Auteur |
Bericht |
rse
porsche 944S2
|
eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Ja ja, na 11 jaar porsche ervaring nu een keer in een "echte" P gereden (Volgens sommigen dan, he). Tot nu toe altijd 944 gereden (turbo en S2), maar vorige week voor onze bruiloft toch maar eens een 9974s geregeld. Ik moet zeggen: dat rijdt wel, al is het verschil in snelheidsbeleving onder de 100km/h niet gigantisch, daarboven is het wel behoorlijk. Dat ding blijft gaan, naar de 200 en daarboven....Super! We hadden overigens wel een cabrio en wat mij in negatieve zin op viel, was dat de kap bij elke drempel of kuil in een klinkerweg kraakt en steunt. Komt toch niet erg degelijk over voor een auto waar je al snel 150k nieuw voor neer moet tellen. De meningen over 4wd zijn verdeeld op het forum lees ik, maar gedurende de twee dagen dat we de auto hadden viel er ook wat regen...en ik moet zeggen dat is toch wel lekker om ook dan met volgas nog steeds goed van de plek te komen. MIjn bmw 320d heeft meer moeite (met esp etc) om goed van zijn plek te komen met de helft van de pk's van de c4s!! Op droog zal een C2 echt wel scherper zijn, maar voor lekker onbezorgd knallen is zo'n c4s toch wel een mooi ding! De 997 staat al een tijdje op de lijst als spaardoel, maar ik begin na deze ervaring wel erg te twijfelen over een cabrio. Ik vond het op binnenweg heerlijk rijden, maar op de snelweg is het al minder met de kap open. En met de kap dicht kan je beter op strak asfalt blijven is mijn ervaring. Hoe zijn die ervaringen bij anderen? of moet ik mezelf dan maar niet in de categorie van cabrio-liefhebbers scharen?? Maar het was een in ieder geval wel een heerlijke rijmachine en een fantastische motor en sound!!
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
26 jun 2011 20:16 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Ik weet niet in wat voor een 997 jij dan gereden hebt....maar de problemen waar je nu over praat ken ik echt niet.... De 997 cabrio is een fantastische auto..met droog weer of met regen.....kap open of dicht...maakt niets uit.... Heb met mijn cabrio nu reeds 10.000km + gereden en deze p is echt gewoon top...
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
26 jun 2011 20:22 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Geen gekraak bij een dichte kap en drempels en goten dus?? Waar ik overigens heel rustig overheen reed mochten iemand dat als reden aan willen voeren........ Misschien iets niet helemaal lekker met de sluiting van de kap van ons exemplaar dan??
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
26 jun 2011 20:38 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Ik kan het gekraak ook niet onderschrijven. Wellicht reed je in een tot cabrio omgebouwde coupe Had je het windschot geplaatst? Dat scheelt aanzienlijk. Ik gebruik het zelf nooit (mijn haar zit goed vastgeniet), soms alleen als TOTMBO begint te klagen.
|
26 jun 2011 20:55 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Geen windschot geplaatst. Had al zo'n vermoeden dat dat wel aardig scheelt....Hmm, dat kraken is dan inderdaad wel vreemd. Had nou niet echt de indruk dat ie omgebouwd was.....waarom zou je? Er is wat dat betreft voldoende aanbod in cabrio's lijkt mij...
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
26 jun 2011 21:13 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Rij ruim 2 jaar met de 997 Cabrio, herken niets van je opmerkingen. Gewoon in NL is open rijden prima, het windschot op de snelweg vind ik wel prettig, maar ken er genoeg die dat niet doen. Uiteraard met 250km op de autobahn gaat je haar wat door de war; ook met een windschot. Kraken van het cabriodak heb ik echt nog nooit gehoord, ook niet van andere 997 cabrio rijders. Ook niet bij drempels, bulten en andere bobbels. Zou gewoon lekker doorsparen, is echt een geweldige auto
_________________________________________ "I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.
|
26 jun 2011 21:58 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Kheb een golfje cabrio, heb je daar soms in gereden
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
26 jun 2011 22:13 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Kraken herken ik ook helemaal niet van een 997 cabrio
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
26 jun 2011 22:15 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Herken verhaal over dak ook niet. Windschot ligt bij nog in vooronder en is nog nooit doos uit geweest. Mijn ervaring is dat je tot 200+ makkelijk open kunt rijden zonder windschot. Vind zo'n ding een disgrace.
|
26 jun 2011 23:26 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Is dat zo Bij de Golf is boven de 100 km al een crime
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
27 jun 2011 8:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 jun 2011 8:45 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Nee ik schrijf het om stoer te doen - nou goed
|
01 jul 2011 23:03 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
molen9xx doet ook stoer, vergelijkt Golf met 911
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 jul 2011 23:32 |
|
|
Erik997S
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Het doet misschien niet veel ter zake en valt eerder onder persoonlijke smaak. Ik heb namelijk ook zitten twijfelen over een cabrio, maar eerlijk gezegd vond en vind ik de achterkant en zijkant van een coupé veel mooier. Ook al zet je de hardtop erop de coupé blijft in mijn ogen mooier. Dan hebben we ook nog een beetje muggenzifterij: hij is zwaarder en minder stijf. Nu ja een cabrio koopt men omdat men graag open rijd en ervan geniet om open te rijden. De 4 en de 4s rijden inderdaad goed maar ga maar eens met een 2S rijden de verschillen zijn miniem en naar het schijnt stuurt de 2S iets sportiever in. 'Top Gear' heeft laten zien dat de 4S sneller is, een verschil waar ik (en waarschijnlijk vele anderen) echt niet van wakker lig. De 2S heeft ook een fantastische wegligging, maar heeft niet de iets bredere heupen en mist ook de rode band (tussen de achterlichten) achteraan.(4S) BTW het is niet enkel de grip bij vertrekken die hoog ligt bij een 911, ook de remkracht is veel hoger. Doordat de motor achter de achteras ligt komt er vectorieel veel gewicht en ook tractie op de achterwielen, die lekker breed zijn , waardoor de goed doseerbare remkracht ook hoger ligt dan een auto met motor voorin. Het is een keuze die u zelf zal moeten maken. Ik kan ervan mee spreken het was een harde noot om te kraken. Eén lichtpuntje hoe langer ik de P heb, hoe meer ik overtuigt ben dat het juist was. (en ik heb de P nog geen maand ) Veel succes en blijf niet te lang twijfelen!
_________________________________________ 997S
|
02 jul 2011 9:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Is die ervaring gebaseerd op je 997 of ook al op je 993? Ik vind nl een 964 open rijden zonder windschot boven de 100 al niet meer echt comfortabel. Als in 'open boven de 100 heb ik het windschot liever omhoog dan omlaag'.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 jul 2011 9:08 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
+1, op de snelweg heb ik welliswaar de ramen naar beneden, maar het windschot omhoog. Boven de 200 doe ik de zijramen dicht. Bij 260 met het dak open was er toch wel behoorlijk wat lawaai van de wind
|
02 jul 2011 9:56 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Op de 997 en dan zonder windschot Harald. Vond de 993 tot ca. 160 km/h prima open te rijden met windschot. In de 993 was het windschot nl aan het dak gekoppeld. Ging dus automatisch omhoog. Heb ik nooit veranderd.
|
02 jul 2011 11:57 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
vond de 964 tot 200+ met windschot prima te rijden. wist niet dat het windschot van een 993 geintegreerd zat in het dak.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 jul 2011 12:11 |
|
|
Zoef Hausen
911 CabrioUtrecht
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Je wordt als cabrio-rijder geboren, dat zit in je genen. Als je dat niet heb, moet je er niet aan beginnen. Ga niet tegen de natuur in !!!!!!!
_________________________________________ Viva Carrera
|
02 jul 2011 20:33 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Kraken van t dak herken ik wel. Dat hoor je gewoon een beetje bewegen op minder wegdek of als je heel hard rijdt. Gisteren terug gekomen na 2,5weken in italie getoerd te hebben. Tot 165/170 heerlijk te doen met dakkie open (wel met windschot, ramen kunnen dan omlaag blijven), daarboven is het met name heel veel herrie vind ik.
En met het dak dicht kun je zelfs royaal boven de 250 nog een goed gesprek voeren. Ongetwijfeld is een 997 weer beter geïsoleerd dan een 997 maar het zal geen wereld van verschil zijn denk ik.
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
05 jul 2011 16:19 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Is wel erg afhankelijk van wie er naast je zit...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 jul 2011 16:37 |
|
|
Kay
Subaru Impreza WRXGrunn
|
Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Hier ook nooit problemen en kraakjes gehad in de 997 mk1. En wat hierboven ook al is gezegd, op hoge snelheden kun je goed praten mét windschot. Zelfs 280 gereden met dak open. In de Corvette C6 coupé is dat anders, bij 120 is de wind al aan het bulderen..
|
05 jul 2011 18:59 |
|
|