alleen bij garage bedrijven te koop, mischien ook bij de porsche specialist.


22 jun 2011 20:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.