Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 5:33

Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Steve Wong - Praktijk 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Steve Wong - Praktijk
Dus zou je het verschil in opbouw van vermogen en koppel kunnen zien in de vermogens- en koppelkromme...

Lijkt me best interessant om het verschil te zien, maar ik geloof je zo ook wel hoor...

11 jul 2011 16:15
Profiel
PorscheForum Rookie
porsche 356 BT5 coupe en porsche 356 BT5 cabrio
putte
ik heb het verhaal gelezen ,en ik heb intresse om deze chip ook bij mijn porsche 911 te instaleren.
nu weet ik niet wat voor type er in mijn 3.2 zit .en hoe ik kan zien wat ik moet bestellen.ik heb het eertse type 911 3.2 bj 1984
kun je mij daar eventueel meer info over geven en wat de kosten zijn.
mag ook eventueel in een pb
hoi ik heb mij net aangemeld op het porsche forum,lees al enkele maanden regelmatig het forum en vond dat ik mij toch maar eens aan moest melden ,ik ga proberen of ik een foto kan plaatsen van mijn porsche 911 en 356

11 jul 2011 18:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
De chips worden hier verkocht

http://www.911chips.com/

Daar vind je ook grafieken, info en andere data.

11 jul 2011 21:47
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
... post deleted om misverstanden te voorkomen ...

Laatst bijgewerkt door lindemans op 14 jul 2011 14:11, in totaal 1 keer bewerkt.

12 jul 2011 10:02
Profiel
PorscheForum Rookie
putte
als je iemand weet heb ik intresse,om er een van je tekopen.
:D
hoi ik heb mij net aangemeld op het porsche forum,lees al enkele maanden regelmatig het forum en vond dat ik mij toch maar eens aan moest melden ,ik ga proberen of ik een foto kan plaatsen van mijn porsche 911 en 356

12 jul 2011 19:52
Profiel
PorscheForum Rookie
putte
is er iemand bekend met deze chiptuning,
www.9tuning.com/911.asp

12 jul 2011 20:23
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
En door Patrick gevonden... :mrgreen:

lindemans schreef:
Of iemand zoeken die een eprommetje kan kopieren ...

12 jul 2011 20:44
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
wil ook zo'n ding bestellen, wat kan er allemaal mis gaan als ik het zelf ga proberen te plaatsen?

13 jul 2011 10:40
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
heb je even? :cheesy:

1. je krijgt het pakje van Steve Wong niet open
2. ...

13 jul 2011 11:13
Profiel
PorscheForum Rakker
binnenkort dus ook maar een chippie bestellen, had er al veel goeds over gelezen en wordt hier dus blijkbaar bevestigd :)

k ken iemand die eproms kan copieren, maar niemand zal geneigd zijn eerst veel knotsen neer te tellen voor die chip en vervolgens te laten copieren ;)

14 jul 2011 9:40
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Ik zal vanaf nu wel de moraalridder zijn hier, maar ik vind 't een beetje raar om het werk van Steve Wong zomaar eventjes te kopiëren.

Wong houdt 't natuurlijk niet lang vol op deze manier en volgens mij kan dat nooit de bedoeling zijn... :scratch:

14 jul 2011 10:30
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Je bent niet de enige. Dat het wordt gedaan is één ding maar of je er in een topic op een PF zo expliciet melding van moet gaan maken. :roll:

14 jul 2011 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Begrijp me niet verkeerd : ik ken iemand die copietjs kan maken, wat niet wil zeggen dat ik zo 'lame' ben om geen originele chip van SW of 911Max te kopen he, ik ben geen Hollander :mrgreen: (ok, flauw grapje) Ik laat er wel een reserve-copy van maken, lijkt me niks verkeerd mee, wel ?

Toen ik mijn Lotus Esprit nog had had ik een chip gekocht via PUK, en wel een reserve-copy laten maken, want die chipjes waren nogal fragiel :s

Heb er uiteindelijk geen probleem mee om iemand te vergoeden wanneer ie kwalitatief goed spul aflevert, dus ik distantieer mij van elke suggestie naar ongeoorloofde praktijken, laat ons duidelijk zijn 8)

14 jul 2011 11:43
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Helemaal eens.
Ik ben er trouwens net achter dat ik een versie geleevrd heb gekregen voor SSI + sport uitlaat combi; terwijl ik een volledige standard uitlaat heb.
Verschil is een iets meer brandstof boven de 5.000 rpm. Daar kom ik zelden maar ik ga'm toch even omruilen.

14 jul 2011 12:53
Profiel
PorscheForum Rakker
ben nu aan t nalezen over ervaringen met de HPMax chip, blijkbaar gelijkaardig aan die van Wong.

Maar ik zal er zeker eentje kopen binnenkort (zeke rgezien de positieve ervaringen hier) , dan laat ik hier ook weten wat mijn ervaringen er mee zijn :)

14 jul 2011 12:58
Profiel
Doe vooral wat je zelf wil. Het interessert me verder persoonlijk ook niet wat iemand zijn bedoeling is met het kopieren van die chips.
Maar als ik dat zuiver deed voor eigen gebruik (is dat wel toegestaan dan?) waarom zou ik dat hier dan posten?

14 jul 2011 13:02
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Ik heb ook nooit een kopie gemaakt van mn originele DME chip. Wie wel !?

14 jul 2011 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
MarkS schreef:
Doe vooral wat je zelf wil. Het interessert me verder persoonlijk ook niet wat iemand zijn bedoeling is met het kopieren van die chips.
Maar als ik dat zuiver deed voor eigen gebruik (is dat wel toegestaan dan?) waarom zou ik dat hier dan posten?

Om alle insinuaties te vermijden : iteraard is iedereen vrij om te doen wat ie wil, het blijft een eeuwige discussie (of is het ook in dit geval recht op een 'thuiscopie' ?), laat het duidelijk zijn dat ik GEEN gecopieerde chip in mijn Porsche steek !

En als we dan toch blijven doordrammen : je kunt je de vraag stellen hoe wettelijk het is om de oorspronkelijke code te herschrijven, want dat is wat er gebeurt bij deze chips ;)

to chip or not to chip : wellicht evenveel pro als contra, zolang iedereen maar tevreden is met zijn eigen ding :res:

14 jul 2011 13:30
Profiel
PorscheForum Rakker
lindemans schreef:
Ik heb ook nooit een kopie gemaakt van mn originele DME chip. Wie wel !?

geen idee, er wordt enkel verkeerdelijk geinsinueerd dat iemand chips zou copieren die niet voor persoonlijk gebruik zijn :|

14 jul 2011 13:32
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Valt allemaal in dezelfde categorie als de Becker Navi CDs; ben benieuwd hoeveel er (net als ik) wel met de originele CDs rond navigeren.

Porsche zal zich niet zo druk meer maken om de intellectual property rights van 80-er jaren Motronic; anders hadden ze de Wongemansen al lang een keer op t matje geroepen. Wong heeft uiteraard wel IPR geregeld in zn leveringsvoorwaarden. Ze staan onmiskenbaar op de envelop waar de chip in zit: "alleen openen als u akkoord gaat met de voorwaarden" !

14 jul 2011 14:10
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Leuk, knuppels in hoenderhokken gooien... :^:

En heb ook alleen originele navi software...
:popcorn:

14 jul 2011 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Leuk topic, ik deel de ervaring van Lindemans. Heb toevallig gisteren mijn P laten chippen bij Beek Autoracing in Den Haag. Vermogenswinst is te verwaarlozen maar "its all in the drivability". En dat is nou psies wat Lindemans omschrijft :cheers: :drive:

27 jul 2011 10:26
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
lindemans schreef:
Vanochtend oude chip nog eens teruggezet en daarna de nieuwe weer:

Auto trekt substantieel beter vanaf 2.000 - 2.500 rpm.
Ik was gewend bij 4.000 pas een extra duwtje te krijgen, hij pakt nu al veer eerder aanzienlijk beter op; trekt daardoor gelijkmatiger en steviger vanaf 2.500.

Verder meteen strak stationair (hehe eindelijik) en (daar ga ik maar van uit) safe op RON 95. Verbruik heb ik nog niet gemeten.

Rollenbank vind ik nutteloos; als ik het goed merkbaar vind, vind ik t prima.
Wat die meter dan aangeeft: so what. Dat heeft pas zin als je het al metende beter kan finetunen.

Ben alleen nu wel nieuwsgierig hoe de 98 chip zou lopen op 98 .....

Om even terug te keren naar het rollenbank verhaal...

Het is niet te doen om de uitdraai en de cijfertjes, maar meer om het meten van je mengsel, om zeker te weten dat de motor voldoende brandstof krijgt, niet te arm loopt etc. Dat geeft je de bevestiging dat je de boel niet aan het verkloten bent.

Daarom voor mij altijd rollenbank na aanpassingen.

27 jul 2011 11:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Iemand ervaringen met een Steve Wong chip in een 964 ?

http://www.youtube.com/watch?v=_94vH-yr ... re=related

Denk er al langere tijd over, maar ben er nog niet uit.

17 okt 2012 23:10
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
bzguy schreef:
MarkS schreef:

Om alle insinuaties te vermijden : iteraard is iedereen vrij om te doen wat ie wil, het blijft een eeuwige discussie (of is het ook in dit geval recht op een 'thuiscopie' ?), laat het duidelijk zijn dat ik GEEN gecopieerde chip in mijn Porsche steek !

Overigens heb je waarschijnlijk wel een gekopieerde chip, alleen heeft de master het zelf gekopieerd ipv een andere handige harry die verder niet weet wat ie aan het doen is.... :popcorn:

Je denkt toch niet dat wie dan ook elke keer handmatig de parameters gaat verzetten als de PC gewoon een kopie kan draaien??? Dat is de grote grap voor de chipsbakkers, één keer goed testen en daarna kopieren kopieren kopieren

18 okt 2012 11:10
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende