Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:35

Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Buitenlands kenteken 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Buitenlands kenteken
dat was dus ook mijn gedachte..

06 jul 2011 9:58
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
.. is er de afgelopen jaren toch echt 1 verkocht waar een soortgelijk bedrag voor is betaald ... :wink:

Misschien is het dezelfde :?: :cheesy:

06 jul 2011 9:59
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Dan mag hij ook mijn 964 overnemen voor ca 90K. Daartoe ben ik dan wel bereid :mrgreen:

06 jul 2011 10:02
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
wat de gek ervoor geeft, lijkt me hier dan ook wel op z'n plaats.. :roll:

06 jul 2011 10:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Olaf schreef:
.. is er de afgelopen jaren toch echt 1 verkocht waar een soortgelijk bedrag voor is betaald ... :wink:

Misschien is het dezelfde :?: :cheesy:

Maar vast niet met die km stand.

06 jul 2011 11:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Marcel schreef:
en hoeft die spaanse auto dan niet elk jaar terug voor een spaanse apk of zo....Al met al vind ik het een omslachtig plan ....Geld ga je er niet mee verdienen, veel dingen op je hals halen wel (spaanse auto, verzekering, stalling, onderhoud, wie brengt hem naar schiphol als je aankomt, wat ga je doen als je hem weer wilt verkopen, is je vriend te vertrouwen, hoeveel dagen ben je eigenlijk in NL?.....)

Hij zal ongetwijfeld terug moeten voor APK maar ik ben toch een paar keer per jaar in Spanje dus dat is niet zo'n probleem.
Het is inderdaad een omslachtig plan maar ik heb een beetje genoeg van elke keer een auto huren. Het is absoluut niet de bedoeling om er geld mee te verdienen. Zal hem dan ook voorlopig niet verkopen. Wil gewoon mijn eigen karretje klaar hebben staan en daarmee toeren. Stalling is geen enkel probleem, ik heb mogelijkheden genoeg.
Waarom kiest iedereen voor de jubi? Is dat vanwege de prijs/waardevastheid (vind persoonlijk de 993 mooier) of iets anders?

06 jul 2011 14:04
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Jubi is gewoon de betere van de twee, prijs daargelaten :wink:

06 jul 2011 14:47
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
Vind een 964 jubi een erg hoge hebbehebbe-factor hebben maar de 993 in deze kleurcombi (exterieur/interieur) is wel übergeil! 8)

06 jul 2011 14:49
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Smaken verschillen gelukkig. Ik vind de interieurkleur van de 993 zelf wat minder geslaagd.
De lijnen van de jubi zijn van een oogverblindende schoonheid. Als ik geen cabrio-fan was dan wist ik het wel.

Als TS zelf de 993 mooier vindt of een 928/968 dan moet hij zich natuurlijk niet door ons laten beïnvloeden.

06 jul 2011 14:58
Profiel
Moderator
PF # 136
De mening over de interieurkleur delen we.
Deze combinatie (interieur/echterieur) "does the trick" :wink:

06 jul 2011 15:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Ik vind de kleuren combi van de 993 super mooi. Een jubi is mooi en heeft inderdaad een hoog hebbe gehalte. Twijfel een beetje over de binnenkleur. Ik heb moeite om een keuze te maken tussen deze twee. Wat is het verschil in rijden tussen de twee? Kun je met beiden lekker rondtoeren of ben je na 5 minuten moe? En de (technische) betrouwbaarheid? Beetje l*llig als je halverwege een bergpas stilstaat.
Probleem bij mij is dat ik zoveel mooi vind en ze eigenlijk allemaal zou willen hebben maar helaas :cry:

06 jul 2011 15:15
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Jubi en (standaard) 993 hebben een ander rijgedrag en "handling" ten opzichte van elkaar - komt bij dat de Jubi een 4WD is :wink:

993 heeft een 6 bak en de 964 een 5 bak .. 6 Bak is iets rustiger op de lange afstand.

Qua betrouwbaarheid zijn het beide goede auto's - onderhoudsinterval van de 993 ligt echter op de 40Dkm en die van de 964 op de 20Dkm ...

06 jul 2011 15:18
Profiel WWW Facebook 
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik kan alleen wat zeggen over een 964 small body. 1000 km rijden gaat zonder problemen. Persoonlijk vind ik hem zeker niet oncomfortabel. Een 993 is wat dat betreft natuurlijk nog weer een stukje moderner.
Afbeelding
Vanuit deze hoek vind ik hem het mooist. Prachtige rondingen 8)

06 jul 2011 15:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Ewout schreef:
Als TS zelf de 993 mooier vindt of een 928/968 dan moet hij zich natuurlijk niet door ons laten beïnvloeden.

Dat is natuurlijk zo maar aangezien ik geen enkele ervaring heb met deze types wil ik graag jullie input.

06 jul 2011 15:19
Profiel
Moderator
PF #57
jubi is waardevaster. mooier is persoonlijk. wie betaalt bepaalt. vind bij beide de kleur bijzonder (mooi). Gewoon doen wat je leuk vindt.

06 jul 2011 17:17
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
+1,

Die Jubi's welke te koop staan zijn weer heerlijk........ Over een paar dagen maar weer met het staatslot voor de tv gaan zitten :wink:

Blijven super mooie wagens en persoonlijk de mooiste gebouwde 911 ooit. (komt ook door de super kleur)

06 jul 2011 18:32
Profiel
Moderator
911 Carrera S
... zijn er ook in het rood, grijs en blauw :popcorn:

06 jul 2011 19:13
Profiel WWW Facebook 
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zijn ze origineel dan ook in die kleuren geleverd of zijn ze later overgespoten?

06 jul 2011 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Zou zonder meer voor de 993 gaan. Wat is de rijders meerwaarde van een jubi? Zeker eentje met die km stand? Vind de kleurencombi van de 993 zeer geslaagd :thumleft:

Heel persoonlijk trouwens, maar vind een bredere carroserie op een 964 ook geen winner. Dat is al niet de meest iele 911, als het dan een turbo is kan ik me ee iets bij voorstellen maar alleen optisch?

06 jul 2011 20:25
Profiel
Moderator
PF #57
Ewout schreef:
Zijn ze origineel dan ook in die kleuren geleverd of zijn ze later overgespoten?

http://jubi.pocg.de/ :salut:

The vast majority of these Special Version Models (M-Code M96) were exclusively painted in "Viola metallic". Other regular colours were "Amethyst" and "Polar silver". These were paints in metallic finish. A very small number of cars were produced in other colours, e.g. Black and Guards-Red. The ordinary interior colours were either Black or Rubikon-Grey.

06 jul 2011 20:40
Profiel
Moderator
911 Carrera S
JorisLoet schreef:
.. maar alleen optisch?

Ja :wink:

De Jubi is gewoon iets aparts - de enige 964 Turbo-Look met 4 wiel-aandrijving :drive:

06 jul 2011 20:59
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Turbo heeft altijd 4WD - vanaf de 993 8)

Maar of je dat wilt..., zeker met slechts 250 pk :P

06 jul 2011 21:26
Profiel
Moderator
PF #57
ach, 993 4S is ook onwijs populair en toch de traagste 'moderne' 911. C4 heeft ook 250 pk, vond het prima rijden. WTL zal best wat zwaarder zijn, maar een jubi zal toch niet zwaarder zijn dan een C4 coupe? En die komt met 250 pk toch aardig van zijn plaats...

06 jul 2011 21:50
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Paul II schreef:
Turbo heeft altijd 4WD - vanaf de 993 8)

Inderdaad VANAF de 993 :popcorn:

06 jul 2011 22:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Bredere carroserie met dezelfde motor is altijd langzamer. Meer luchtweerstand. 993 4S is toch ook net iets langzamer dan een Carrera 4!? Verschil is marginaal hoor...

Ben zelf meer een fan van de smalle carroserie van elk model. Wat mij betreft hadden ze de Turbo daar ook in mogen maken, maar dat is persoonlijk. Jubi is dan meer een verzamelaarsding met rariteitswaarde. om lekker door Europa te toeren koop je net zo lief een 993.

06 jul 2011 23:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende