Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:46

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Eerste lak 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Eerste lak
Mij zegt "eerste lak" ook niks. Een auto moet er gewoon mooi strak uitzien, overgespoten of niet. Ik zou best een geheel overgespoten 356 willen hebben hoor. Rood natuurlijk, dat dan weer wel :cheers:

13 jul 2011 21:48
Profiel
993 4S
lindemans schreef:
Ik heb liever een auto met gebruikssporen dan een 20 jaar oude die te hard staat te glimmen van de nieuwe lak.

(over) spuiten is voor mij geen issue maar alleen als ik verdraaid goed weet hoe het is gedaan. Het voorbewerken is zeer tijdrovend en als dat niet goed gebeurt kun je het m.i. maar beter laten.

Ik vind een auto met zichtbaar bijgewerkte plekjes zelfs te prefereren boven een volledig overgespoten auto. Maar dat is persoonlijk.

Kijk, dat bedoel ik :thumleft: :thumleft: :thumleft:

14 jul 2011 15:47
Profiel
993 4S
Toon schreef:
er zijn ook legio nieuwe auto's die in de showroom staan die al geen eerste lak meer hebben omdat ze transportschade hebben opgelopen en dus bijgespoten zijn ....

dus eerste lak is soms moeilijk te bepalen - behalve met een lakdiktemeter natuurlijk.

Bijna elke auto van een jaar of 10 oud heeft wel eens een deukje/krasje of een kleine beschadiging opgelopen.
het gaat erom hoe dat is gerepareerd: goed of goedkoop afhankelijk wat de eigenaar met de auto van plan was of kon betalen ....

Hoeveel auto's lopen transportschade op naar de showroom?, 1 op de 100/500/1000???, veel meer zal het toch niet zijn, is dus een kul argument, wat desondanks vaak gebruikt wordt door mensen met een overgespoten/schade auto.

Of een auto goed of goedkoop gerepareerd is, is vaak moeilijk te bepalen, daarom heb ik liever een auto waar helemaal niet aan geprutst is.

14 jul 2011 15:53
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Het gaat mijn inziens er alleen om, of de auto strak en mooi is, en als die een keer schade heeft gehad of het deskundig is gerepareerd.Beter goed gerapareerde overgespoten auto dan een originele die slecht is onderhouden en en niet strak uitziet.

14 jul 2011 15:54
Profiel
993 4S
Veel mensen met schadeauto's hier... :wink:

14 jul 2011 15:59
Profiel
Porsches he.......... :wink:

14 jul 2011 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4S Ex.996 C2 Ex.996 GT3 Ex.964 C2 Ex.996 C2
Leusden
Koop een gebruikte Porsche bij de dealer en de auto is iig voor overgespoten.

1e lak is natuurlijk wel gaaf als je een oudere auto hebt, maar mijnsinziens geen must.

14 jul 2011 17:52
Profiel
M140i
erwin996 schreef:
Stiekem vraagt erwin996 zich af of een overgespoten deel werkelijk dezelfde lakkwaliteit en roestbestendigheid heeft als delen die in de Porsche fabriek zijn gespoten. Is het spuit- en droogprocedé exact hetzelfde? Ik betwijfel het enigszins. Heb wel eens gelezen dat Porsches in de fabriek op hogere temperaturen worden gedroogd. Of zo iets

Ha kijk. Op een ander forum, waar een discussie was over poetsmiddelen en waar werd gesproken over de hardheid van met name Duitse lakken, werd het volgende gezegd:

Citaat:
Zodra de lak wordt overgespoten, verliest deze zijn hardheid vanuit de fabriek. Af-fabriek lakken worden onder extreem hoge temperaturen voorbereid, dit proces kan een spuiter niet evenaren.

Eerste lak heeft dus kennelijk een betere kwaliteit. Geen enkele spuiter kan de lakkwaliteit die af-fabriek erop zit evenaren. Dat is wellicht ook een voordeel van eerste lak.

19 jul 2011 18:01
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... of hardere lak een betere kwaliteit heeft vraag ik me af. Dat het een andere kwaliteit heeft, daar ben ik het wel mee eens :wink:

Bij hardere lak heb je MI eerder/meer kans op steenslagschade :idea:

Hebben we hier op het PF (g)een autospuiter die het verschil (voor en nadeel) uit kan leggen, tussen fabrieks-en "aftermarket" lak :?:

19 jul 2011 18:13
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
En of een af-fabriek lak zoveel beter is vraag ik mij ook af.
Het procedé is wel anders, bij de meeste fabrieken wordt volgens mij de lak d.m.v. een bad aangebracht waarbij de lak en carrosserie + en - geladen zijn.

Een goede autospuiter kan wel een dikkere laklaag (= duurder) aanbrengen.

Volgens mij zat er wel verschil tussen de hedendaagse watergedragen lakken en de oudere lakken (ik dacht op thinnerbasis).

Wellicht dat een deskundige hier eens tekst en uitleg aan kan geven :?:

19 jul 2011 19:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2