Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:26

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
porsche boxster 2.7 2004 986 radio/cd vervangen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht porsche boxster 2.7 2004 986 radio/cd vervangen
hallo, ik heb een porsche boxster 2.7 2004 986. ik wil hier de originele radio/cd speler vervangen voor een sony met mp3 en usb en bleutooth functionaliteit. ik ben bereid om de stuurbediening te laten vervallen en de originele boxen te vervangen mocht dit nodig zijn. ook het trekken van nieuwe kabels is geen probleem. mijn vraag kan dit ? heb in mijn vorige auto's (geen porsche) ook altijd zelf alles aangelegd en aangesloten. maar bij de boxster blijkt er in het radio circuit ook het alarm te lopen ??? zegt iemand. wie heeft ervaring en tips ? bedankt !

12 jul 2011 19:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht Re: porsche boxster 2.7 2004 986 radio/cd vervangen
Volgens mij kun je speakers en radio prima vervangen door after-market spul alleen moet je rekening houden met het canbus systeem, maar dat gebruiken andere merken ook. Olaf is een van de radio hobbyisten hier op het forum, stuur hem ff een PB-tje en dan kan hij je vast verder helpen. :salut:

12 jul 2011 20:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Midden-Brabant
olaf, wat ik eigenlijk ook graag wil weten is: als ik de oude radi/cd verwijder en de niuwe sony aansluit (evt. met nieuwe bedrading) kan ik dan problemen verwachten doordat aan de oude bedrading niks meer aangesloten zit ? ik bedoel bijvoorbeeld foutmeldingen met alarm of diefstalbeveiliging van de radio o.i.d. ?

bedankt

12 jul 2011 21:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
red river, je moet op de oranje letters klikken, dan kan je het hem zelf vragen :wink:

12 jul 2011 21:46
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
redriver schreef:
als ik de oude radio/cd verwijder en de nieuwe sony aansluit (evt. met nieuwe bedrading) kan ik dan problemen verwachten doordat aan de oude bedrading niks meer aangesloten zit ?

Waarom zou je nieuwe bedrading willen trekken :?:

Als je Can-Bus hebt zou je problemen kunnen/mogen verwachten - bij "standaard" is het geen probleem, zelfs niet wat het alarm betreft - als je deze draad (indien aanwezig) maar goed isoleert :idea:

Als de can-bus problemen geeft, kan je na de inbouw van de nieuwe/andere radio even langs de P-dealer rijden om de(zelfde) can-bus (opnieuw) te (laten) programmeren :popcorn:

13 jul 2011 10:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
redriver schreef:
... ik bedoel bijvoorbeeld foutmeldingen met alarm of diefstalbeveiliging van de radio o.i.d. ?
je zal wss een dubbele toon (claxon) krijgen via het alarm bij het afsluiten van de auto. maar zoals hier al gezegd kan dit opgelost worden bij het P-stealership.

13 jul 2011 16:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Getsie, in een Porsche hoort toch een Becker ?

13 jul 2011 16:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Midden-Brabant
iemand een idee wat de kosten zijn voor het (her)programmeren van de canbus in dit geval. of kan het ook bij een niet-porsche dealer ? regio breda !

13 jul 2011 18:42
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]