Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:43



Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Steve Wong chip 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Steve Wong chip
Na zoveel goede verhalen over Steve Wong en zn chips te hebben gelezen heb ik besloten om het maar eens te gaan proberen. Voor de 930/20 motor (231 pk, hoge compressie, zonder kat) heeft hij een versie die lekkerder zou moeten lopen in laag / midden toerenbereik en geoptimaliseerd is voor gebruik van Euro 95 peut.

Ik weet dat op max belasting vooral de luchtwegen van de 3.2 de beperkende factor zijn, die verandert natuurlijk niet. Maar een aangepaste timing van de ontsteking en hoeveelheid ingespoten brandstof zou 'm bij deellast een stuk lekkerder moeten maken.

Ik ben benieuwd, ik hou jullie wel op de hoogte hier ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


29 jun 2011 10:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Steve Wong chip
Ik ben zéér benieuwd en wacht met spanning op de resultaten... Tank je nu RON 98?
_________________________________________
Wim


29 jun 2011 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Steve Wong chip
Ik tankte tot nu toe RON98 (super); ik heb recent probleemloos 3 volle tanken Euro 95 leeggereden... Ik heb uitgebreid met Steve gemaild de afgelopen weken, hij is heel stellig dat het standaard motor management (ook voor de hoge compressie RoW motoren) dermate conservatief staat dat RON95 benzine geen enkel probleem is. Hij verwijst ook naar info van Porsche zelf daarover.

Zijn chips zouden kwa aansturing wat agresssiever zijn. Voor de 231 pk motoren heeft hij een versie voor RON95 en een versie waarbij je echt op RON98 moet rijden. Bij de laatste staat de ontsteking te vroeg voor RON95 vooral boven 4.500 rpm.

Het verschil tussen beide versies zou een paar PK zijn boven 4.500 rpm. Ik heb daarom gekozen voor zijn RON95 versie om gewoon Euro te kunnen tanken; ook dit zou al een substantiele verbetering moeten zijn in lage en midden toerengebied t.o.v. standaard.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


29 jun 2011 13:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Steve Wong chip
OK, dus de slager is wel te spreken over zijn eigen vlees, Dick.

Benieuwd hoe jij er over gaat berichten.


29 jun 2011 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht Re: Steve Wong chip
Ik heb de chip ook al een tijd.
Tijdens de eerste rit wel het idee gehad dat de auto iets sneller geworden was.
Nooit echt kunnen bewijzen of dit echt zo is of "slechts" een gevoel.


29 jun 2011 16:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Steve Wong chip
Een andere uitlaat, luchtfilter of dempertje meer of minder kan ik me nog wel in vinden. Kiezen voor zo'n chip van een hondertje of drie vier ga ik niet begrijpen bij dit soort auto's. Daarbij vormt de leeftijd en misschien wel hoge kilometerstand ook nog eens een risico. Dan zou ik nog eerder kiezen voor een chip op maat. Motoren werden met de hand gebouwd en zijn in deze zin uniek. Daarbij heeft iedere Porsche na zoveel jaren ook nog eens een eigen configuratie als het gaat om uitlaat, filter enz. Lekker vanaf blijven dus.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


29 jun 2011 16:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Steve Wong chip
Volgens mij valt dat allemaal wel mee. Half Pelican heeft zo'n chip.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


29 jun 2011 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Steve Wong chip
Zolang je niet tot het uiterste gaat zal het misschien wel meevallen maar als je met regelmaat het gas wat dieper indrukt zal het een ander verhaal worden. En daar doe je het tenslotte voor, lijkt mij.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


29 jun 2011 17:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Steve Wong chip
Volgens mij levert het zo weinig verschil op. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van TS.


29 jun 2011 17:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Steve Wong chip
Dat zijn ervaringen op korte termijn. Ik ben veel nieuwsgieriger naar ervaringen op langere termijn. :wink:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


29 jun 2011 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Steve Wong chip
Volgens mij doet hij dit al minimaal 5 jaar en ik kan me niet herinneren ooit een slechte review te hebben gelezen.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


29 jun 2011 19:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Steve Wong chip
porscheware schreef:
Ik heb de chip ook al een tijd.
Tijdens de eerste rit wel het idee gehad dat de auto iets sneller geworden was.
Nooit echt kunnen bewijzen of dit echt zo is of "slechts" een gevoel.

je merkt het als je hem weer origineel maakt.


29 jun 2011 20:06
Profiel
Bericht Re: Steve Wong chip
Ik had het ook, en degene die met mij mee gereden hebben zullen gemerkt hebben dat hij onderin beter oppakte. (2500 tr/m)
En ik denk dat dit het gevoel geeft van het z.g sneller zijn,omdat dan de lijn constanter is, en anders begin deze pas bij 4000 tr/m.


29 jun 2011 20:24
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Steve Wong chip
Naast dat ik ook heel nieuwsgierig ben (er komt waarschijnlijk naast de 964, binnenkort een 3.2 bij met een Row Engine zonder kat!! :D ). Begrijp ik dus goed dat je er veilig euro 95 in kunt gooien? Doen dat er mee of is iedereen veilig aan de 98? (98 is steeds lastiger te krijgen).


29 jun 2011 21:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Steve Wong chip
Ik neem geen risico en tank RON 98. Porsche rijden kost geld, dus die paar centen extra merk je niet echt...
_________________________________________
Wim


29 jun 2011 21:36
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Steve Wong chip
die paar euro vind ik niet erg, dat is het niet, maar ik kom steeds minder pompen hier in NL tegen, waar ze het hebben


29 jun 2011 21:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Steve Wong chip
ben ook erg benieuwd naar de ervaringen..

heb een katvervanger, sportluchtfiter en sportuitlaat, dus dat zou met een ander chipje best de moeite waard kunnen worden... :mrgreen:
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


30 jun 2011 17:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Steve Wong chip
Bij ongeblazen motoren heeft het maar weinig zin... Ik ben benieuwd naar de ervaring. Hou ons op de hoogte!
_________________________________________
911S 1976 / 3,2 PMO Carbs
912 1969 / 3,2 Hot Rod
997 GT3 MK2 Clubsport
BMW M5 2001


30 jun 2011 17:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Steve Wong chip
cabrio wim schreef:
Ik had het ook, en ... onderin beter oppakte. (2500 tr/m)
En ik denk dat dit het gevoel geeft van het z.g sneller zijn,omdat dan de lijn constanter is, en anders begin deze pas bij 4000 tr/m.

Dat is precies wat de 3.2 standaard als zwakte heeft in vergelijking met de 964, dus dat lijkt een duidelijke verbetering als je dat soort verschillen opmerkt :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


30 jun 2011 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Bericht Re: Steve Wong chip
Je kunt veilig V Power tanken. Die is minimaal RON 97,5. Er staat 95 op de pomp omdat in NL alleen de classificaties 95 en 98 aanwezig zijn. V Power is in combinatie met de additieven een goede en veilige keuze. Verkrijgbaar op alle bemande Shell stations. Dat zijn er meer dan 500 in Nederland. BP heeft ook een hoog octaanvariant en dat zijn toch ook aardig wat stations.

Er zijn hier ook veel 95 tankers met oudere 911's en dat gaat proefondervindelijk bij die mensen goed. Ikzelf neem het risico niet, maar dat is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken. Het prijsverschil met Euro 95 is 7 cent per liter. Euro of 5 a 6 per tank. En wanneer er hogere concentraties biocomponenten aanwezig zijn ( Duitsland, Frankrijk E10) dan is het geen goed idee voor oudere exemplaren. De hogere zuurtegraad van biocomponenten vormt een risico voor leidingen etc. NL is overigens nog E5.

Ik heb bij mijn garagist navraag gedaan naar de Steve Wong chip een tijdje geleden, en hij vertelde me dat hem geen gevallen bekend zijn waarbij het goed werkt voor een 3.2. Er is ook nog iemand in Engeland die de hele DME vervangt met beweerde positieve resultaten. Stond een tijdje geleden in de Total 911.

Ben heel benieuwd wat je merkt! Heel mooi zou bijvoorbeeld zijn voor en na op de rollerbank....
_________________________________________
There is no try - just do or do not!


30 jun 2011 21:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Steve Wong chip
Heb net RON 98 getankt bij Tango...
_________________________________________
Wim


30 jun 2011 21:22
Profiel
Bericht Re: Steve Wong chip
Heb ik toch geschreven wat ik merkte, en meer ook niet.

Dus ik denk dat er niet veel extra vermogen zal komen op de rollen.


30 jun 2011 21:26
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Steve Wong chip
JorisLoet schreef:
Er zijn hier ook veel 95 tankers met oudere 911's en dat gaat proefondervindelijk bij die mensen goed. Ikzelf neem het risico niet, maar dat is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken.

Zegge Loet ben je accountmanagert V Power bij de Sjell of zo? Mijn auto (1976) heeft minimaal RON 91 nodig. Dus dat gemekker over risico nemen is ECHT onzin (het is geen Italiaanse nichtenbak :mrgreen: ). Bijgevoegd een foto van het instructieboekje voor je het weer niet gelooft.

Afbeelding
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


30 jun 2011 22:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Steve Wong chip
Moet toch echt RON 98 tanken met m'n 3.2 met hoge compressie en metzonder kat...
_________________________________________
Wim


30 jun 2011 22:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Steve Wong chip
TUNING
YOUR DOING IT WONG
:mrgreen:
_________________________________________
911S 1976 / 3,2 PMO Carbs
912 1969 / 3,2 Hot Rod
997 GT3 MK2 Clubsport
BMW M5 2001


30 jun 2011 22:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.