Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Boxster met 150dkm, slim of?
Hoeveel zou een Boxster uiteindelijk kunnen lopen zonder al te veel problemen?
|
21 jun 2011 10:52 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Denk het probleem niet zo zeer ligt aan de motor. Onze vorige ging iets over de 100.000 km de deur uit maar meer vanwege de te verwachten onderhoudskosten rond de leeftijd van 10 jaar zoals b.v. het vervangen van de kap. Met de stijgende kosten in het achterhoofd was het aantrekkelijk om te kiezen voor een 5 jaar jonger model. De staat van onderhoud zegt meer dan de kilometerstand of leeftijd m.i. De eerste boxster waarin we een proefrit maakten had anderhalve ton op de teller en schakelde slecht...dan is er (zeker tegenwoordig) genoeg aanbod om even verder te zoeken. Nogmaals de km-stand op zich lijkt me geen enkel probleem
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
21 jun 2011 11:10 |
|
|
sabar
944 type2Boskamp
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Sterk afhankelijk van verschillende factoren: hoe is er met de auto gereden, heeft de auto goed onderhoud gehad, .... Normaal gesproken denk ik mits hij goed onderhouden is dat 150dkm geen probleem is voor zo`n auto.
_________________________________________ I am the Devil in disguise.
|
21 jun 2011 11:11 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
eens ! Of het verstandig is, ligt ook aan je intentie: als je een goed onderhouden exemplaar met 150 dkm vindt en je gaat er 5-10k per jaar mee rijden, kan dat prima. Plan je echter veel KMs, dan zou ik er 1 met minder KMs zoeken. Die zijn er ook nog genoeg.
|
21 jun 2011 11:26 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Grappig, ik heb juist vaker auto's gekocht die rond de 150.000 km stonden, ook mn daily drivers toen ik nog geen lease auto had. Die staan inderdaad vaak aan de vooravond van nieuwe remmen, schokbrekers, wiellagers en soms koppeling; daarom vaak ook scherp geprijsd.
Als je dan wat manuren en spullen investeert dan heb je al die slijtdelen weer nieuw en kun je weer anderhalve ton rijden. Enige voorwaarde: motortje moet goed zijn.
Je moet relatief veel meer betalen voor een auto die 30-40.000 km minder op de teller heeft staan, maar dan ben je over een jaar of anderhalf jaar voor precies hetzelfde rijtje aan de beurt !
Cabrio dak is meer een kwestie van leeftijd, niet de kilometers...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
21 jun 2011 15:09 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Dat is ook een manier om het te doen inderdaad. Maar die manuren zou ik mijn geval dan uitbesteden /(zelf niet handig genoeg) en als je dan het rijtje optelt, kom je weer in de buurt vlg mij van een auto die nog niet die KMs heeft.
|
21 jun 2011 15:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
.. je kunt er ook een gaan zoeken waarbij die slijtage delen recentelijk zijn vervangen 't is eigenlijk (steeds weer) de balans op maken - lagere Km stand schrijft meer af als je er zelf veel mee gaat rijden - en is geen garantie t.a.v. onderhouds (of pech) kosten MI heeft een Boxster met 150 Dkm op de klok zichzelf wel bewezen - en als er goed en terdege onderhoud aan is gepleegd, zou ik zo'n Boxster wss eerder aanschaffen dan eentje met een Km stand van ruim onder de ton ...
|
21 jun 2011 15:35 |
|
|
Maksor
Porsche Boxster 2.5 tiptronicZwolle
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
km's maken volgens mij niet zo veel uit, als de auto goed onderhouden is of nog redelijk jong is een oudere auto met heel weinig km's is technisch ( motorisch e.d.) meestal wel goed, maar dan kom je andere dingen tegen
bij de mijne een '97 Boxster met 99.000km gekocht laatste beurt gehad in 2008 bij 88.000 kom ik uitdroging verschijnselen tegen, ik was aan het begin druk in de weer met WD40, siliconen spray en injectie cleaner verder mechanisch oke, de mijne heeft nu in 2 maanden meer gereden dan in de afgelopen 3 jaar, dat is de andere kant
_________________________________________ NEE geen geadresseerde post van het CJIB, en/of van de Belastingdienst NEE
|
21 jun 2011 16:30 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
off topic: welke injectiecleaner en helpt dat tegen schokken bij lage snelheden en weinig gas?
on topic: zo is er altijd wat. Maar de vraag was hoeveel km kan ie lopen en ze zijn nog (rijdend) te vinden met 200K km plus...
|
21 jun 2011 16:36 |
|
|
Maksor
Porsche Boxster 2.5 tiptronicZwolle
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
off-topic antwoord ik gebruik/koop die van Valvoline altijd, is het goedkoopste en ja het werkt als het aan je injectie systeem ligt
_________________________________________ NEE geen geadresseerde post van het CJIB, en/of van de Belastingdienst NEE
|
21 jun 2011 16:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Dat varieert met het bouwjaar - pre mid. 1999 of later
|
21 jun 2011 16:49 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
zéér de vraag of cleaner helpt - zou wel lekker snelle oplossing zijn natuurlijk - maar aannemelijker zijn luchtmassameter, bobine(s), dat werk
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 jun 2011 16:57 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Tis toch wat met die porsches, een paar jaar oud, net over een ton gelopen, krap over de 200pk en de technische problemen dienen zich aan terwijl talloze willekeurig jan modaal autos gemakkelijk probleemloos een paar ton lopen en vaak nog meer peekaas hebben, zeker de diesels......geeft me af en toe toch twijfels....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
21 jun 2011 17:19 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
die zijn net nieuw. Het is misschien ook gewoon het karakter van de boxer motor. Het is ook niet heel nadrukkelijk aanwezig, maar soms merk ik dat ie beetje schokkerig loopt. Zal 'm eens alten uitlezen, helpt misschien. Waar ie tot nu toe in onderhoud was, was geen uitleesmogelijkheid.
|
21 jun 2011 17:22 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Je trekt wel een hele rare conclusie uit dit topic. Onderdelen vervangen die aan slijtage onderhevig zijn is heel iets anders dan technische problemen, over die laatste categorie hoor ik nog niemand in dit topic en ook in andere topics lees ik er weinig over...
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
21 jun 2011 17:34 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Normale slijtage is tot daar aan toe, maar kennelijk is ELKE Porsche 911 bij 180.000km toe aan een preventieve revisie, aldus de expert. Volgens mij geldt dat niet voor Audi's met 300+, 400+ of 500+ pk's...
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
21 jun 2011 18:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
... d(i)e twee geschetste voorbeelden zijn beide van een 964 motor, zowel het eerste als het tweede type MI kunnen er hogere KM-standen gehaald worden, maar moet er voor die tijd iets los, dan is er inderdaad vaak veel meer (noodzakelijk) te vervangen .. Mijn Audi 2.5 TDI had overigens bij 175 Dkm al nieuwe nokkenassen nodig - en dat terwijl deze op het zogeheten "long-life" programma loopt .. Net over de 2 ton kon er een nieuwe brandstof-injectie-pomp en computer in ... totale kosten toch al een heel eind richting het reviseren van een 964 blok
|
21 jun 2011 18:32 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Shameless plug... ; Ik heb een zeer mooie, scherp geprijsde 986 S te koop staan met < 150k op de teller...
|
21 jun 2011 19:30 |
|
|
Maksor
Porsche Boxster 2.5 tiptronicZwolle
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
off-topic daarom zei ik ook als het aan je injectie systeem ligt wel maar een flesje kost 8 a 10 euro het kunnen ook uit gelubberde injectoren zijn dat die niet meer goed verstuifd Bij mij dat dacht ik in eerste instantie ook Bobines e.d. !!! Heb Riemer toen ik de Boxster net had de bougies bobines Lambdasondes laten vervangen gaf die fouten op bij het uitlezen maar het schommelen/ schokken hield pas op na 2 flesjes cleaner bij mij owja en een schoongemaakte luchtfilter zat vol met blad
_________________________________________ NEE geen geadresseerde post van het CJIB, en/of van de Belastingdienst NEE
|
21 jun 2011 20:11 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Tja, als zelfs schoongemaakte luchtfilters vol met blad zitten ...
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
21 jun 2011 21:01 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Ik zou dit gebruiken http://www.forte-nwe.com/NL/Home.html ipv valvoline produkten Heb er goede ervaringen mee als monteur. Tja 150k is eigenlijk helemaal niet veel, maar afhankelijk van onderhoud en gebruik van de vorige eigenaar. onder de ton kom ik ook genoeg gebakjes tegen
|
21 jun 2011 21:13 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
off topic: waar koop ik dat forté?
on topic: heeft de TS genoeg informatie?
|
22 jun 2011 11:41 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: Boxster met 150dkm, slim of?
Alleen bij garage bedrijven te koop, mischien ook bij de porsche specialist.
|
22 jun 2011 20:19 |
|
|