Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:34

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Aspirant Porsche rijder :) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aspirant Porsche rijder :)
"Weet wel dat het onderhouden van serieuze sportwagens als Porsche ook serieus geld kost, voorbeeld: mijn laatste beurt een "kleine" 20.000 km beurt met een setje achterbanden, niets bijzonders dus (behoudens de banden), ruim 1.600,00"

Dat is niet goedkoop, maar als ik kijk wat dit bij BMW kost ligt dit toch niet heel veel uit elkaar! Het is wel meer dan 10% denk ik :) Maar misschien 20%? Op 1 beurt per twee jaar valt dit reuze mee. Zeker als ik bekijken dat mijn 325d maar liefst 80% heeft afgeschreven bij 35.000km per jaar op 4 jaar! En dan moet ik hem ook nog inruilen op een duurdere auto. Als dat in ogenschouw neem dan lijkt mij de gemiddelde afschrijving op een mooi 911 niet eens ongunstig. En dat rijdt je wel Porsche natuurlijk niet te vergeten :)

Ik heb trouwens ook het vermoeden dat sommige van de bezoekers hier wel eens heel dicht in de buurt kunnen wonen en dat ik wellicht perongeluk hun auto al eens bewonderd heb :)

Ik zal overigens voor de zekerheid ook nog eens goed kijken naar de andere modellen. Ik heb mij overigens een beetje laten wijsmaken dat het juist de Turbo modellen zijn die het meest waardevast zijn, maar dat is dus niet zo? Kan iemand misschien daar iets over toelichten? Waar zou je op kunnen letten? Model, kleur, transmissie? Volgende de dealer is er niet vele verschil in de 997. Misschien zwart/zwart begreep ik?

18 jul 2011 22:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Ik denk dat je hier een denkfout maakt. Dit is de duurste P waarin je kan rijden met de hoogste afschrijving, de hoogste verzekeringskosten, de hoogste onderhoudskosten en de grootste zuiperd. Nieuwe banden bij 20.000 km? Wat denk je van 6000 km. Ik denk dat je hiervoor 2 BMWs 335 kan rijden.
Wat krijg je ervoor terug? De meeste fun. :thumleft:

18 jul 2011 23:35
Profiel WWW
‘64 Kever
Het zit hem allemaal in je rechtervoet.... 6.000km op een set banden is zelfs in een 997-Turbo flink trappen hoor... Als je hem "woon-werk" gebruikt, moet 15k mijn inziens prima te doen zijn. Als je een zware rechtervoet hebt (en vooral van BOCHTEN houdt), moet je inderdaad wel minder tellen voor banden.... (maar ik ben geen goed vergelijk, deed met de 1-serie 80k met een set banden ;) )

Onderhoud en dergelijke vallen voor een Turbo niet extreem duurder uit als voor een normale 997 als ik de PCE prijzen mag geloven. Als je zorgt dat je de garantie "afkoopt" (zoals al aangegeven, prijzige 1.800 Euro, maar calculated risk), moet het mijn inziens relatief meevallen. Toch? Ervaringsdeskundigen?

19 jul 2011 0:08
Profiel Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
996 cabrio, 996GT3 en Cayenne hebben hier in Rotterdam meerdere jaren gewoon voor de deur gestaan en is nooit een probleem geweest. Voor een oudere 911 had ik wel een garagebox gehuurd.

19 jul 2011 1:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bedankt voor de reacties weer.

...Ik see said the blind man.

Ik zeg altijd wel dat ik redeljk rustig rijdt, maar eerlijk gezegd gaan mijn banden altijd al wat snel en is het verbruik ook altijd 15% hoger dan wanneer mijn vriendin rijdt :) En het zullen ook geen goedkope banden zijn denk ik. Als ik dat zo hoor gaat het eerder 3k per jaar of meer worden dan 2k per jaar aan onderhoud. Enthousiast als ik ben zie ik dit soort zaken wel een beetje over het hoofd :)

En wat zouden de verwachtingen zijn qua grote kosten in de komende 5 jaar. Remblokken, remschijven?
Ik hoor van ferrari / aston dat je niet gek moet opkijken als je een 5-10k voor een beurt + extra´s kwijt bent. Is dat iets wat hier ook zou kunnen gebeuren de komende 5,6 jaar?

Ik ga in mijn beslissing toch af op ook het financiele plaatje. (veel) hogere autokosten betekent ook direct (veel) hogere bijtelling.
Een mooie porsche rijden wil ik al vanaf mijn prille jeugd bij wijze van spreken. Betalen is altijd een beetje de uitdaging geweest :) Het moet wel leuk blijven ook als ik 15000 per jaar rijd en niet altijd even economisch :)

19 jul 2011 6:35
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Ik zou eerst alles eens goed op een rijtje zetten.
Zo te lezen is een 997 turbo wat te hoog gegrepen voor je.

19 jul 2011 7:48
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
als je beslissing van het financiele plaatje af gaat hangen lijkt het me sterk dat de turbo (of een andere porker) er zal komen... helaas...begin gewoon met een frisse 996 / 997, ook geen straf :mrgreen: van een paar jaar oud, met weinig kilometers en een goede onderhoudshistorie, hou wat geld achter voor tegenvaller(tje)s en lekker rijden met dat ding.

19 jul 2011 9:36
Profiel
PorscheForum Rakker
:) Misschien geef ik een iets wat verkeerd beeld af. Uit de laatst opmerkingen spreekt enige bezorgdheid lijkt het... :)

Met uitdaging bedoel ik eigenlijk het rendement van mijn uitgave. Ben zeker bereid er voor te betalen, maar laat ik zeggen waarvan ik denk dat een tientje kost uiteindelijk 25 euro blijkt te zijn doe ik het liever niet. Maar point taken. Vraag mij alleen of op een 911T zoveel duurder is dan een 911 carrera? Ik ga er gewoon netjes mee rijden.

19 jul 2011 18:06
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Zoals ik het van mijn collega begrijp, die onlangs van een 4S naar TurboS is overgestapt, is alles net even duurder (aanschaf, verzekering, verbruik, onderhoud, materialen, etc.). Al deze 'fracties' bij elkaar opgeteld geeft over een periode van 2 tot 3 jaar toch wel een groot verschil in kosten (en vermogen :wink: ).

20 jul 2011 22:59
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Vermogen kost vermogen ... :shock: :roll:
4S op de fles; turbo gaat 't snelst :scratch:
(en ik heb echt nog niks op ... :popcorn: )

20 jul 2011 23:56
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
TS vraagt naar verschil in kosten tussen Turbo en Carrera. Ik heb zelf geen ervaring hierin maar mijn collega wel en hij geeft aan dat alles net even een 'fractie' duurder is. Verschillen per onderdeel (verzekering, slijtage, verbruik, etc.) lijken wellicht niet groot maar bij elkaar opgeteld gaat het hard :idea:

Eet smakelijk! :puker:

21 jul 2011 14:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2