Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:27

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
newbie met vragen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht newbie met vragen
Bij deze wil deze newbie zich eerst eens voorstellen alvorens met de deur in huis te vallen zeg maar.

Ben een 34 jarige jongeman uit Borsbeek en al vele jaren een echte snelheidsfreak maar dit was dan vooral met krijsende rijstraketten en italiaanse schonen op 2 wielen wel te verstaan.

Aangezien je met motoren meestal alleen maar kan genieten en nu mijn gezinssituatie veranderd is met een zeer lief vrouwtje wil ik een speeltje kopen wat toch een beetje dat motorgevoel moet vervangen.

Wil een 30-35 duizend eurokes uitgeven.

De wagen zal voornamelijk in het weekend gebruikt worden omdat ik door de week echt geen tijd heb met mijn zelfstandig werk.

Zit met vele vragen ivm onderhoud en wat toch wat waarde houd. Moet ik kiezen voor een luchtgekoelde, watergekoelde?
Heb al vele dingen gelezen over de 996, nog niet echt waardevast en bij de 3.4 vele motorproblemen.
Magazines heb ik al veel gelezen maar hoop op dit forum wat meer echte info en echte ervaringen kunnen vernemen.

Meesten zullen zeggen eerst gaan testrijden met de verschillende modellen maar is niet echt te vergelijken denk ik een 993 en 996.

Hopend op reacties en jullie mening hoor ik het hier graag.

28 jun 2011 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 993 '94, 997 4s '06
Flevoland
Bericht Re: newbie met vragen
Nou, de eerste keuze, het merk, is in ieder geval een juiste :cheers:

Verder heb je op dit forum avonden lang leesplezier als je de zoekfunctie een beetje weet te gebruiken. Vele soortgelijke vragen zijn voorbij gekomen.
En natuurlijk proefrijden op een gegeven moment.

Succes!

28 jun 2011 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Welkom hier! Beste tip blijft toch om in beide te gaan rijden na enig inleeswerk hier.....

28 jun 2011 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Welkom! 996 is een heerlijke moderne dageljks te gebruiken wagen, met alle moderne snufjes.... Maar smaken verschillen.... ben er persoonlijk bewust op uit gekomen en nog nooit iets pijt van gehad! En die plofmotors dat is een lang nie zo vaak voorkomend probleem meer... Die wagens zijn al lang vroegtijdig toe aan een revisie....

28 jun 2011 22:22
Profiel
@mark996+2
Citaat:
maar is niet echt te vergelijken denk ik een 993 en 996.
Nee, zijn twee totaal verschillende auto's..........

28 jun 2011 22:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
993: laatste luchtgekoelde, bruut geluid (de lufti's klinken rauwer) en mooie looks. Duurder. Geen esp en dat soort dingen (wel abs) en interieur wat ouder natuurlijk. Zo wie zo oudere auto dus onderhoud moet je wat meer aan doen.

996: relatief goedkoop, met wat moeite een goeie voor onder de 25k wel te krijgen. Loop je risico van een gevoelige IMS Lager (gebruik zoek functie). maarja, voor 12k nieuwe motor (of wat dat nu ook kost) ben je nog steeds op het kosten plaatje uit van een mooie 993 dus ik zou dat dan weer niet als argument meenemen. Nieuwer interieur (full screen navi mogelijk), wel esp en dat soort handige/veilige dingen. 4s loopt als op rails want is feitelijk de 996 turbo, maar dan met andere motor. Moet je wel van de "andere" koplampen houden...

ik zou voor 996 gaan als je vaak rijdt en ook wel regelmatig woon werk en dat soort dingen doet. Voor puur toertochten en fun car zou ik dan eerder voor 993 gaan.

edit: ik las je originele bericht opnieuw en daar stond waarde behoud in. De huidige prijzen voor 996 zijn dermate laag dat je er gewoon niet heel veel meer op af kan schrijven.... Voor een 993 liggen die prijzen een stuk hoger, en dat is koffiedik kijken hoe dat zich gaat houden. Zelf denk ik dat de hogere prijzen van 993 komen omdat veel mensen de 996 wat minder mooi vinden en vooral vanwege de motor probleem geruchten. Als dadelijk de nieuwe 991 komt en de 997 dus goedkoper wordt kan het best zo zijn dat de 993 in waarde daalt omdat mensen overstappen naar 997.... van de andere kant kan het ook zo zijn dat de 993 rijders echt perse luchtgekoeld willen houden en dan....

kortom...koffiedik. Maar feit is wel dat 996 al dermate goedkoop is dat ik die niet heel snel nog enorm zie dalen -> dan blijft er namelijk niets over...

28 jun 2011 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
zoals jullie aangeven en ikzelf dacht na al vele magazines en sites gelezen te hebben is de 996 makkelijk inzetbaar als daily maar daar heb ik spijtig genoeg de tijd niet voor.
Ga me fixeren op de 993, en dan is de vraag weer met of zonder varioram, daar gaan we weer ons weer wat verder inverdiepen.
ik hou jullie op de hoogte

29 jun 2011 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC Jubileum '81 & een 3.2 G50 Cabrio '87
Welkom! :cheers: een 993 4S :thumleft: of ( Voor ± 35k een 996 GT3 :thumleft: )

Laatst bijgewerkt door Porsche gek! op 29 jun 2011 10:22, in totaal 2 keer bewerkt.

29 jun 2011 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Er staat hier een Cayman S aangeboden tegen een schappelijke prijs. Heb je daar al eens over nagedacht?

29 jun 2011 10:00
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Porsche gek! schreef:
Welkom! :cheers: een 993 4S :thumleft: of ( Voor ± 35k een 996 GT3 :thumleft: )

Waar kun je die vinden=> GT3 ??

@Joebarreke=> Allereerst welkom op het forum. Heb zelf, inmiddels 4 jaar geleden, ook zitten twijfelen tussen beide (996/993). Zoals hierboven aangegeven ga zeker met beide rijden. Beide modellen hebben zijn/haar unieke eigenschappen. Mocht je toch uiteindelijk voorkeur hebben voor de 993, dan zul je deze ook in verschillende smaken aantreffen (targa, turbo, coupe, cabrio etc). Heb je daar ook al over nagedacht? Bezoek anders een keer een meeting, ook daar kun je veel info krijgen en direct de verschillen bekijken. Succes met je zoektocht (is erg leuk :D )

29 jun 2011 22:01
Profiel
M140i
Hi Joe, welkom op het forum! Ik heb zelf vorig jaar getwijfeld tussen een 993 4S/Turbo en een 996. Na een aantal proefritten wist ik het wel, en heb ik de 996 gekocht! Belangrijkste reden was dat de 996 moderner is, en dat zie je terug in enkele opzichten (A-stijlen en dashboard zijn twee voorbeelden).

29 jun 2011 22:14
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
993 271 <-> 285 pk, dwz pre Varioram en Varioram.

271: eerste serie, vrijwel altijd vlotter dan opvolger met (slechts) 14 pk meer; uitzondering auto's uit USA, CH en A
285: laatste serie, door lange versnellingsbak - zoek mijn draadje - duidelijk trager dan voorganger.

Als dit verschil je niet uitmaakt zoek dan de mooiste voor jou voor de mooiste prijs :wink:

29 jun 2011 22:18
Profiel
ex 993 ex 996
welkom joe

om je keuze wat makkelijker te maken waarom geen 964 :mrgreen:

veel succes met je zoektocht
niet vergeten AKK

30 jun 2011 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
zit al even met de droom porsche in mijn hoofd, en na veel hebben gelezen te hebben op de verschillende forums wordt het toch stilaan tijd om de knoop door te hakken, want goedkoper worden ze niet :)

ben dus volop aant zoek naar een 993 coupé of targa, liefst handgeschakeld, was al eentje gaan kijken in de buurt maar is een automaat, voor de rest parachtige zuivere wagen met garantie

30 jun 2011 15:32
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Welkom!

Goede keuze zo'n 993. De weg ernaar toe (het dromen en oriënteren) is ook uniek. Als je een goede tegenkomt, niet twijfelen, maar geniet ook vooral van de zoektocht.

30 jun 2011 15:50
Profiel
ex 993 ex 996
ben dus volop aant zoek naar een 993 coupé of targa, liefst handgeschakeld, was al eentje gaan kijken in de buurt maar is een automaat, voor de rest parachtige zuivere wagen met garantie

heb je er mee gereden ???

zoniet was je misschien van gedachten verandert :mrgreen:

30 jun 2011 19:23
Profiel
PorscheForum Rakker
heb niet met de wagen gereden omdat ik voelde dat de verkoper me meer een 996 targa wou verkopen

30 jun 2011 20:10
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
993 targa :cheers:

30 jun 2011 20:24
Profiel
joebarreke schreef:
heb niet met de wagen gereden omdat ik voelde dat de verkoper me meer een 996 targa wou verkopen

Logisch, goeie verkoper :lol:

30 jun 2011 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Joe; uiteindelijk kom je toch uit bij een 993 handgeschakeld...zeer goeie keuze. Laat het wel een cabrio zijn....da's nog meer benadering van je 2 wiel ervaring!

30 jun 2011 20:37
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
hoe meer ik hier lees op het forum begin ik te twijfelen :scratch:

een 996 turbo vind ik er ook wel leuk uitzien en ga straks eentje bekijken die net binnen het budget valt :wink:

02 jul 2011 7:47
Profiel
Moderator
PF #57
als je naar een 996 turbo gaat kijken zou ik die van MS964 hier op het forum ook even bekijken. :idea:

viewtopic.php?f=10&t=29775&p=789629#p789629

02 jul 2011 9:11
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
als je een 996 turbo gaat kopen zou ik die van MS964 hier op het forum kopen :cheesy:

viewtopic.php?f=10&t=29775&p=789629#p789629

02 jul 2011 17:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Na een tijdje afwezigheid en nog een paar miskopen gedaan te hebben zijn we hier terug.
Vanmiddag bij dekens langsgeweest en de uitleg en informatie verkregen die ik nodig had.

Zijn dus tot het besluit gekomen dat het geen 993 zal worden maar we gaan op zoek naar een Carrera 3.2 G50.
Ik hou de forums en de verkoopssites in het oog maar worden duidelijk zeldzaam

11 feb 2012 21:45
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
G50 is nonsens. Zat 3.2 te koop. 2 ton geen bezwaar.

11 feb 2012 21:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende