Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:48



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Uitlaat & motor ''opsmuk'' 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
België
Bericht Uitlaat & motor ''opsmuk'' 964
ben sinds afgelopen week de eigenaar van een 964 C4 van 1991

Bij het passeren bij een mede porscheliefhebber merkte deze al snel op dat m'n wagen een erg sportief geluidje maakte
Ik dacht dat t wel normaal was :mrgreen:
Maar vandaag heb ik me dan maar eens even op m'n rug gelegd en het lijkt er op dat ik een niet originele middendemper heb zitten
is zo een cuprohr achtig iets,gewoon effe buis

Zo eentje dus
Afbeelding

Nu vond ik volgende onderedelen en had ik graag geweten of er iemand ervaring mee heeft

Afbeelding
Exhaust Muffler / Silencer Race G-Pipe.

Dansk Race G-pipe is designed to replace the final silencer box. G-pipe allows fast air flow and weight saving which together produces more BHP. Made from High grade T304 stainless steel. The short pipe also changes the sound to a deeper RS like


Afbeelding
This a replica of the Porsche Germany RS lightweight factory heat duct that was used on all 3.6 liter special RS lightweight rare cars.

The Porsche part is ugly roto-formed cheap plastic with parting lines whereas accurate replica is carbon fiber.

Saves 8 to 9lbs about 4Kg from the rear of all 964's and 993's. Will not work on C2 Turbos/965 cars.

Replaces blower motor assembly and ductwork and still allows plenty of heat just like the factory RS part.

Ultra cool clear coated real carbon fiber tube that really cleans up engine bay and makes working on engine easy.

Simple do it yourself 20 minute installation that gives you the RS style engine look.


Afbeelding
This a replica of the Porsche Germany RS lightweight factory air duct that was used on all 3.6 liter special RS lightweight race cars.
The air duct is directed up towards the boot lid where air is forces into the air duct and then into the air box

Simple do it yourself 20 minute installation that gives you the RS style engine look


Vooral bij dit laatste onderdeel stel ik me de vraag--> aangezien de inlaat rechtstreeks onder je rooster van de motorkap komt te zitten
is dit niet vragen om problemen? zuigt letterlijk stof aan en regent het hier dan niet aan in?

mensen die deze stukken hebben gemonteerd?
Feedback is meer dan welkom

Thanks
Kristof


24 jun 2011 23:30
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Uitlaat & motor ''opsmuk'' 964
Over de Cup-Rohr en G-pipe is hier al veel geschreven - ook over de combinaties daarvan.
Als je de zoekfunctie van dit forum even gebruikt vind je wat dat betreft vast en zeker de antwoorden op je vragen :idea:


25 jun 2011 9:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
België
Bericht Re: Uitlaat & motor ''opsmuk'' 964
:oops:
thanks
combinatie van beide is dus blijkbaar een beetje TE veel van t goede

Blijft m'n enige vraag dus nog over die carbon parts :ba:


25 jun 2011 10:13
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Uitlaat & motor ''opsmuk'' 964
Gizmo heeft die z.g. "heat-duct" :arrow: het hoe en waarom (en resultaat) weet ik niet. geloof wel dat de pasvorm niet optimaal is van de carbon-repro's.


25 jun 2011 10:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
België
Bericht Re: Uitlaat & motor ''opsmuk'' 964
de heat duct is volgens mij enkel ''optisch'' wat mooier

Die ''ram intake'' zegt me al wat meer


25 jun 2011 10:23
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Uitlaat & motor ''opsmuk'' 964
Ibiz@ke schreef:
de heat duct is volgens mij enkel ''optisch'' wat mooier


Scheelt gewicht en evt. reparatie- of vervangings- kosten van een (te) dure ventilator :wink:


25 jun 2011 10:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
België
Bericht Re: Uitlaat & motor ''opsmuk'' 964
:lol:
gewicht maakt me niet zo veel uit aangezien de 964 nooit op circuit zal rijden dat andere puntje is dan wel weer interessant


25 jun 2011 10:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3
Kortenhoef
Bericht Re: Uitlaat & motor ''opsmuk'' 964
Ibiz@ke schreef:
:oops:
thanks
combinatie van beide is dus blijkbaar een beetje TE veel van t goede

Blijft m'n enige vraag dus nog over die carbon parts :ba:


Vraag ff aan Bassen die heeft de combinatie cup pijp en g-bocht. Hij heeft geloof ik ook in zijn topic een filmpje staan.
_________________________________________
groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3


25 jun 2011 11:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
België
Bericht Re: Uitlaat & motor ''opsmuk'' 964
combo vind k wat rauw klinken
nu met de pipe alleen klinkt hij sportiever
Dus bocht id heb k al laten varen :mrgreen:


25 jun 2011 12:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht Re: Uitlaat & motor ''opsmuk'' 964
heb een dubbele dansk uitlaat en de katalysator er nog onder en dat klinkt sportief zonder storend te zijn bij lange ritten.
kan je het adres geven waar je dansk uitlaten kan bestellen


25 jun 2011 19:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.