Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:24

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Even voorstellen, Porsche 951 Emiel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 944 turbo '86
Bericht Even voorstellen, Porsche 951 Emiel
Hallo,

Bij deze zal ik mezelf even voorstellen:

Ik ben Emiel, 22 jaar en komt uit Helmond, ben sinds een paar maanden in bezit van een Porsche 951 (944 turbo) uit '86. De Porsche gaat gebruik worden als tracktool voor op de Nürburgring.

Had hiervoor een BMW E36 325i als tracktool, maar die stond in een fabriekshal die af is gebrand. Het werd dus hoog tijd om te zoeken naar een opvolger. Ik heb aan veel (verschillende) auto's gedacht en uiteindelijk uitgekomen op de 944. Na veel zoeken had ik er een gevonden, een porsche 951, de 2.5 turbo uit 1986 met 220 pk. De auto rijdt enorm fijn en is redelijk snel, maar het gaat natuurlijk vooral om de wegligging en ik moet zeggen dat ik daar behoorlijk tevreden over ben.

Afbeelding

Nu is het wel zo dat er het een en ander gaat veranderen zodat de auto niet alleen stabieler op de weg gaat liggen maar ook veiliger zal worden. Vorige week zijn er al een paar dingen aangepast, de auto heeft nu de M030 stabi (voor 30 mm), remleidingen met rvs omhulsel (goodridge) in combinatie met race remolie (ATE) en Ferodo remblokken, DS3000 voor en DS2500 achter. Ook zitten er spacers op om de velgen op de juiste afstand te zetten (zitten velgen op met et52 i.p.v. et23). Er komen ook kuipstoelen in met 4-punts gordels (uit te breiden naar 6-punts) en een rolkooi van Wiechers (tot achter de stoelen, dus geen volledige i.v.m. makkelijk in en uitstappen). In de loop van de week komen er ook semi slicks op (Hankook) met rondom 225 breed (velgen zijn teledials met rondom 8j, voor zitten er andere teledials op als normaal, normaal is dit namelijk 7j). Een ander onderstel komt er ook onder maar dat wordt iets voor na de zomer.

Binnenkort ga ik ook een topic openen in projecten waar ik zoveel mogelijk materiaal in probeer te zetten.

Groeten,

Emiel

28 jun 2011 14:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even voorstellen, Porsche 951 Emiel
welkom hier en succes met het project!

28 jun 2011 14:45
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Dag Emiel,

Leuke auto
Ik ben de andere kant opgegaan van 944 => E36
Afbeelding Afbeelding
De 944 is de beter gebalanceerde auto waarbij veel meer gevoel in het stuur zit. Maar goed een E36 is net even goedkoper, zeker wanneer het mis gaat.
Ik heb er toen bilstein dempers eronder laten zetten, maar ik neem aan dat jij eerder aan een schroefsetje zit te denken?

28 jun 2011 15:04
Profiel
ex 993 ex 996
welkom emiel

mooie wagen en mooie kleur

veel :drive:

28 jun 2011 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 turbo '86
@ DeniS2

Waarschijnlijk wordt het wel een schroefset, zit te denken aan een Bilstein set, volgens mij is van Bilstein het originele 944 cup onderstel nog te krijgen.

28 jun 2011 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type2
Boskamp
Welkom emiel, mooie turbo, steeds meer 944`s op het forum :D
Ik heb wel eens een 944 op MP voorbij zien komen met een Bilstein onderstel, dus volgens mij zijn ze er nog wel.

28 jun 2011 21:35
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]