Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:32

Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
928 kopen als a-techneut 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 928 kopen als a-techneut
Okay dat valt nog mee! Ikzelf zou 'm dan alleen in de zomer gebruiken, dus niet eens voor woon/werk. Dan neem ik aan dat die minder onderhoud nodig heeft;).
Je hebt overigens een erg mooie! Ik vind vooral de voorkant mooi, met de rode lak. Nice:).

Ik dacht overigens dat je gewoon een old-timerverzekering af kon sluiten? Of is dat omdat je gewoon 'veel' kilometers maakt?

05 jul 2011 15:10
Profiel
Moderator
PF #57
maverick9898 schreef:
Je hebt overigens een erg mooie! Ik vind vooral de voorkant mooi, met de rode lak. Nice:).

de achterkant heeft ook rode lak :idea:
maverick9898 schreef:
Ik dacht overigens dat je gewoon een old-timerverzekering af kon sluiten? Of is dat omdat je gewoon 'veel' kilometers maakt?

meer dan 10-12K km's per jaar of te jong. :idea:

05 jul 2011 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
of een auto er bij nodig voor dagelijks vervoer?

05 jul 2011 18:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Nee ik heb geen auto nodig voor dagelijks vervoer;).

En ja ik weet dat de achterkant ook rode lak heeft:P.

Hoeveel ben jij kwijt aan verzekering Luziano?

05 jul 2011 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Tja
ik heb onlangs toch wel de stap genomen en een 928 gekocht,
86 S4 dus wel WB vrij..
Ik ben allang geen student meer maar goed..

ik heb nu 2 keer een lading onderdelen binnen gekregen
en ben al 2500 euro kwijt aan delen.. en ben er nog niet..
denk dat ik straks een 4000a 5000 kwijt ben en dan doe ik verder alles zelf aan sleutelwerk,.....

dus reken maar uit.... aan uren

05 jul 2011 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944/1, Leon '07+ busje v/d baas...
maverick9898 schreef:
Okay dat valt nog mee! Ikzelf zou 'm dan alleen in de zomer gebruiken, dus niet eens voor woon/werk. Dan neem ik aan dat die minder onderhoud nodig heeft;).

Ja, dan ben je inderdaad iets minder kwijt. Maar vergis je niet, het wordt al snel simpel om gewoon even de auto te pakken, en als het eenmaal winter wordt ga je gauw denken, het vriest toch niet, er ligt toch geen pekel, het is niet glad etc.. Want dan zijn de fiets, de bus en de trein altijd minder aantrekkelijk dan de auto. (het is koud, druk, of te laat...)

Vanwege de leeftijd is het niet mogelijk om een oldtimer verzekering af te sluiten, ik geloof dat het wel kon als ik er nog een tweede auto bij had, dit heb ik niet(op mijn eigen naam). Ik heb gevraagd of ze een auto van de zaak die ook op mijn naam stond in overweging konden nemen. Maar dit was er niet bij tenzij die ook bij diezelfde maatschappij verzekerd was.
Ook maak ik meer dan 12dkm per jaar.
Ik betaal volgens mij iets meer dan 100 in de maand. Maar ik sta in de min met mijn schade vrije jaren (ja, dat is mogelijk...) dus misschien dat het voor jou goedkoper uitvalt.

05 jul 2011 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
en dan neem ik aan WA +? en bij centraal beheer?

daar heb ik m`n 924 wel verzekerd.

05 jul 2011 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
-bassie- schreef:
en dan neem ik aan WA +? en bij centraal beheer?

daar heb ik m`n 924 wel verzekerd.

Kan me zo gauw even niet heugen welke verzekeraar.
Wa+rechtsbijstand. Zonder inzittenden, ruitschade etcetc..
Binnenkort maar even aanpassen, er zat tot voorheen nooit iemand naast me. Maar schijn sinds kort zo'n ding te hebben. Blond, voor en achtergevel, energie vretend, vriendin. Dat was het..

05 jul 2011 20:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Luziano schreef:
maverick9898 schreef:

Ja, dan ben je inderdaad iets minder kwijt. Maar vergis je niet, het wordt al snel simpel om gewoon even de auto te pakken, en als het eenmaal winter wordt ga je gauw denken, het vriest toch niet, er ligt toch geen pekel, het is niet glad etc.. Want dan zijn de fiets, de bus en de trein altijd minder aantrekkelijk dan de auto. (het is koud, druk, of te laat...)

Vanwege de leeftijd is het niet mogelijk om een oldtimer verzekering af te sluiten, ik geloof dat het wel kon als ik er nog een tweede auto bij had, dit heb ik niet(op mijn eigen naam). Ik heb gevraagd of ze een auto van de zaak die ook op mijn naam stond in overweging konden nemen. Maar dit was er niet bij tenzij die ook bij diezelfde maatschappij verzekerd was.
Ik betaal volgens mij iets meer dan 100 in de maand. Maar ik sta in de min met mijn schade vrije jaren (ja, dat is mogelijk...) dus misschien dat het voor jou goedkoper uitvalt.

Ik kan 'm eventueel op mijn moeders naam registreren t.z.t.. Wij rijden allebei al jaren schadevrij en zij heeft bovendien al een auto, dus wellicht kan de old-timerverzekering dan wel.

05 jul 2011 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
maverick9898 schreef:
Luziano schreef:
maverick9898 schreef:

Ik kan 'm eventueel op mijn moeders naam registreren t.z.t.. Wij rijden allebei al jaren schadevrij en zij heeft bovendien al een auto, dus wellicht kan de old-timerverzekering dan wel.

Dat zou je dan kunnen overwegen idd.
Ik heb de auto van moeders vorig jaar krom gereden, dus die heeft niet zoveel vertrouwen meer in mij :roll: . Ondertussen heeft zij al wel een flinke krater in mijn 944 gereden (voorscherm krom, al weggewerkt en overgespoten) dus we staan weer gelijk..

05 jul 2011 21:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Haha allright, dat is inderdaad jammer. Nou ja we gaan het wel zien. Ik heb in ieder geval een betere indicatie van de kosten. En ik heb weer wat voor om te sparen;). Van het 944forum heb ik ook wat goede tips weten te halen!

06 jul 2011 9:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Dus gewoon voor een 944 gaan. Porsche verzekering erop en gaan met die banaan. Die 944-jes zijn best rap, ja ook de 163 PK versie, ga je van versteld staan. Natuurlijk is een S2 of een Turbo nog iets rapper............

06 jul 2011 15:06
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Deze auto op jouw naam verzekeren is bijna nergens mogelijk, vanwege leeftijd en risicogroep, en als, dan voor een hoge premie. De auto op jouw moeders naam zetten terwijl je zelf de regelmatige bestuurder bent is zeker af te raden, kun je net zo goed onverzekerd rondrijden :roll: Bijschuldschade zal de verzekeraar altijd onderzoeken wie de regelmatige besturrder is, als men erachter komt dat iemand in de risicogroep de regelmatige bestuurder is zijn de rapen gaar en kunje zelf opdraaien voor de schade.

Dus buiten de aanschaf, het onderhoud, onvoorziene kosten, lees je zeker in in de verzekeringsmogelijkheden, want dat kan nog eens vies tegenvallen.

06 jul 2011 15:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Wederom dank voor de tips! Ik zal zeker gaan kijken naar de 944. Ik moet nog wel even doorsparen (het wordt namelijk mijn volgende grote spaarproject) en ik heb al wat goede dealers gezien.
Naar de verzekering zal ik ook zeker kijken. Jammer dat ze jonge lieden zo weinig vertrouwen, maar toch begrijpelijk;).
Ik zou het liefst een S2 3.0 liter willen. Die zijn alleen best gewild en behoorlijk duur. Schijnt namelijk dat de prestaties nagenoeg gelijk zijn aan de turbo, maar dat de turbo soms een hekel punt kan zijn.

06 jul 2011 16:40
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
maverick9898 schreef:
Wederom dank voor de tips! Ik zal zeker gaan kijken naar de 944. Ik moet nog wel even doorsparen (het wordt namelijk mijn volgende grote spaarproject) en ik heb al wat goede dealers gezien.
Naar de verzekering zal ik ook zeker kijken. Jammer dat ze jonge lieden zo weinig vertrouwen, maar toch begrijpelijk;).
Ik zou het liefst een S2 3.0 liter willen. Die zijn alleen best gewild en behoorlijk duur. Schijnt namelijk dat de prestaties nagenoeg gelijk zijn aan de turbo, maar dat de turbo soms een hekel punt kan zijn.

de S2 word niet meer belasting vrij, rijden wel geweldig.

06 jul 2011 17:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Klopt maar over een aantal jaar toch wel?

06 jul 2011 17:48
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
maverick9898 schreef:
Klopt maar over een aantal jaar toch wel?

daar zijn de meningen over verdeeld

06 jul 2011 17:55
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Precies, dat moeten we nog maar afwachten, voorlopig zou ik er nog niet van uitgaan......

(Goh opeens is bijna het hele 944 forum in deze topic te vinden)

@Jos Targa: Vanaf welke leeftijd kan je dan een Porsche verzekering afsluiten? (ter lering van ons allemaal)

06 jul 2011 18:18
Profiel
PorscheForum Rookie
ik dacht dat het 25 jaar of ouder was;). Maar kennelijk is dat stopgezet:P?

Edit: laat maar ik zie het inderdaad al. Mmmmh.....:(

06 jul 2011 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Vanaf 24 jaar willen verschillende verzekeringen met je in zee gaan. Want als je jonger bent dan ben je een gevaar en behoor je een petje te dragen :_)

06 jul 2011 20:16
Profiel
PorscheForum Rookie
Nee ik bedoelde niet de verzekeringen met mijn eigen leeftijd, maar de auto zijn leeftijd met de belastingen;).

07 jul 2011 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type2
Boskamp
Escudo schreef:
en behoor je een petje te dragen :_)

Daarom heb ik lekker een Porsche petje op :D
Ontopic: ik zou voor een 944 gaan kijken, makkelijker en goedkoper onderdelen van te vinden...

07 jul 2011 13:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Excuus, verkeerd begrepen :)
Zijn verzekeringen die het als klassiekerverzekering doen bij 20 jaar of iets, meen ik.

@ Sabar, Dat petje heb ik nog niet :) ik behoor er wel een te dragen..

07 jul 2011 13:28
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Vanaf 10 jaar kan je verzekeren op basis van taxatiewaarde (wel bonus-malus-systeem) .. vanaf 15 jaar kan je hier en daar in de jonge-klassieker-verzekering ..

...het enige probleem waar je nog weleens tegen aan kan lopen is dat de klassieker verzekering alleen geaccepteerd/afgegeven wordt als het een 2de auto betreft :idea:

07 jul 2011 13:47
Profiel WWW Facebook 
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Olaf,

Niet geheel correct, vanaf 10 jaar kun je je auto verzekeren als Young one, zonder bonus malus. Wel minimaal 5 jaar schadevrij hebben gereden en minimaal 30 jaar ( uitzonderingen zijn echter mogelijk).

Voor wat betreft de personen die in de risicoklasse vallen tot 24 jaar is het voor een normale premie bijna niet mogelijk om een 944 of 928 te verzekeren, hoogstens WA en dan voor de hoofdprijs.

als eerste auto te verzekeren, 2e auto is dus niet noodzakelijk.

07 jul 2011 22:20
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende