Even voorstellen, Porsche 951 Emiel
Hallo,
Bij deze zal ik mezelf even voorstellen:
Ik ben Emiel, 22 jaar en komt uit Helmond, ben sinds een paar maanden in bezit van een Porsche 951 (944 turbo) uit '86. De Porsche gaat gebruik worden als tracktool voor op de Nürburgring.
Had hiervoor een BMW E36 325i als tracktool, maar die stond in een fabriekshal die af is gebrand. Het werd dus hoog tijd om te zoeken naar een opvolger. Ik heb aan veel (verschillende) auto's gedacht en uiteindelijk uitgekomen op de 944. Na veel zoeken had ik er een gevonden, een porsche 951, de 2.5 turbo uit 1986 met 220 pk. De auto rijdt enorm fijn en is redelijk snel, maar het gaat natuurlijk vooral om de wegligging en ik moet zeggen dat ik daar behoorlijk tevreden over ben.
Nu is het wel zo dat er het een en ander gaat veranderen zodat de auto niet alleen stabieler op de weg gaat liggen maar ook veiliger zal worden. Vorige week zijn er al een paar dingen aangepast, de auto heeft nu de M030 stabi (voor 30 mm), remleidingen met rvs omhulsel (goodridge) in combinatie met race remolie (ATE) en Ferodo remblokken, DS3000 voor en DS2500 achter. Ook zitten er spacers op om de velgen op de juiste afstand te zetten (zitten velgen op met et52 i.p.v. et23). Er komen ook kuipstoelen in met 4-punts gordels (uit te breiden naar 6-punts) en een rolkooi van Wiechers (tot achter de stoelen, dus geen volledige i.v.m. makkelijk in en uitstappen). In de loop van de week komen er ook semi slicks op (Hankook) met rondom 225 breed (velgen zijn teledials met rondom 8j, voor zitten er andere teledials op als normaal, normaal is dit namelijk 7j). Een ander onderstel komt er ook onder maar dat wordt iets voor na de zomer.
Binnenkort ga ik ook een topic openen in projecten waar ik zoveel mogelijk materiaal in probeer te zetten.
Groeten,
Emiel